Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİNİR MÜHENDİSLİĞİNİN TEMELLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mehmet KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mehmet KOCATÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı biyomedikal cihaz tasarımının temellerini tanıtmak ve biyomedikal cihazların enstrümantasyon gereksinimlerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Biyomedikal Cihazlara Giriş,Biyomalzemeler ve Biyouyumluluk,Sensörler ve Biyosensörler,Sinyal İşleme ve Veri Toplama,Aktüatörler ve Mikroakışkanlar,Güç Kaynakları ve Enerji Yönetimi,İnsan-Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanıcı Arayüzü Tasarımı,Tıbbi Görüntüleme ve Görüntü İşleme,Tıbbi Robotik ve Teletıp,Düzenleyici İşler ve Kalite Güvencesi,Biyomedikal Teknolojide Girişimcilik ve İnovasyon,BiyoMEMS ve Nanotıp,Etik ve Yasal Sorunlar,Vaka Çalışmaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sensorimotor kortekste bilginin kodlanma prensiplerini değerlendirir. | 10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 5, 6, 9 | A, E |
Laboratuvarda kaydedilen sinirsel veriyi analiz edip değerlendirir. | 10, 14, 16, 17, 19, 5, 6, 9 | A, D, F |
Biyopotansiyel işaretlerin kaynağını tanımlar. | 10, 13, 14, 16, 17, 19, 2, 37, 5, 6, 9 | A, F |
Duyu-motor kontrol ve öğrenmeye ilişkin anahtar kavramları tanımlar. | 10, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 2, 37, 5, 6, 9 | A, E, F |
Güncel nöroprotez teknolojilerinin sorunlarını tanımlayıp bu problemler için çözümler önerir. | 10, 13, 14, 16, 17, 19, 2, 37, 5, 6, 8, 9 | A, E, F |
Sinir mühendisliği araştırma donanımlarını ve yazılımlarını kullanarak deneyler gerçekleştirir. | 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 37, 5, 6, 9 | A, E, F |
Elektrofizyolojik çalışmalar için enstrümantasyon gereksinimlerini belirler. | 10, 13, 14, 16, 17, 19, 2, 21, 37, 6, 9 | A, E, F |
Sinirsel probların biyotik ve abiyotik karakteristiklerini değerlendirir. | 10, 13, 14, 16, 17, 19, 21, 37, 5, 6, 9 | A, E, F |
Sinirsel şifre çözme algoritmalarını kullanır ve değerlendirir. | 10, 13, 14, 16, 17, 19, 2, 21, 37, 5, 6, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyomedikal Cihazlara Giriş | Ders notları. |
2 | Biyomalzemeler ve Biyouyumluluk | Ders notları. |
3 | Sensörler ve Biyosensörler | Ders notları. |
4 | Sinyal İşleme ve Veri Toplama | Ders notları. |
5 | Aktüatörler ve Mikroakışkanlar | Ders notları. |
6 | Güç Kaynakları ve Enerji Yönetimi | Ders notları. |
7 | İnsan-Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanıcı Arayüzü Tasarımı | Ders notları. |
8 | Tıbbi Görüntüleme ve Görüntü İşleme | Ders notları. |
9 | Tıbbi Robotik ve Teletıp | Ders notları. |
10 | Düzenleyici İşler ve Kalite Güvencesi | Ders notları. |
11 | Biyomedikal Teknolojide Girişimcilik ve İnovasyon | Ders notları. |
12 | BiyoMEMS ve Nanotıp | Ders notları. |
13 | Etik ve Yasal Sorunlar | Ders notları. |
14 | Vaka Çalışmaları | Örnek literatür araştırması. |
Kaynak |
A. Y. K. Chan, Biomedical Device Technology: Principles and Design, 3. Baskı, 2 Şubat 2023, Charles C Thomas Pub Ltd, ISBN: 978-0398093921 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | X | |||||
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | X | |||||
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | |||||
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | X | |||||
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | X | |||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | X | |||||
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | X | |||||
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 8 | 80 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 8 | 5 | 40 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 35 | 35 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 252 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(252/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİNİR MÜHENDİSLİĞİNİN TEMELLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mehmet KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mehmet KOCATÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı biyomedikal cihaz tasarımının temellerini tanıtmak ve biyomedikal cihazların enstrümantasyon gereksinimlerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Biyomedikal Cihazlara Giriş,Biyomalzemeler ve Biyouyumluluk,Sensörler ve Biyosensörler,Sinyal İşleme ve Veri Toplama,Aktüatörler ve Mikroakışkanlar,Güç Kaynakları ve Enerji Yönetimi,İnsan-Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanıcı Arayüzü Tasarımı,Tıbbi Görüntüleme ve Görüntü İşleme,Tıbbi Robotik ve Teletıp,Düzenleyici İşler ve Kalite Güvencesi,Biyomedikal Teknolojide Girişimcilik ve İnovasyon,BiyoMEMS ve Nanotıp,Etik ve Yasal Sorunlar,Vaka Çalışmaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sensorimotor kortekste bilginin kodlanma prensiplerini değerlendirir. | 10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 5, 6, 9 | A, E |
Laboratuvarda kaydedilen sinirsel veriyi analiz edip değerlendirir. | 10, 14, 16, 17, 19, 5, 6, 9 | A, D, F |
Biyopotansiyel işaretlerin kaynağını tanımlar. | 10, 13, 14, 16, 17, 19, 2, 37, 5, 6, 9 | A, F |
Duyu-motor kontrol ve öğrenmeye ilişkin anahtar kavramları tanımlar. | 10, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 2, 37, 5, 6, 9 | A, E, F |
Güncel nöroprotez teknolojilerinin sorunlarını tanımlayıp bu problemler için çözümler önerir. | 10, 13, 14, 16, 17, 19, 2, 37, 5, 6, 8, 9 | A, E, F |
Sinir mühendisliği araştırma donanımlarını ve yazılımlarını kullanarak deneyler gerçekleştirir. | 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 37, 5, 6, 9 | A, E, F |
Elektrofizyolojik çalışmalar için enstrümantasyon gereksinimlerini belirler. | 10, 13, 14, 16, 17, 19, 2, 21, 37, 6, 9 | A, E, F |
Sinirsel probların biyotik ve abiyotik karakteristiklerini değerlendirir. | 10, 13, 14, 16, 17, 19, 21, 37, 5, 6, 9 | A, E, F |
Sinirsel şifre çözme algoritmalarını kullanır ve değerlendirir. | 10, 13, 14, 16, 17, 19, 2, 21, 37, 5, 6, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyomedikal Cihazlara Giriş | Ders notları. |
2 | Biyomalzemeler ve Biyouyumluluk | Ders notları. |
3 | Sensörler ve Biyosensörler | Ders notları. |
4 | Sinyal İşleme ve Veri Toplama | Ders notları. |
5 | Aktüatörler ve Mikroakışkanlar | Ders notları. |
6 | Güç Kaynakları ve Enerji Yönetimi | Ders notları. |
7 | İnsan-Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanıcı Arayüzü Tasarımı | Ders notları. |
8 | Tıbbi Görüntüleme ve Görüntü İşleme | Ders notları. |
9 | Tıbbi Robotik ve Teletıp | Ders notları. |
10 | Düzenleyici İşler ve Kalite Güvencesi | Ders notları. |
11 | Biyomedikal Teknolojide Girişimcilik ve İnovasyon | Ders notları. |
12 | BiyoMEMS ve Nanotıp | Ders notları. |
13 | Etik ve Yasal Sorunlar | Ders notları. |
14 | Vaka Çalışmaları | Örnek literatür araştırması. |
Kaynak |
A. Y. K. Chan, Biomedical Device Technology: Principles and Design, 3. Baskı, 2 Şubat 2023, Charles C Thomas Pub Ltd, ISBN: 978-0398093921 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | X | |||||
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | X | |||||
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | |||||
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | X | |||||
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | X | |||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | X | |||||
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | X | |||||
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |