Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIK HİZMETLERİNİN PLANLANMASI | SSMD1220650 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar Gökalp |
Dersin Amacı | Sağlık hizmetlerinde planlamanın gereğini, önemini, türlerini ve yöntemlerini öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlık yönetiminde plan ve planlama kavramlarının anlamı, önemi,Sağlık hizmetlerinde planlama türleri ve yöntemleri,Toplumsal planlama,Kurumsal planlama,Program planlama,Stratejik planlama I,Stratejik planlama II,Operasyonel ve taktik planlama,İhtiyaç analizi ve planlama,Planlama için gereken epidemiyolojik ölçütler I,Planlama için gereken epidemiyolojik ölçütler II,Planlama örneği: Toplumsal planlama,Planlama örneği: Kurumsal planlama,Planlama örneği: İnsan kaynakları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık hizmetlerini planlar. | 16, 9 | A |
Sağlık yönetiminde plan ve planlama kavramlarını yorumlar. | 16, 9 | A |
Sağlık yönetiminde planlamanın önemini tartışır. | 16, 9 | A |
Uygun planlama ölçütleriyle farklı düzeyde sağlık hizmeti planları geliştirir. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sağlık yönetiminde plan ve planlama kavramlarının anlamı, önemi | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
2 | Sağlık hizmetlerinde planlama türleri ve yöntemleri | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
3 | Toplumsal planlama | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
4 | Kurumsal planlama | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
5 | Program planlama | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
6 | Stratejik planlama I | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
7 | Stratejik planlama II | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
8 | Operasyonel ve taktik planlama | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
9 | İhtiyaç analizi ve planlama | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
10 | Planlama için gereken epidemiyolojik ölçütler I | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
11 | Planlama için gereken epidemiyolojik ölçütler II | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
12 | Planlama örneği: Toplumsal planlama | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
13 | Planlama örneği: Kurumsal planlama | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
14 | Planlama örneği: İnsan kaynakları | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından hazırlanan materyaller |
Kaynaklar:
1-“Essentials of strategic planning in healthcare” Jeffrey P. Harrison. AUPHA Health Administration Press, Chicago, Illinois, 2010.
2-“Healthcare strategic planning” Alan M. Zuckerman. (2nd ed.) AUPHA Health Administration Press, Chicago, Illinois, 2005.
3-“ Healthcare outcomes management : strategies for planning and
evaluation” Dale J. Block. Jones and Bartlett Publishers, Sudbury, MA, 2006.
4-“ Training needs assessment : methods, tools, and techniques” Jean Barbazette. Pfeiffer, an Imprint of Wiley. www.pfeiffer.com, 2006.
5-“ Managerial epidemiology : concepts and cases” Steven Fleming. (2nd ed.) AUPHA Health Administration Press, Chicago, Illinois, 2008.
6-“Epidemiology: Principles and Practical Guidelines” Jan Van den Broeck, Jonathan R. Brestoff, Eds., 2013, Springer. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | | | | X | |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | | | |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | X | | |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | | | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | | X | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | | | X |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | X | | | | |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 5 | 3 | 15 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 13 | 6 | 78 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 30 | 60 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 37 | 37 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 47 | 47 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 285 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(285/30) | 10 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIK HİZMETLERİNİN PLANLANMASI | SSMD1220650 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar Gökalp |
Dersin Amacı | Sağlık hizmetlerinde planlamanın gereğini, önemini, türlerini ve yöntemlerini öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlık yönetiminde plan ve planlama kavramlarının anlamı, önemi,Sağlık hizmetlerinde planlama türleri ve yöntemleri,Toplumsal planlama,Kurumsal planlama,Program planlama,Stratejik planlama I,Stratejik planlama II,Operasyonel ve taktik planlama,İhtiyaç analizi ve planlama,Planlama için gereken epidemiyolojik ölçütler I,Planlama için gereken epidemiyolojik ölçütler II,Planlama örneği: Toplumsal planlama,Planlama örneği: Kurumsal planlama,Planlama örneği: İnsan kaynakları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık hizmetlerini planlar. | 16, 9 | A |
Sağlık yönetiminde plan ve planlama kavramlarını yorumlar. | 16, 9 | A |
Sağlık yönetiminde planlamanın önemini tartışır. | 16, 9 | A |
Uygun planlama ölçütleriyle farklı düzeyde sağlık hizmeti planları geliştirir. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sağlık yönetiminde plan ve planlama kavramlarının anlamı, önemi | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
2 | Sağlık hizmetlerinde planlama türleri ve yöntemleri | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
3 | Toplumsal planlama | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
4 | Kurumsal planlama | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
5 | Program planlama | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
6 | Stratejik planlama I | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
7 | Stratejik planlama II | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
8 | Operasyonel ve taktik planlama | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
9 | İhtiyaç analizi ve planlama | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
10 | Planlama için gereken epidemiyolojik ölçütler I | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
11 | Planlama için gereken epidemiyolojik ölçütler II | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
12 | Planlama örneği: Toplumsal planlama | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
13 | Planlama örneği: Kurumsal planlama | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
14 | Planlama örneği: İnsan kaynakları | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından hazırlanan materyaller |
Kaynaklar:
1-“Essentials of strategic planning in healthcare” Jeffrey P. Harrison. AUPHA Health Administration Press, Chicago, Illinois, 2010.
2-“Healthcare strategic planning” Alan M. Zuckerman. (2nd ed.) AUPHA Health Administration Press, Chicago, Illinois, 2005.
3-“ Healthcare outcomes management : strategies for planning and
evaluation” Dale J. Block. Jones and Bartlett Publishers, Sudbury, MA, 2006.
4-“ Training needs assessment : methods, tools, and techniques” Jean Barbazette. Pfeiffer, an Imprint of Wiley. www.pfeiffer.com, 2006.
5-“ Managerial epidemiology : concepts and cases” Steven Fleming. (2nd ed.) AUPHA Health Administration Press, Chicago, Illinois, 2008.
6-“Epidemiology: Principles and Practical Guidelines” Jan Van den Broeck, Jonathan R. Brestoff, Eds., 2013, Springer. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | | | | X | |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | | | | | |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | | | X | | |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | | | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | | X | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | | | | | X |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | X | | | | |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:14Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:15