Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HAVZA HİDROLOJİSİ | CEED1214664 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zekai ŞEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zekai ŞEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Su kaynaklarının dengesi, dağılımı ve hareketleri ile ilgili doğal su döngüsünün içinde yer aldığı su toplama havzasının yağış, buharlaşma, sızma ve özellikle de akış olaylarının bilim açısından incelenmesi konularını ihtiva etmektedir. Su toplama havzasının mühendislik açısından incelenmesini sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Yeryüzü şekilleri.,Havza tanımı ve alt havzalar.,Havza büyüklüklerinin hesaplanması.,Yüzey su akışlarının ölçüm ve hesapları.,Eş yağış haritalarının hazırlanması.,Debi süreklilik grafiği hazırlanması.,Taşkın verilerinin işlenmesi.,Sızma hesaplarının yapılması.,Biriktirme haznesi hesaplaması.,Akılcı yüzey akış formülleri.,Yeraltı suyu ölçümler.,Basit projelendirme yaklaşımları.,Konuları gözden geçirme.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yağış- akış ilişkileri ile su kaynaklarının kuraklık ve sulaklık zaman, süre ve sıklıklarını hesaplar. | 12, 19 | A, E |
Su toplama havzasında hesaplamalar yapar. | 10, 12, 14, 16, 19 | A, E |
Aylık ve yıllık su verimlerini bulur. | 10, 16, 19 | A, E |
Aylık ve yıllık su verimleri ile uygulama yapar. | 12, 19 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
2 | Yeryüzü şekilleri. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
3 | Havza tanımı ve alt havzalar. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
4 | Havza büyüklüklerinin hesaplanması. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
5 | Yüzey su akışlarının ölçüm ve hesapları. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
6 | Eş yağış haritalarının hazırlanması. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
7 | Debi süreklilik grafiği hazırlanması. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
8 | Taşkın verilerinin işlenmesi. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
9 | Sızma hesaplarının yapılması. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
10 | Biriktirme haznesi hesaplaması. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
11 | Akılcı yüzey akış formülleri. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
12 | Yeraltı suyu ölçümler. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
13 | Basit projelendirme yaklaşımları. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
14 | Konuları gözden geçirme. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
Kaynak |
Bayazıt, M., Avcı, İ., ve Şen, Z., (2012). Hidroloji Uygulamaları. Birsel Yayınevi,280 sayfa. |
Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications. | | | | X | |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | X | | |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | X | | |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | | X | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | | X | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | X | | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | | X | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | X | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | X | | |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 40 | 40 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 40 | 40 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 70 | 70 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 242 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(242/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HAVZA HİDROLOJİSİ | CEED1214664 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zekai ŞEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zekai ŞEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Su kaynaklarının dengesi, dağılımı ve hareketleri ile ilgili doğal su döngüsünün içinde yer aldığı su toplama havzasının yağış, buharlaşma, sızma ve özellikle de akış olaylarının bilim açısından incelenmesi konularını ihtiva etmektedir. Su toplama havzasının mühendislik açısından incelenmesini sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Yeryüzü şekilleri.,Havza tanımı ve alt havzalar.,Havza büyüklüklerinin hesaplanması.,Yüzey su akışlarının ölçüm ve hesapları.,Eş yağış haritalarının hazırlanması.,Debi süreklilik grafiği hazırlanması.,Taşkın verilerinin işlenmesi.,Sızma hesaplarının yapılması.,Biriktirme haznesi hesaplaması.,Akılcı yüzey akış formülleri.,Yeraltı suyu ölçümler.,Basit projelendirme yaklaşımları.,Konuları gözden geçirme.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yağış- akış ilişkileri ile su kaynaklarının kuraklık ve sulaklık zaman, süre ve sıklıklarını hesaplar. | 12, 19 | A, E |
Su toplama havzasında hesaplamalar yapar. | 10, 12, 14, 16, 19 | A, E |
Aylık ve yıllık su verimlerini bulur. | 10, 16, 19 | A, E |
Aylık ve yıllık su verimleri ile uygulama yapar. | 12, 19 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
2 | Yeryüzü şekilleri. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
3 | Havza tanımı ve alt havzalar. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
4 | Havza büyüklüklerinin hesaplanması. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
5 | Yüzey su akışlarının ölçüm ve hesapları. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
6 | Eş yağış haritalarının hazırlanması. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
7 | Debi süreklilik grafiği hazırlanması. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
8 | Taşkın verilerinin işlenmesi. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
9 | Sızma hesaplarının yapılması. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
10 | Biriktirme haznesi hesaplaması. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
11 | Akılcı yüzey akış formülleri. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
12 | Yeraltı suyu ölçümler. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
13 | Basit projelendirme yaklaşımları. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
14 | Konuları gözden geçirme. | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
Kaynak |
Bayazıt, M., Avcı, İ., ve Şen, Z., (2012). Hidroloji Uygulamaları. Birsel Yayınevi,280 sayfa. |
Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications. | | | | X | |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | X | | |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | X | | |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | | X | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | | X | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | X | | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | | X | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | X | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | X | | |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:40Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:43