Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SSM İÇİN GÜDÜMLÜ ARAŞTIRMA II | SSMD1269760 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 16 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersin Yardımcıları | Tez Danışmanları |
Dersin Amacı | Danışmanın güdümünde bağımsız araştırma yapar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları,Bağımsız araştırma konuları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak yürütür. | 14 | D |
Araştırmalarına temel bilim, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde uygular. | 14 | D |
Karmaşık mühendislik problemlerine çözüm üretir. | 14 | D |
Uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 14 | D |
Yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik süreç geliştirir. | 14 | D |
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder. | 14 | D |
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini yapar. | 14 | D |
Akademik çalışmalarını etik sorumluluk bilinci ile yürütür. | 14 | D |
Akademik çalışmalarının çıktıları ile bilim ve teknoloji literatürüne katkı sağlar. | 14 | D |
Mühendislik alanında en yeni bilgilere ulaşır. | 14 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
2 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
3 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
4 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
5 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
6 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
7 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
8 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
9 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
10 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
11 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
12 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
13 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
14 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
Kaynak |
Alanındaki her türlü literatür |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | X | |||||
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | X | |||||
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | |||||
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | X | |||||
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | X | |||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | X | |||||
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | X | |||||
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 12 | 168 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 22 | 308 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 476 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(476/30) | 16 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SSM İÇİN GÜDÜMLÜ ARAŞTIRMA II | SSMD1269760 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 16 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersin Yardımcıları | Tez Danışmanları |
Dersin Amacı | Danışmanın güdümünde bağımsız araştırma yapar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları ,Bağımsız araştırma konuları,Bağımsız araştırma konuları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak yürütür. | 14 | D |
Araştırmalarına temel bilim, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde uygular. | 14 | D |
Karmaşık mühendislik problemlerine çözüm üretir. | 14 | D |
Uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 14 | D |
Yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik süreç geliştirir. | 14 | D |
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder. | 14 | D |
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini yapar. | 14 | D |
Akademik çalışmalarını etik sorumluluk bilinci ile yürütür. | 14 | D |
Akademik çalışmalarının çıktıları ile bilim ve teknoloji literatürüne katkı sağlar. | 14 | D |
Mühendislik alanında en yeni bilgilere ulaşır. | 14 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
2 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
3 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
4 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
5 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
6 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
7 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
8 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
9 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
10 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
11 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
12 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
13 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
14 | Bağımsız araştırma konuları | Literatür tarama, makale okuma, sunum ve rapor hazırlama, deney yapma, deney sonuçlarını değerlendirme |
Kaynak |
Alanındaki her türlü literatür |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | X | |||||
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | X | |||||
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | |||||
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | X | |||||
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | X | |||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | X | |||||
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | X | |||||
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |