Bu dersin amacı bilgisayarla görme tekniklerini bilmek, uygulamak ve değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Görüntü oluşumu (radyometrik),Görüntü oluşumu (geometrik),Üç boyutlu görme,Bölütleme,Şekil tanımlama,Nitelik çıkarımı,Desen tanımlama ve analiz,Görüntü anlama,Obje tanıma,Optik akış kestirimi,Panoramik görüntüleme,Obje takibi,Renk,Yüksek dinamik aralıklı görüntüleme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Radyometrik ve geometrik görüntü oluşumunu tanımlar
9
A, E
Çeşitli bilgisayarla görme tekniklerini uygular
9
A, E
Yeni bilgisayarla görme algoritmaları geliştirir
9
A, E
Çeşitli bilgisayarla görme tekniklerini karşılaştırabilir.
9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Görüntü oluşumu (radyometrik)
2
Görüntü oluşumu (geometrik)
3
Üç boyutlu görme
4
Bölütleme
5
Şekil tanımlama
6
Nitelik çıkarımı
7
Desen tanımlama ve analiz
8
Görüntü anlama
9
Obje tanıma
10
Optik akış kestirimi
11
Panoramik görüntüleme
12
Obje takibi
13
Renk
14
Yüksek dinamik aralıklı görüntüleme
Kaynak
Sonka, Hlavac, and Boyle. “Image Processing, Analysis, and Machine Vision.” Cengage Learning, 4th edition.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
17
238
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
1
1
1
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
239
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(239/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
BİLGİSAYARLA GÖRME
-
Güz Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Bahadır Kürşat GÜNTÜRK
Dersi Verenler
Prof.Dr. Bahadır Kürşat GÜNTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı bilgisayarla görme tekniklerini bilmek, uygulamak ve değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Görüntü oluşumu (radyometrik),Görüntü oluşumu (geometrik),Üç boyutlu görme,Bölütleme,Şekil tanımlama,Nitelik çıkarımı,Desen tanımlama ve analiz,Görüntü anlama,Obje tanıma,Optik akış kestirimi,Panoramik görüntüleme,Obje takibi,Renk,Yüksek dinamik aralıklı görüntüleme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Radyometrik ve geometrik görüntü oluşumunu tanımlar
9
A, E
Çeşitli bilgisayarla görme tekniklerini uygular
9
A, E
Yeni bilgisayarla görme algoritmaları geliştirir
9
A, E
Çeşitli bilgisayarla görme tekniklerini karşılaştırabilir.
9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Görüntü oluşumu (radyometrik)
2
Görüntü oluşumu (geometrik)
3
Üç boyutlu görme
4
Bölütleme
5
Şekil tanımlama
6
Nitelik çıkarımı
7
Desen tanımlama ve analiz
8
Görüntü anlama
9
Obje tanıma
10
Optik akış kestirimi
11
Panoramik görüntüleme
12
Obje takibi
13
Renk
14
Yüksek dinamik aralıklı görüntüleme
Kaynak
Sonka, Hlavac, and Boyle. “Image Processing, Analysis, and Machine Vision.” Cengage Learning, 4th edition.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.