Çizelgeleme ile ilgili çeşitli problemleri tanımlar ve çözümler.
Dersin İçeriği
Bu ders; Çizelgelemeye Giriş,Deterministik Modeller: Ön Bilgiler: Çerçeve ve Gösterim,Deterministik Modeller: Ön Bilgiler: Program Sınıfları ve Karmaşıklık Hiyerarşisi,Deterministik Tek Makine Modelleri (Toplam ağırlıklı tamamlanma süresi, maksimum gecikme, geciken iş sayısı),Deterministik Tek Makine Modelleri (Toplam ağırlıklı gecikme, tamamlanma süresi),Deterministik Paralel Makine Modelleri-1,Deterministik Paralel Makine Modelleri-2,Deterministik Akış Atölyeleri (sınırlı/sınırsız ara depolamayla),Esnek Akış Atölyeleri,Açık Mağaza Planlaması,İş Mağazası Planlama,Deterministik Programa İlişkin Genel Amaçlı Prosedürler,Stokastik Modeller: Ön Hazırlıklar,Stokastik Modeller; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Modeller atölye çizelgeleme problemlerini açar.
10, 16, 6, 9
A, E
Deterministik tek makine problemlerini modeller.
10, 16, 6, 9
A, E
Deterministik paralel makine problemlerini modeller.
10, 6, 9
A, E
Atölye çizelgeleme problemlerini modeller.
10, 6, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Çizelgelemeye Giriş
Ders Notları
2
Deterministik Modeller: Ön Bilgiler: Çerçeve ve Gösterim
Ders Notları
3
Deterministik Modeller: Ön Bilgiler: Program Sınıfları ve Karmaşıklık Hiyerarşisi
Ders Notları
4
Deterministik Tek Makine Modelleri (Toplam ağırlıklı tamamlanma süresi, maksimum gecikme, geciken iş sayısı)
Ders Notları
5
Deterministik Tek Makine Modelleri (Toplam ağırlıklı gecikme, tamamlanma süresi)
Ders Notları
6
Deterministik Paralel Makine Modelleri-1
Ders Notları
7
Deterministik Paralel Makine Modelleri-2
Ders Notları
8
Deterministik Akış Atölyeleri (sınırlı/sınırsız ara depolamayla)
Ders Notları
9
Esnek Akış Atölyeleri
Ders Notları
10
Açık Mağaza Planlaması
Ders Notları
11
İş Mağazası Planlama
Ders Notları
12
Deterministik Programa İlişkin Genel Amaçlı Prosedürler
Ders Notları
13
Stokastik Modeller: Ön Hazırlıklar
Ders Notları
14
Stokastik Modeller
Ders Notları
Kaynak
Michael Pinedo, Planlama: Teori, Algoritmalar ve Sistemler, 4. Baskı, Springer.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
5
7
35
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
7
10
70
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
7
7
49
Genel Sınav ve Hazırlığı
8
7
56
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
252
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(252/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ÇİZELGELEME TEORİSİ
-
Bahar Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Hakan TOZAN
Dersi Verenler
Prof.Dr. Hakan TOZAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Çizelgeleme ile ilgili çeşitli problemleri tanımlar ve çözümler.
Dersin İçeriği
Bu ders; Çizelgelemeye Giriş,Deterministik Modeller: Ön Bilgiler: Çerçeve ve Gösterim,Deterministik Modeller: Ön Bilgiler: Program Sınıfları ve Karmaşıklık Hiyerarşisi,Deterministik Tek Makine Modelleri (Toplam ağırlıklı tamamlanma süresi, maksimum gecikme, geciken iş sayısı),Deterministik Tek Makine Modelleri (Toplam ağırlıklı gecikme, tamamlanma süresi),Deterministik Paralel Makine Modelleri-1,Deterministik Paralel Makine Modelleri-2,Deterministik Akış Atölyeleri (sınırlı/sınırsız ara depolamayla),Esnek Akış Atölyeleri,Açık Mağaza Planlaması,İş Mağazası Planlama,Deterministik Programa İlişkin Genel Amaçlı Prosedürler,Stokastik Modeller: Ön Hazırlıklar,Stokastik Modeller; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Modeller atölye çizelgeleme problemlerini açar.
10, 16, 6, 9
A, E
Deterministik tek makine problemlerini modeller.
10, 16, 6, 9
A, E
Deterministik paralel makine problemlerini modeller.
10, 6, 9
A, E
Atölye çizelgeleme problemlerini modeller.
10, 6, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Çizelgelemeye Giriş
Ders Notları
2
Deterministik Modeller: Ön Bilgiler: Çerçeve ve Gösterim
Ders Notları
3
Deterministik Modeller: Ön Bilgiler: Program Sınıfları ve Karmaşıklık Hiyerarşisi
Ders Notları
4
Deterministik Tek Makine Modelleri (Toplam ağırlıklı tamamlanma süresi, maksimum gecikme, geciken iş sayısı)
Ders Notları
5
Deterministik Tek Makine Modelleri (Toplam ağırlıklı gecikme, tamamlanma süresi)
Ders Notları
6
Deterministik Paralel Makine Modelleri-1
Ders Notları
7
Deterministik Paralel Makine Modelleri-2
Ders Notları
8
Deterministik Akış Atölyeleri (sınırlı/sınırsız ara depolamayla)
Ders Notları
9
Esnek Akış Atölyeleri
Ders Notları
10
Açık Mağaza Planlaması
Ders Notları
11
İş Mağazası Planlama
Ders Notları
12
Deterministik Programa İlişkin Genel Amaçlı Prosedürler
Ders Notları
13
Stokastik Modeller: Ön Hazırlıklar
Ders Notları
14
Stokastik Modeller
Ders Notları
Kaynak
Michael Pinedo, Planlama: Teori, Algoritmalar ve Sistemler, 4. Baskı, Springer.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.