Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
UYGULAMALI SAĞLIK PROJELERİ YÖNETİMİ | SSMD1110118 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; proje yönetiminin temel prensiplerinin öğretilmesi amacı ile başarılı sağlık projeleri yönetimi uygulamalarının anlatılması ve yönetimsel perspektif kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; PROJE VE PROJE YÖNETİMİNE GİRİŞ,PROJENİN BAŞLATILMASI & PROJE PLANLAMASI
,MALİYETLERİN TAHMİN EDİLMESİ VE BÜTÇELEME
,RİSK YÖNETİMİNİN PLANLANMASI
,PROJENİN YÜRÜTÜLMESİ: PROJE ZAMAN YÖNETİMİNE GİRİŞ
,PROJE ZAMAN YÖNETİMİ-KRİTİK YOL ANALİZİ (CPM) I,PROJE ZAMAN YÖNETİMİ-KRİTİK YOL ANALİZİ (CPM) II,PROJE ZAMAN YÖNETİMİ-PROGRAM DEĞERLENDİRME VE GÖZDEN GEÇİRME TEKNİĞİ-PERT I
,PROJE ZAMAN YÖNETİMİ-PROGRAM DEĞERLENDİRME VE GÖZDEN GEÇİRME TEKNİĞİ-PERT II,PROJE HIZLANDIRMA/SIKIŞTIRMA (CRASHING)
,PROJE SEÇİMİ VE PROJELERİN EKONOMİK ANALİZİ I
,PROJE SEÇİMİ VE PROJELERİN EKONOMİK ANALİZİ II
,GENEL TEKRAR,DÖNEM PROJESİ SUNUMLARI; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Proje yönetimi alanında kullanılan bir yazılımı kullanır.
| 16, 9 | F |
Sağlık sektöründeki problemleri çözmek için proje yönetimi ve planlaması tekniklerini uygular. | 16, 9 | F |
Tasarlanan bir projenin zamanlamasını, bütçesini takip edebilmek ve genel yönetimini başarı ile yapar | 16, 9 | A, F |
Projenin adımlarını belirler.
| 16, 9 | A, F |
Bir projeyi temel olarak planlar.
| 16, 9 | A, F |
Modern proje yönetimini kavrar
| 16, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | PROJE VE PROJE YÖNETİMİNE GİRİŞ | Ders Notları |
2 | PROJENİN BAŞLATILMASI & PROJE PLANLAMASI
| Ders Notları |
3 | MALİYETLERİN TAHMİN EDİLMESİ VE BÜTÇELEME
| Ders Notları |
4 | RİSK YÖNETİMİNİN PLANLANMASI
| Ders Notları |
5 | PROJENİN YÜRÜTÜLMESİ: PROJE ZAMAN YÖNETİMİNE GİRİŞ
| Ders Notları |
6 | PROJE ZAMAN YÖNETİMİ-KRİTİK YOL ANALİZİ (CPM) I | Ders Notları |
7 | PROJE ZAMAN YÖNETİMİ-KRİTİK YOL ANALİZİ (CPM) II | Ders Notları |
8 | PROJE ZAMAN YÖNETİMİ-PROGRAM DEĞERLENDİRME VE GÖZDEN GEÇİRME TEKNİĞİ-PERT I
| Ders Notları |
9 | PROJE ZAMAN YÖNETİMİ-PROGRAM DEĞERLENDİRME VE GÖZDEN GEÇİRME TEKNİĞİ-PERT II | Ders Notları |
10 | PROJE HIZLANDIRMA/SIKIŞTIRMA (CRASHING)
| Ders Notları |
11 | PROJE SEÇİMİ VE PROJELERİN EKONOMİK ANALİZİ I
| Ders Notları |
12 | PROJE SEÇİMİ VE PROJELERİN EKONOMİK ANALİZİ II
| Ders Notları |
13 | GENEL TEKRAR | Ders Notları |
14 | DÖNEM PROJESİ SUNUMLARI | |
Kaynak |
Ders Notları dersin hocası tarafından ppt dosyası olarak temin edilecektir |
Proje Yönetimi Bilgi Birikimi Kılavuzu (PMBOK);
Project Management: A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling by Harold Kerzner. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | | | X | | |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | | | |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | | X | |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | | | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | | X | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | | X | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | | | |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 42 | 42 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 28 | 28 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 232 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
UYGULAMALI SAĞLIK PROJELERİ YÖNETİMİ | SSMD1110118 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; proje yönetiminin temel prensiplerinin öğretilmesi amacı ile başarılı sağlık projeleri yönetimi uygulamalarının anlatılması ve yönetimsel perspektif kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; PROJE VE PROJE YÖNETİMİNE GİRİŞ,PROJENİN BAŞLATILMASI & PROJE PLANLAMASI
,MALİYETLERİN TAHMİN EDİLMESİ VE BÜTÇELEME
,RİSK YÖNETİMİNİN PLANLANMASI
,PROJENİN YÜRÜTÜLMESİ: PROJE ZAMAN YÖNETİMİNE GİRİŞ
,PROJE ZAMAN YÖNETİMİ-KRİTİK YOL ANALİZİ (CPM) I,PROJE ZAMAN YÖNETİMİ-KRİTİK YOL ANALİZİ (CPM) II,PROJE ZAMAN YÖNETİMİ-PROGRAM DEĞERLENDİRME VE GÖZDEN GEÇİRME TEKNİĞİ-PERT I
,PROJE ZAMAN YÖNETİMİ-PROGRAM DEĞERLENDİRME VE GÖZDEN GEÇİRME TEKNİĞİ-PERT II,PROJE HIZLANDIRMA/SIKIŞTIRMA (CRASHING)
,PROJE SEÇİMİ VE PROJELERİN EKONOMİK ANALİZİ I
,PROJE SEÇİMİ VE PROJELERİN EKONOMİK ANALİZİ II
,GENEL TEKRAR,DÖNEM PROJESİ SUNUMLARI; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Proje yönetimi alanında kullanılan bir yazılımı kullanır.
| 16, 9 | F |
Sağlık sektöründeki problemleri çözmek için proje yönetimi ve planlaması tekniklerini uygular. | 16, 9 | F |
Tasarlanan bir projenin zamanlamasını, bütçesini takip edebilmek ve genel yönetimini başarı ile yapar | 16, 9 | A, F |
Projenin adımlarını belirler.
| 16, 9 | A, F |
Bir projeyi temel olarak planlar.
| 16, 9 | A, F |
Modern proje yönetimini kavrar
| 16, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | PROJE VE PROJE YÖNETİMİNE GİRİŞ | Ders Notları |
2 | PROJENİN BAŞLATILMASI & PROJE PLANLAMASI
| Ders Notları |
3 | MALİYETLERİN TAHMİN EDİLMESİ VE BÜTÇELEME
| Ders Notları |
4 | RİSK YÖNETİMİNİN PLANLANMASI
| Ders Notları |
5 | PROJENİN YÜRÜTÜLMESİ: PROJE ZAMAN YÖNETİMİNE GİRİŞ
| Ders Notları |
6 | PROJE ZAMAN YÖNETİMİ-KRİTİK YOL ANALİZİ (CPM) I | Ders Notları |
7 | PROJE ZAMAN YÖNETİMİ-KRİTİK YOL ANALİZİ (CPM) II | Ders Notları |
8 | PROJE ZAMAN YÖNETİMİ-PROGRAM DEĞERLENDİRME VE GÖZDEN GEÇİRME TEKNİĞİ-PERT I
| Ders Notları |
9 | PROJE ZAMAN YÖNETİMİ-PROGRAM DEĞERLENDİRME VE GÖZDEN GEÇİRME TEKNİĞİ-PERT II | Ders Notları |
10 | PROJE HIZLANDIRMA/SIKIŞTIRMA (CRASHING)
| Ders Notları |
11 | PROJE SEÇİMİ VE PROJELERİN EKONOMİK ANALİZİ I
| Ders Notları |
12 | PROJE SEÇİMİ VE PROJELERİN EKONOMİK ANALİZİ II
| Ders Notları |
13 | GENEL TEKRAR | Ders Notları |
14 | DÖNEM PROJESİ SUNUMLARI | |
Kaynak |
Ders Notları dersin hocası tarafından ppt dosyası olarak temin edilecektir |
Proje Yönetimi Bilgi Birikimi Kılavuzu (PMBOK);
Project Management: A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling by Harold Kerzner. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | | | X | | |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | | | |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | | X | |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | | | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | | X | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | | X | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | | | |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:14Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:15