Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÇEVRE FİNANSMANI | CEED1112461 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere yenilikçi finansman ve yatırım stratejileri yoluyla temel çevresel zorlukların nasıl ele alınabileceği hakkında kapsamlı bir anlayış sağlayacaktır. Konular arasında ana finansal araçlara genel bir bakış ve büyüyen çevre finansmanı alanının temel tematik alanları yer alacaktır. Öğrencilere, özel piyasa yatırımları, yenilenebilir enerji, iklim ve yeşil tahviller, su yatırımları ve koruma finansmanı dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere olumlu çevresel sonuçlar ve etki elde etmek için araçlar, yapılar ve yatırım yaklaşımları tanıtılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Çevresel sorunlar ve kavramlar,SKAları,Çevre hedeflerine ulaşmak için mevcut yatırım araçlarının inclenmesi,Yeşil Tahviller,İklim Değişikliği Finansmanı,Mitigasyon ve adaptasyon:2 dereceye doğru,Döngüsel Ekonomiye Giriş,Üretim ve iş proseslerini bir daha düşünme,Yenilenebilir Enerji, Enerji verimliliği ve karbon yakalama,Etki Yatırımı,ESGler,Su: İklim değişikliği adaptasyonu için su yatırımları,Gelişmekte olan ülkelerde çevre finansmanı: üçlü saç ayağı fırsatları,Misafir Konuşmacılar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Önemli çevresel zorlukların ve yatırım sermayesinin bunların ele alınmasına yardımcı olma potansiyelinin farkına varır. | 10, 16, 18, 3, 37 | A, E |
Varlık sınıfları genelinde çevre finansmanının ana araçlarını güçlü ve sınırlamaları ile anlar. | 10, 16, 18, 3, 37 | A, E |
Su, gıda, enerji/iklim değişikliği ve atıkların ana tematik alanlarında çevre finansmanının özelliklerini anlar. | 10, 16, 18, 3, 37 | A, E |
Çevre finansmanı kavramlarını uygulayarak belirli yatırım fırsatlarını belirlemeyi ve değerlendirmeyi öğrenir. | 10, 16, 18, 3, 37 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş: Çevresel sorunlar ve kavramlar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | SKAları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Çevre hedeflerine ulaşmak için mevcut yatırım araçlarının inclenmesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Yeşil Tahviller | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | İklim Değişikliği Finansmanı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Mitigasyon ve adaptasyon:2 dereceye doğru | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Döngüsel Ekonomiye Giriş | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Üretim ve iş proseslerini bir daha düşünme | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Yenilenebilir Enerji, Enerji verimliliği ve karbon yakalama | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Etki Yatırımı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | ESGler | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Su: İklim değişikliği adaptasyonu için su yatırımları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Gelişmekte olan ülkelerde çevre finansmanı: üçlü saç ayağı fırsatları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Misafir Konuşmacılar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
Bu ders için atanmış bir ders kitabı yoktur. Okuma materyalleri web den açık raporlara ve makalelere dayanmaktadır.
Giriş finansı ve yatırımları hakkında bilgi sahibi olmak isteyen öğrenciler için aşağıdaki kaynaklara başvurulabilir:
Zvie Bodie, Alex Kane ve Alan Marcus (2013), Yatırımlar, 10. (BÖLÜM 1)
|
Harika çevrimiçi yatırım kaynağı: Investopedia
SEC'deki faydalı eğitim sitesi: Investor.gov
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications. | | | | | |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | | | X |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | | | X |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | | | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | | | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | | | |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÇEVRE FİNANSMANI | CEED1112461 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere yenilikçi finansman ve yatırım stratejileri yoluyla temel çevresel zorlukların nasıl ele alınabileceği hakkında kapsamlı bir anlayış sağlayacaktır. Konular arasında ana finansal araçlara genel bir bakış ve büyüyen çevre finansmanı alanının temel tematik alanları yer alacaktır. Öğrencilere, özel piyasa yatırımları, yenilenebilir enerji, iklim ve yeşil tahviller, su yatırımları ve koruma finansmanı dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere olumlu çevresel sonuçlar ve etki elde etmek için araçlar, yapılar ve yatırım yaklaşımları tanıtılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Çevresel sorunlar ve kavramlar,SKAları,Çevre hedeflerine ulaşmak için mevcut yatırım araçlarının inclenmesi,Yeşil Tahviller,İklim Değişikliği Finansmanı,Mitigasyon ve adaptasyon:2 dereceye doğru,Döngüsel Ekonomiye Giriş,Üretim ve iş proseslerini bir daha düşünme,Yenilenebilir Enerji, Enerji verimliliği ve karbon yakalama,Etki Yatırımı,ESGler,Su: İklim değişikliği adaptasyonu için su yatırımları,Gelişmekte olan ülkelerde çevre finansmanı: üçlü saç ayağı fırsatları,Misafir Konuşmacılar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Önemli çevresel zorlukların ve yatırım sermayesinin bunların ele alınmasına yardımcı olma potansiyelinin farkına varır. | 10, 16, 18, 3, 37 | A, E |
Varlık sınıfları genelinde çevre finansmanının ana araçlarını güçlü ve sınırlamaları ile anlar. | 10, 16, 18, 3, 37 | A, E |
Su, gıda, enerji/iklim değişikliği ve atıkların ana tematik alanlarında çevre finansmanının özelliklerini anlar. | 10, 16, 18, 3, 37 | A, E |
Çevre finansmanı kavramlarını uygulayarak belirli yatırım fırsatlarını belirlemeyi ve değerlendirmeyi öğrenir. | 10, 16, 18, 3, 37 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş: Çevresel sorunlar ve kavramlar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | SKAları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Çevre hedeflerine ulaşmak için mevcut yatırım araçlarının inclenmesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Yeşil Tahviller | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | İklim Değişikliği Finansmanı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Mitigasyon ve adaptasyon:2 dereceye doğru | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Döngüsel Ekonomiye Giriş | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Üretim ve iş proseslerini bir daha düşünme | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Yenilenebilir Enerji, Enerji verimliliği ve karbon yakalama | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Etki Yatırımı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | ESGler | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Su: İklim değişikliği adaptasyonu için su yatırımları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Gelişmekte olan ülkelerde çevre finansmanı: üçlü saç ayağı fırsatları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Misafir Konuşmacılar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
Bu ders için atanmış bir ders kitabı yoktur. Okuma materyalleri web den açık raporlara ve makalelere dayanmaktadır.
Giriş finansı ve yatırımları hakkında bilgi sahibi olmak isteyen öğrenciler için aşağıdaki kaynaklara başvurulabilir:
Zvie Bodie, Alex Kane ve Alan Marcus (2013), Yatırımlar, 10. (BÖLÜM 1)
|
Harika çevrimiçi yatırım kaynağı: Investopedia
SEC'deki faydalı eğitim sitesi: Investor.gov
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications. | | | | | |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | | | X |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | | | X |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | | | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | | | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | | | |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:40Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:43