Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİYOSENSÖRLER : KONSEPT VE STRATEJİLER | SSMD2161470 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Hasan KURT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Hasan KURT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tanısal testler, farmasötik araştırmalar ve çevresel izleme uygulamaları bağlamında küçük molekülleri, DNA, proteinleri ve hücreleri tespit etmek için kullanılan temel mühendislik prensipleri. Elektrokimya, flüoresans, akustik ve optikler dahil olmak üzere biyosensör yaklaşımları; transdüser yüzeylere biyomolekül eki için yöntemler de dahil olmak üzere seçici yüzey kimyasının yönleri; bisensör performansının karakterizasyonu; kan glikozu tespiti; floresan DNA mikrodizileri; etiketsiz biyoçipler; boncuk bazlı analiz yöntemleri. Vaka çalışmaları ve ticari biyosensör analizi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Biyosensör ve uygulamalarına giriş,Biyoseçici tabakaların tasarımı ve etkinlikleri ,Biyomoleküler yapı ve işlev,Kütle taşınması ve akan sistemlerde biyotanılama,Biyosensörlerin etkinliğinin belirlenmesi,Etiketler ve Assayler,Elektrokimyaya Giriş,Elektrokimyasal Biyosensörler ,Empedans tabanlı biyosensörler ,Akustik biyosensörler ,Yüzey plazmon rezonans biyosensörleri,Optik biyosensörler ,Fluoresans tabanlı biyosensörler ,Raman ve yüzey zenginleştirilmiş Raman Spektroskopisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Biyosensör gruplarının çalışma prensiplerini tanımlar. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
Biyosensörleri karşılastırır. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
Uygulamaya yönelik biyosensör tasarlar. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
Biyokimyasal fonksiyonelliğin biyosensör dönüştürücüler ile etkileşimini değerlendirir. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
Tanı testlerinde, yaşam bilimleri araştırma çalışmalarında ve çevresel takipte biyosensör uygulamalarını örneklendirir. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Biyosensör ve uygulamalarına giriş | Ders notlarını gözden geçirmek |
2 | Biyoseçici tabakaların tasarımı ve etkinlikleri | Ders notlarını gözden geçirmek |
3 | Biyomoleküler yapı ve işlev | Ders notlarını gözden geçirmek |
4 | Kütle taşınması ve akan sistemlerde biyotanılama | Ders notlarını gözden geçirmek |
5 | Biyosensörlerin etkinliğinin belirlenmesi | Ders notlarını gözden geçirmek |
6 | Etiketler ve Assayler | Ders notlarını gözden geçirmek |
7 | Elektrokimyaya Giriş | Ders notlarını gözden geçirmek |
8 | Elektrokimyasal Biyosensörler | Ders notlarını gözden geçirmek |
9 | Empedans tabanlı biyosensörler | Ders notlarını gözden geçirmek |
10 | Akustik biyosensörler | Ders notlarını gözden geçirmek |
11 | Yüzey plazmon rezonans biyosensörleri | Ders notlarını gözden geçirmek |
12 | Optik biyosensörler | Ders notlarını gözden geçirmek |
13 | Fluoresans tabanlı biyosensörler | Ders notlarını gözden geçirmek |
14 | Raman ve yüzey zenginleştirilmiş Raman Spektroskopisi | Ders notlarını gözden geçirmek |
Kaynak |
Gennady Evtugyn, "Biosensors: Essentials", Springer, 2014 Jeong-Yeol Yoon, "Introduction to Biosensors", Springer, 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | | | | | X |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | | | X |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | | | X |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | | | | X |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | X | | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | X | | | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | X | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | | X | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | X | | |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 60 | 60 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 236 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİYOSENSÖRLER : KONSEPT VE STRATEJİLER | SSMD2161470 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Hasan KURT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Hasan KURT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tanısal testler, farmasötik araştırmalar ve çevresel izleme uygulamaları bağlamında küçük molekülleri, DNA, proteinleri ve hücreleri tespit etmek için kullanılan temel mühendislik prensipleri. Elektrokimya, flüoresans, akustik ve optikler dahil olmak üzere biyosensör yaklaşımları; transdüser yüzeylere biyomolekül eki için yöntemler de dahil olmak üzere seçici yüzey kimyasının yönleri; bisensör performansının karakterizasyonu; kan glikozu tespiti; floresan DNA mikrodizileri; etiketsiz biyoçipler; boncuk bazlı analiz yöntemleri. Vaka çalışmaları ve ticari biyosensör analizi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Biyosensör ve uygulamalarına giriş,Biyoseçici tabakaların tasarımı ve etkinlikleri ,Biyomoleküler yapı ve işlev,Kütle taşınması ve akan sistemlerde biyotanılama,Biyosensörlerin etkinliğinin belirlenmesi,Etiketler ve Assayler,Elektrokimyaya Giriş,Elektrokimyasal Biyosensörler ,Empedans tabanlı biyosensörler ,Akustik biyosensörler ,Yüzey plazmon rezonans biyosensörleri,Optik biyosensörler ,Fluoresans tabanlı biyosensörler ,Raman ve yüzey zenginleştirilmiş Raman Spektroskopisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Biyosensör gruplarının çalışma prensiplerini tanımlar. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
Biyosensörleri karşılastırır. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
Uygulamaya yönelik biyosensör tasarlar. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
Biyokimyasal fonksiyonelliğin biyosensör dönüştürücüler ile etkileşimini değerlendirir. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
Tanı testlerinde, yaşam bilimleri araştırma çalışmalarında ve çevresel takipte biyosensör uygulamalarını örneklendirir. | 10, 14, 16, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Biyosensör ve uygulamalarına giriş | Ders notlarını gözden geçirmek |
2 | Biyoseçici tabakaların tasarımı ve etkinlikleri | Ders notlarını gözden geçirmek |
3 | Biyomoleküler yapı ve işlev | Ders notlarını gözden geçirmek |
4 | Kütle taşınması ve akan sistemlerde biyotanılama | Ders notlarını gözden geçirmek |
5 | Biyosensörlerin etkinliğinin belirlenmesi | Ders notlarını gözden geçirmek |
6 | Etiketler ve Assayler | Ders notlarını gözden geçirmek |
7 | Elektrokimyaya Giriş | Ders notlarını gözden geçirmek |
8 | Elektrokimyasal Biyosensörler | Ders notlarını gözden geçirmek |
9 | Empedans tabanlı biyosensörler | Ders notlarını gözden geçirmek |
10 | Akustik biyosensörler | Ders notlarını gözden geçirmek |
11 | Yüzey plazmon rezonans biyosensörleri | Ders notlarını gözden geçirmek |
12 | Optik biyosensörler | Ders notlarını gözden geçirmek |
13 | Fluoresans tabanlı biyosensörler | Ders notlarını gözden geçirmek |
14 | Raman ve yüzey zenginleştirilmiş Raman Spektroskopisi | Ders notlarını gözden geçirmek |
Kaynak |
Gennady Evtugyn, "Biosensors: Essentials", Springer, 2014 Jeong-Yeol Yoon, "Introduction to Biosensors", Springer, 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | | | | | X |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | | | X |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | | | X |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | | | | X |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | X | | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | X | | | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | X | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | | X | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | X | | |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:14Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:15