Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ İNŞAAT YÖNETİMİ | CEED1169810 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ, Dr.Öğr.Üye. Gizem CAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, öğrenciyi büyük ölçekli projelerin yönetiminde profesyonel bir kariyere hazırlamayı amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnşaat Yönetimine Genel Bakış,Proje yöneticisinin rolü,İnşaat projesinin yönetilmesi,Proje Amaçlarının Geliştirilmesi,Proje risk planı,Proje planlamasında iş kırılım yapısı,İşin programlanması,Ara Sınava Hazırlık,Proje denetimi ve değerlendime,Değişikliklerin kontrolü,Kazanılmış Değer Analizi ile proje kontrolü,Proje ekibinin yönetimi,Projenin bitirilmesi,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnşaat yönetimi alanında temel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirerek mühendislik alanları ile de disiplinler arası etkileşimi kavrar.
| 11 | A, B, E, G |
İnşaat Yönetimi alanında özel konu alanlarını kavrayarak ilgili problemleri çözer.
| 11 | A, B, E, G |
İnşaat Yönetimi alanında temel teknikleri kullanır.
| 11 | A, B, E, G |
Alanla ilgili sektörel sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
| 11 | A, B, E, G |
Ulusal ve uluslararası ilgili kaynaklara ulaşarak bu kaynakları alanla ilgili problemleri çözer ve rapor yazar.
| 11 | A, B, E, G |
İnşaat yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası konulara disiplinler arası bir yaklaşımla bakar.
| 11 | A, B, E, G |
Edinilen çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile İnşaat yönetimi alanında özgün bilimsel eserler oluşturur. | 11 | A, B, E, G |
İnşaat yönetimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri proje düzeyinde kavrayarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirir. | 11 | A, B, E, G |
İnşaat yönetimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri proje düzeyinde kavrayarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirir. | 11 | A, B, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İnşaat Yönetimine Genel Bakış | |
2 | Proje yöneticisinin rolü | |
3 | İnşaat projesinin yönetilmesi | |
4 | Proje Amaçlarının Geliştirilmesi | |
5 | Proje risk planı | |
6 | Proje planlamasında iş kırılım yapısı | |
7 | İşin programlanması | |
8 | Ara Sınava Hazırlık | |
9 | Proje denetimi ve değerlendime | |
10 | Değişikliklerin kontrolü | |
11 | Kazanılmış Değer Analizi ile proje kontrolü | |
12 | Proje ekibinin yönetimi | |
13 | Projenin bitirilmesi | |
14 | Değerlendirme | |
Kaynak |
Daniel W. Halpin Construction Management
John Wiley & Sons, 2010
A. Griffith, Paul Watson Construction Management: Principles and Practice,Macmillan Education UK, 2003 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications. | | | X | | |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | | X | |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | X | | |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | | | X | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | X | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | | | X | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | X | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | | X | |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 10 | 20 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 40 | 80 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 10 | 20 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 270 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(270/30) | 9 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ İNŞAAT YÖNETİMİ | CEED1169810 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ, Dr.Öğr.Üye. Gizem CAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, öğrenciyi büyük ölçekli projelerin yönetiminde profesyonel bir kariyere hazırlamayı amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnşaat Yönetimine Genel Bakış,Proje yöneticisinin rolü,İnşaat projesinin yönetilmesi,Proje Amaçlarının Geliştirilmesi,Proje risk planı,Proje planlamasında iş kırılım yapısı,İşin programlanması,Ara Sınava Hazırlık,Proje denetimi ve değerlendime,Değişikliklerin kontrolü,Kazanılmış Değer Analizi ile proje kontrolü,Proje ekibinin yönetimi,Projenin bitirilmesi,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnşaat yönetimi alanında temel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirerek mühendislik alanları ile de disiplinler arası etkileşimi kavrar.
| 11 | A, B, E, G |
İnşaat Yönetimi alanında özel konu alanlarını kavrayarak ilgili problemleri çözer.
| 11 | A, B, E, G |
İnşaat Yönetimi alanında temel teknikleri kullanır.
| 11 | A, B, E, G |
Alanla ilgili sektörel sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
| 11 | A, B, E, G |
Ulusal ve uluslararası ilgili kaynaklara ulaşarak bu kaynakları alanla ilgili problemleri çözer ve rapor yazar.
| 11 | A, B, E, G |
İnşaat yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası konulara disiplinler arası bir yaklaşımla bakar.
| 11 | A, B, E, G |
Edinilen çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile İnşaat yönetimi alanında özgün bilimsel eserler oluşturur. | 11 | A, B, E, G |
İnşaat yönetimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri proje düzeyinde kavrayarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirir. | 11 | A, B, E, G |
İnşaat yönetimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri proje düzeyinde kavrayarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirir. | 11 | A, B, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İnşaat Yönetimine Genel Bakış | |
2 | Proje yöneticisinin rolü | |
3 | İnşaat projesinin yönetilmesi | |
4 | Proje Amaçlarının Geliştirilmesi | |
5 | Proje risk planı | |
6 | Proje planlamasında iş kırılım yapısı | |
7 | İşin programlanması | |
8 | Ara Sınava Hazırlık | |
9 | Proje denetimi ve değerlendime | |
10 | Değişikliklerin kontrolü | |
11 | Kazanılmış Değer Analizi ile proje kontrolü | |
12 | Proje ekibinin yönetimi | |
13 | Projenin bitirilmesi | |
14 | Değerlendirme | |
Kaynak |
Daniel W. Halpin Construction Management
John Wiley & Sons, 2010
A. Griffith, Paul Watson Construction Management: Principles and Practice,Macmillan Education UK, 2003 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications. | | | X | | |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | | X | |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | X | | |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | | | X | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | X | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | | | X | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | X | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | | X | |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:40Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:43