Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ İNŞAAT YÖNETİMİ | İYHD1169810 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ, Dr.Öğr.Üye. Gizem CAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, öğrenciyi büyük ölçekli projelerin yönetiminde profesyonel bir kariyere hazırlamayı amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnşaat Yönetimine Genel Bakış,Proje yöneticisinin rolü,İnşaat projesinin yönetilmesi,Proje Amaçlarının Geliştirilmesi,Proje risk planı,Proje planlamasında iş kırılım yapısı,İşin programlanması,Ara Sınava Hazırlık,Proje denetimi ve değerlendime,Değişikliklerin kontrolü,Kazanılmış Değer Analizi ile proje kontrolü,Proje ekibinin yönetimi,Projenin bitirilmesi,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnşaat yönetimi alanında temel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirerek mühendislik alanları ile de disiplinler arası etkileşimi kavrar.
| 11 | A, B, E, G |
İnşaat Yönetimi alanında özel konu alanlarını kavrayarak ilgili problemleri çözer.
| 11 | A, B, E, G |
İnşaat Yönetimi alanında temel teknikleri kullanır.
| 11 | A, B, E, G |
Alanla ilgili sektörel sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
| 11 | A, B, E, G |
Ulusal ve uluslararası ilgili kaynaklara ulaşarak bu kaynakları alanla ilgili problemleri çözer ve rapor yazar.
| 11 | A, B, E, G |
İnşaat yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası konulara disiplinler arası bir yaklaşımla bakar.
| 11 | A, B, E, G |
Edinilen çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile İnşaat yönetimi alanında özgün bilimsel eserler oluşturur. | 11 | A, B, E, G |
İnşaat yönetimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri proje düzeyinde kavrayarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirir. | 11 | A, B, E, G |
İnşaat yönetimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri proje düzeyinde kavrayarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirir. | 11 | A, B, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İnşaat Yönetimine Genel Bakış | |
2 | Proje yöneticisinin rolü | |
3 | İnşaat projesinin yönetilmesi | |
4 | Proje Amaçlarının Geliştirilmesi | |
5 | Proje risk planı | |
6 | Proje planlamasında iş kırılım yapısı | |
7 | İşin programlanması | |
8 | Ara Sınava Hazırlık | |
9 | Proje denetimi ve değerlendime | |
10 | Değişikliklerin kontrolü | |
11 | Kazanılmış Değer Analizi ile proje kontrolü | |
12 | Proje ekibinin yönetimi | |
13 | Projenin bitirilmesi | |
14 | Değerlendirme | |
Kaynak |
Daniel W. Halpin Construction Management
John Wiley & Sons, 2010
A. Griffith, Paul Watson Construction Management: Principles and Practice,Macmillan Education UK, 2003 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak. | | | | | |
2 | İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek. | | | | | X |
3 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek | | | | | X |
4 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. | | | | | X |
5 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | | | | X | |
6 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 10 | 20 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 40 | 80 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 10 | 20 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 270 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(270/30) | 9 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ İNŞAAT YÖNETİMİ | İYHD1169810 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ, Dr.Öğr.Üye. Gizem CAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, öğrenciyi büyük ölçekli projelerin yönetiminde profesyonel bir kariyere hazırlamayı amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnşaat Yönetimine Genel Bakış,Proje yöneticisinin rolü,İnşaat projesinin yönetilmesi,Proje Amaçlarının Geliştirilmesi,Proje risk planı,Proje planlamasında iş kırılım yapısı,İşin programlanması,Ara Sınava Hazırlık,Proje denetimi ve değerlendime,Değişikliklerin kontrolü,Kazanılmış Değer Analizi ile proje kontrolü,Proje ekibinin yönetimi,Projenin bitirilmesi,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnşaat yönetimi alanında temel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirerek mühendislik alanları ile de disiplinler arası etkileşimi kavrar.
| 11 | A, B, E, G |
İnşaat Yönetimi alanında özel konu alanlarını kavrayarak ilgili problemleri çözer.
| 11 | A, B, E, G |
İnşaat Yönetimi alanında temel teknikleri kullanır.
| 11 | A, B, E, G |
Alanla ilgili sektörel sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
| 11 | A, B, E, G |
Ulusal ve uluslararası ilgili kaynaklara ulaşarak bu kaynakları alanla ilgili problemleri çözer ve rapor yazar.
| 11 | A, B, E, G |
İnşaat yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası konulara disiplinler arası bir yaklaşımla bakar.
| 11 | A, B, E, G |
Edinilen çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile İnşaat yönetimi alanında özgün bilimsel eserler oluşturur. | 11 | A, B, E, G |
İnşaat yönetimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri proje düzeyinde kavrayarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirir. | 11 | A, B, E, G |
İnşaat yönetimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri proje düzeyinde kavrayarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirir. | 11 | A, B, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İnşaat Yönetimine Genel Bakış | |
2 | Proje yöneticisinin rolü | |
3 | İnşaat projesinin yönetilmesi | |
4 | Proje Amaçlarının Geliştirilmesi | |
5 | Proje risk planı | |
6 | Proje planlamasında iş kırılım yapısı | |
7 | İşin programlanması | |
8 | Ara Sınava Hazırlık | |
9 | Proje denetimi ve değerlendime | |
10 | Değişikliklerin kontrolü | |
11 | Kazanılmış Değer Analizi ile proje kontrolü | |
12 | Proje ekibinin yönetimi | |
13 | Projenin bitirilmesi | |
14 | Değerlendirme | |
Kaynak |
Daniel W. Halpin Construction Management
John Wiley & Sons, 2010
A. Griffith, Paul Watson Construction Management: Principles and Practice,Macmillan Education UK, 2003 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak. | | | | | |
2 | İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek. | | | | | X |
3 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek | | | | | X |
4 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. | | | | | X |
5 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | | | | X | |
6 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 09:30Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 09:33