Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DOKTORA SEMİNER | SSMD1151350 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bahadır Kürşat GÜNTÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mustafa AKTAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin öncelikli amacı doktora öğrenicilerinin sunum ve tartışma becerilerini geliştirmek, onları doktora programları sırasınca kongre ve konferanslarda yapacakları sözlü bildirilere hazırlamaktır.Bilimsel ve mühendislik kavramlarının sözlü yayılması ve savunulması, bir mühendislik yüksek lisans öğrencisinin mühendislik kariyeri boyunca kullanacağı temel bir iletişim aracıdır. Bu derste öğrenciler sözlü sunum becerilerini geliştirecek beş etkinliğe katılacaklar: gözlem, soru, eleştiri, araştırma ve sunum |
Dersin İçeriği | Bu ders; Seminer Dersine Giriş,Genel Sunum Teknikleri ve Yapılması/Yapılmaması Gerekenler,Sunulacak Sunum Konularının (Araştırma Makalelerinin) Seçimi,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları
,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma konusu yada proje önerilerini ve yakın zamanda literatürde yer bulan önemli teknik makalelerinin sunumlarını gerçekleştirir. | 10, 16, 18 | D |
Teknik ve / veya bilimsel dergilerde sunulan bilgileri analiz eder. | 10, 16, 18 | D |
Sunum yazılımı kullanarak kaliteli bir bilimsel sunum tasarlar. | 10, 16, 18 | D |
Tasarladığı bilimsel sunumu sunar. | 10, 16, 18 | D |
Diğer öğrencilerin çalışmalarının eleştirel olarak değerlendirir. | 10, 16, 18 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Seminer Dersine Giriş | Ders bilgilerine genel bakış. |
2 | Genel Sunum Teknikleri ve Yapılması/Yapılmaması Gerekenler | Sunum hakkında genel bilgiler edinme. |
3 | Sunulacak Sunum Konularının (Araştırma Makalelerinin) Seçimi | Literatür taraması. |
4 | Öğrenci Sunumları | Sunuma hazırlık ve prova yapma. |
5 | Öğrenci Sunumları | Sunuma hazırlık ve prova yapma. |
6 | Öğrenci Sunumları | Sunuma hazırlık ve prova yapma. |
7 | Öğrenci Sunumları | Sunuma hazırlık ve prova yapma. |
8 | Öğrenci Sunumları
| Sunuma hazırlık ve prova yapma. |
9 | Öğrenci Sunumları | Sunuma hazırlık ve prova yapma. |
10 | Öğrenci Sunumları | Sunuma hazırlık ve prova yapma. |
11 | Öğrenci Sunumları | Sunuma hazırlık ve prova yapma. |
12 | Öğrenci Sunumları | Sunuma hazırlık ve prova yapma. |
13 | Öğrenci Sunumları | Sunuma hazırlık ve prova yapma. |
14 | Öğrenci Sunumları | Sunuma hazırlık ve prova yapma. |
Kaynak |
"Üniversiteler İçin İngilizce Sunum Konuşma Kılavuzu Presentation Phrasebook" - http://englishforuniversity.com websitesinden eğitim amaçlı ücretsiz indirilmesine izin verilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | | | | | |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | | | |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | X | | |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | | | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | X | | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | | | X |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | | | X |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 105 | 105 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DOKTORA SEMİNER | SSMD1151350 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bahadır Kürşat GÜNTÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mustafa AKTAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin öncelikli amacı doktora öğrenicilerinin sunum ve tartışma becerilerini geliştirmek, onları doktora programları sırasınca kongre ve konferanslarda yapacakları sözlü bildirilere hazırlamaktır.Bilimsel ve mühendislik kavramlarının sözlü yayılması ve savunulması, bir mühendislik yüksek lisans öğrencisinin mühendislik kariyeri boyunca kullanacağı temel bir iletişim aracıdır. Bu derste öğrenciler sözlü sunum becerilerini geliştirecek beş etkinliğe katılacaklar: gözlem, soru, eleştiri, araştırma ve sunum |
Dersin İçeriği | Bu ders; Seminer Dersine Giriş,Genel Sunum Teknikleri ve Yapılması/Yapılmaması Gerekenler,Sunulacak Sunum Konularının (Araştırma Makalelerinin) Seçimi,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları
,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma konusu yada proje önerilerini ve yakın zamanda literatürde yer bulan önemli teknik makalelerinin sunumlarını gerçekleştirir. | 10, 16, 18 | D |
Teknik ve / veya bilimsel dergilerde sunulan bilgileri analiz eder. | 10, 16, 18 | D |
Sunum yazılımı kullanarak kaliteli bir bilimsel sunum tasarlar. | 10, 16, 18 | D |
Tasarladığı bilimsel sunumu sunar. | 10, 16, 18 | D |
Diğer öğrencilerin çalışmalarının eleştirel olarak değerlendirir. | 10, 16, 18 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Seminer Dersine Giriş | Ders bilgilerine genel bakış. |
2 | Genel Sunum Teknikleri ve Yapılması/Yapılmaması Gerekenler | Sunum hakkında genel bilgiler edinme. |
3 | Sunulacak Sunum Konularının (Araştırma Makalelerinin) Seçimi | Literatür taraması. |
4 | Öğrenci Sunumları | Sunuma hazırlık ve prova yapma. |
5 | Öğrenci Sunumları | Sunuma hazırlık ve prova yapma. |
6 | Öğrenci Sunumları | Sunuma hazırlık ve prova yapma. |
7 | Öğrenci Sunumları | Sunuma hazırlık ve prova yapma. |
8 | Öğrenci Sunumları
| Sunuma hazırlık ve prova yapma. |
9 | Öğrenci Sunumları | Sunuma hazırlık ve prova yapma. |
10 | Öğrenci Sunumları | Sunuma hazırlık ve prova yapma. |
11 | Öğrenci Sunumları | Sunuma hazırlık ve prova yapma. |
12 | Öğrenci Sunumları | Sunuma hazırlık ve prova yapma. |
13 | Öğrenci Sunumları | Sunuma hazırlık ve prova yapma. |
14 | Öğrenci Sunumları | Sunuma hazırlık ve prova yapma. |
Kaynak |
"Üniversiteler İçin İngilizce Sunum Konuşma Kılavuzu Presentation Phrasebook" - http://englishforuniversity.com websitesinden eğitim amaçlı ücretsiz indirilmesine izin verilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | | | | | |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | | | |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | X | | |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | | | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | X | | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | | | X |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | | | | X |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:14Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:15