Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİYOMEDİKAL UYGULAMALAR İÇİN MAKROMOLEKÜLER TASARIMLAR | SSMD1261550 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders biyomedikal uygulamalar icin siklikla kullanilan bazi polimerlerin sentezlenme tekniklerinin yani sira yaygin kullanilan biyokojugasyon tekniklerini kapsayacak sekilde tasarlanmistir. Sentetik yaklasimlar ve biyokonjugasyon teknikleri disiplinlar arasi pragramlardaki ogrenci profilleri goz onune alinarak temel duzeyde verilecektir. Ders ilk haftalarda polimerizasyon teknikleri ve karakterizasyon metodlari uzerine yogunlasirken, sonraki haftalarda, istenilen fonksiyonel grubu olusturma, bozunabilir gruplarin veya floresans problarin yapiya yerlestirilmesi gibi biyocojugasyon teknikleri ve PEGleme metodlari uzerine yogunlasilacaktir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Polimer Kimyasına Giriş,Polimerizasyon Teknikleri,Polimerizasyon Teknikleri,Biyokonjuge Makromoleküllerin Karakterizasyonu,Biyokonjugasyon Stratejileri ve Tasarımı,İstenilen Fonksiyonaliteyi Oluşturmak,PEGleme,Aynı ve Farklı İkili Fonksiyonaliteye Sahip Çapraz Bağlayıcılar,Bozunabilir Ajanlar,Fluoresans Problar,İsotop Etiketleme Teknikleri,Mikro ve Nanoparçacıklar,Liposom Konjugasyonu,Antibadi Modifikasyonu ve Konjugasyonu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Büyük moleküllerin tasarımı/sentezi ve yaygın kullanılan biyokonjugasyon tekniklerini tanır. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, F |
Sentez yoluna göre yapı-özellik ilişkisini ayırt eder. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, F |
Belirli uygulamalar için gerekli teknikleri kavrar. | 10, 14, 16, 17, 18, 19, 9 | F |
İlgili uygulama için gerekli kimyasal modifikasyonu önerir. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, F |
Konjugatların ve kimyasal grupların görevini yorumlar. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, F |
Yapılacak biyokonjugasyonu ve kullanılacak linkeri tahmin eder. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, F |
Yapılmış modifikasyonları ve çevresel koşullara verecekleri cevabı ayırt eder. | 14, 16, 19, 9 | A, F |
Biyokonjuge bir makromolekülün gerekliliklerini analiz eder. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, F |
Makromoleküler mühendislik için kullanılan teknikleri kıyaslar. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, F |
Biyokonjugasyonda kullanılan temel bileşenleri özetler. | 14, 16, 18, 19, 9 | A, F |
Belirli özellikleri kazanmak için sıklıkla kullanılan grupları tanır. | 14, 16, 18, 19, 9 | A, F |
Temel polimerizasyon ve biyokonjuge sistemler tasarlar. | 14, 16, 19, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Polimer Kimyasına Giriş | Hafta 1 Sunum PDF |
2 | Polimerizasyon Teknikleri | Hafta 2 Sunum PDF |
3 | Polimerizasyon Teknikleri | Hafta 3 Sunum PDF |
4 | Biyokonjuge Makromoleküllerin Karakterizasyonu | Hafta 4 Sunum PDF |
5 | Biyokonjugasyon Stratejileri ve Tasarımı | Hafta 5 Sunum PDF |
6 | İstenilen Fonksiyonaliteyi Oluşturmak | Hafta 6 Sunum PDF |
7 | PEGleme | Hafta 7 Sunum PDF |
8 | Aynı ve Farklı İkili Fonksiyonaliteye Sahip Çapraz Bağlayıcılar | Hafta 8 Sunum PDF |
9 | Bozunabilir Ajanlar | Hafta 9 Sunum PDF |
10 | Fluoresans Problar | Hafta 10 Sunum PDF |
11 | İsotop Etiketleme Teknikleri | Hafta 11 Sunum PDF |
12 | Mikro ve Nanoparçacıklar | Hafta 12 Sunum PDF |
13 | Liposom Konjugasyonu | Hafta 13 Sunum PDF |
14 | Antibadi Modifikasyonu ve Konjugasyonu | Hafta 14 Sunum PDF |
Kaynak |
Ders notlari dersin hocasi tarafindan ppt doyasi olarak temin edilecektir |
Bioconjugation Techniques, Greg T. Hermanson, 3rd edition |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | X | | | | |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | | | | |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | X | | | | |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | X | | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | | | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | X | | | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | X | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | X | | | |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 60 | 60 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 234 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(234/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİYOMEDİKAL UYGULAMALAR İÇİN MAKROMOLEKÜLER TASARIMLAR | SSMD1261550 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders biyomedikal uygulamalar icin siklikla kullanilan bazi polimerlerin sentezlenme tekniklerinin yani sira yaygin kullanilan biyokojugasyon tekniklerini kapsayacak sekilde tasarlanmistir. Sentetik yaklasimlar ve biyokonjugasyon teknikleri disiplinlar arasi pragramlardaki ogrenci profilleri goz onune alinarak temel duzeyde verilecektir. Ders ilk haftalarda polimerizasyon teknikleri ve karakterizasyon metodlari uzerine yogunlasirken, sonraki haftalarda, istenilen fonksiyonel grubu olusturma, bozunabilir gruplarin veya floresans problarin yapiya yerlestirilmesi gibi biyocojugasyon teknikleri ve PEGleme metodlari uzerine yogunlasilacaktir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Polimer Kimyasına Giriş,Polimerizasyon Teknikleri,Polimerizasyon Teknikleri,Biyokonjuge Makromoleküllerin Karakterizasyonu,Biyokonjugasyon Stratejileri ve Tasarımı,İstenilen Fonksiyonaliteyi Oluşturmak,PEGleme,Aynı ve Farklı İkili Fonksiyonaliteye Sahip Çapraz Bağlayıcılar,Bozunabilir Ajanlar,Fluoresans Problar,İsotop Etiketleme Teknikleri,Mikro ve Nanoparçacıklar,Liposom Konjugasyonu,Antibadi Modifikasyonu ve Konjugasyonu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Büyük moleküllerin tasarımı/sentezi ve yaygın kullanılan biyokonjugasyon tekniklerini tanır. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, F |
Sentez yoluna göre yapı-özellik ilişkisini ayırt eder. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, F |
Belirli uygulamalar için gerekli teknikleri kavrar. | 10, 14, 16, 17, 18, 19, 9 | F |
İlgili uygulama için gerekli kimyasal modifikasyonu önerir. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, F |
Konjugatların ve kimyasal grupların görevini yorumlar. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, F |
Yapılacak biyokonjugasyonu ve kullanılacak linkeri tahmin eder. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, F |
Yapılmış modifikasyonları ve çevresel koşullara verecekleri cevabı ayırt eder. | 14, 16, 19, 9 | A, F |
Biyokonjuge bir makromolekülün gerekliliklerini analiz eder. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, F |
Makromoleküler mühendislik için kullanılan teknikleri kıyaslar. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, F |
Biyokonjugasyonda kullanılan temel bileşenleri özetler. | 14, 16, 18, 19, 9 | A, F |
Belirli özellikleri kazanmak için sıklıkla kullanılan grupları tanır. | 14, 16, 18, 19, 9 | A, F |
Temel polimerizasyon ve biyokonjuge sistemler tasarlar. | 14, 16, 19, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Polimer Kimyasına Giriş | Hafta 1 Sunum PDF |
2 | Polimerizasyon Teknikleri | Hafta 2 Sunum PDF |
3 | Polimerizasyon Teknikleri | Hafta 3 Sunum PDF |
4 | Biyokonjuge Makromoleküllerin Karakterizasyonu | Hafta 4 Sunum PDF |
5 | Biyokonjugasyon Stratejileri ve Tasarımı | Hafta 5 Sunum PDF |
6 | İstenilen Fonksiyonaliteyi Oluşturmak | Hafta 6 Sunum PDF |
7 | PEGleme | Hafta 7 Sunum PDF |
8 | Aynı ve Farklı İkili Fonksiyonaliteye Sahip Çapraz Bağlayıcılar | Hafta 8 Sunum PDF |
9 | Bozunabilir Ajanlar | Hafta 9 Sunum PDF |
10 | Fluoresans Problar | Hafta 10 Sunum PDF |
11 | İsotop Etiketleme Teknikleri | Hafta 11 Sunum PDF |
12 | Mikro ve Nanoparçacıklar | Hafta 12 Sunum PDF |
13 | Liposom Konjugasyonu | Hafta 13 Sunum PDF |
14 | Antibadi Modifikasyonu ve Konjugasyonu | Hafta 14 Sunum PDF |
Kaynak |
Ders notlari dersin hocasi tarafindan ppt doyasi olarak temin edilecektir |
Bioconjugation Techniques, Greg T. Hermanson, 3rd edition |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | X | | | | |
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | | | | |
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | X | | | | |
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | | X | | | |
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | | | |
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | | | | | |
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | X | | | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | X | | |
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | | X | | | |
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:14Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:15