Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ KARIŞIK SİNYAL DEVRE TASARIMI | EECY1212946 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders modern VLSI sistemlerinde kullanılan veri çevirme sistemlerini öğretmektedir. Ders boyunca Anahtarlamalı-Kapasitör güçlendirici ve entegratörleri, örnekle ve tut devreleri, Nyquist oranlı ve yüksek oranlı çevirici topolojileri incelenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çevirici özellikleri.,Çeviricide gürültü ve dinamik aralık.,Örnekle ve tut devreleri.,Anahtarlamalı kapasitör devreleri.,Analog entegratör ve sayısal zamanlı güçlendiriciler.,Nyquist oranlı çeviriciler:Algoritmik, Pipeline, SAR,Nyquist oranlı çeviriciler: Entegre eden, Flaş, Katlayan,Nyquist oranlı çeviriciler:Alt-menzilli, girişiklemeli,Sayısal-Analog Çeviriciler,Hızlı Örnekleme Çeviricileri.Sigma Delta Modulatör.,Yüksek dereceli Sigma delta, multi bit sigma delta çeviriciler. Sigma Delta DAC.,Çevirici düzeltme teknikleri.,Sayısal kalibrasyon, sayısal yardım ve sayısal düzeltme.,Çevirici test etme ve performans belirleme.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Örnekleme teorisini karışık sinyal devre tasarımlarına uygular. | 21, 9 | A, E, F |
2. Data çeviricileri tasarlar. | 21, 9 | A, E, F |
3. Anahtarlamalı kapasitör devrelerini karışık sinyal devrelerinde kullanır. | 21, 9 | A, E, F |
4. Sayısal kalibrasyon teknikleri ve çevirici test tekniklerini karışık sinyal devre tasarımında kullanır. | 21, 9 | A, E, F |
5. Karışık sinyal devre tasarımlarını Cadence ortamında simüle eder. | 21, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Çevirici özellikleri. | Ders kitabı |
2 | Çeviricide gürültü ve dinamik aralık. | Ders kitabı |
3 | Örnekle ve tut devreleri. | Ders kitabı |
4 | Anahtarlamalı kapasitör devreleri. | Ders kitabı |
5 | Analog entegratör ve sayısal zamanlı güçlendiriciler. | Ders kitabı |
6 | Nyquist oranlı çeviriciler:Algoritmik, Pipeline, SAR | Ders kitabı |
7 | Nyquist oranlı çeviriciler: Entegre eden, Flaş, Katlayan | Ders kitabı |
8 | Nyquist oranlı çeviriciler:Alt-menzilli, girişiklemeli | Ders kitabı |
9 | Sayısal-Analog Çeviriciler | Ders kitabı |
10 | Hızlı Örnekleme Çeviricileri.Sigma Delta Modulatör. | Ders kitabı |
11 | Yüksek dereceli Sigma delta, multi bit sigma delta çeviriciler. Sigma Delta DAC. | Ders kitabı |
12 | Çevirici düzeltme teknikleri. | Ders kitabı |
13 | Sayısal kalibrasyon, sayısal yardım ve sayısal düzeltme. | Ders kitabı |
14 | Çevirici test etme ve performans belirleme. | Ders kitabı |
Kaynak |
1. Analog Devre Tasarımı a. Gray et al., Analysis and Design of Analog Integrated Circuits, Wiley, 2001 b. Razavi, Design of Analog CMOS Integrated Circuits, McGraw-Hill, 2001 c. Johns and Martin, Analog Integrated Circuit Design, Wiley, 1997 d. Allen and Holberg, CMOS Analog Circuit Design, Oxford, 2002 |
1. Veri Çeviriciler a. Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995 b. Van de Plassche, CMOS Integrated A/D and D/A Converters, Kluwer, 2003 c. Norsworthy et al., Delta-Sigma Data Converters: Theory, Design, and Simulation, Wiley, 1996 d. ADI Data Converter Handbook http://www.analog.com/library/analogDialogue/archives/39-06/data_conversion_handbook.html
2. Anahtarlamalı Kapasitör DC-DC Çevirici a. Gregorian and Temes, Analog MOS Integrated Circuits for Signal Processing, Wiley, 1986 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | | | | | X |
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | | | | | X |
3 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler. | | | | | X |
4 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | | | | | X |
5 | Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | | | | | X |
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | | | X | | |
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | | | X | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | X | | | |
9 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | | | | | |
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 30 | 120 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 40 | 40 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 250 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(250/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ KARIŞIK SİNYAL DEVRE TASARIMI | EECY1212946 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders modern VLSI sistemlerinde kullanılan veri çevirme sistemlerini öğretmektedir. Ders boyunca Anahtarlamalı-Kapasitör güçlendirici ve entegratörleri, örnekle ve tut devreleri, Nyquist oranlı ve yüksek oranlı çevirici topolojileri incelenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çevirici özellikleri.,Çeviricide gürültü ve dinamik aralık.,Örnekle ve tut devreleri.,Anahtarlamalı kapasitör devreleri.,Analog entegratör ve sayısal zamanlı güçlendiriciler.,Nyquist oranlı çeviriciler:Algoritmik, Pipeline, SAR,Nyquist oranlı çeviriciler: Entegre eden, Flaş, Katlayan,Nyquist oranlı çeviriciler:Alt-menzilli, girişiklemeli,Sayısal-Analog Çeviriciler,Hızlı Örnekleme Çeviricileri.Sigma Delta Modulatör.,Yüksek dereceli Sigma delta, multi bit sigma delta çeviriciler. Sigma Delta DAC.,Çevirici düzeltme teknikleri.,Sayısal kalibrasyon, sayısal yardım ve sayısal düzeltme.,Çevirici test etme ve performans belirleme.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Örnekleme teorisini karışık sinyal devre tasarımlarına uygular. | 21, 9 | A, E, F |
2. Data çeviricileri tasarlar. | 21, 9 | A, E, F |
3. Anahtarlamalı kapasitör devrelerini karışık sinyal devrelerinde kullanır. | 21, 9 | A, E, F |
4. Sayısal kalibrasyon teknikleri ve çevirici test tekniklerini karışık sinyal devre tasarımında kullanır. | 21, 9 | A, E, F |
5. Karışık sinyal devre tasarımlarını Cadence ortamında simüle eder. | 21, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Çevirici özellikleri. | Ders kitabı |
2 | Çeviricide gürültü ve dinamik aralık. | Ders kitabı |
3 | Örnekle ve tut devreleri. | Ders kitabı |
4 | Anahtarlamalı kapasitör devreleri. | Ders kitabı |
5 | Analog entegratör ve sayısal zamanlı güçlendiriciler. | Ders kitabı |
6 | Nyquist oranlı çeviriciler:Algoritmik, Pipeline, SAR | Ders kitabı |
7 | Nyquist oranlı çeviriciler: Entegre eden, Flaş, Katlayan | Ders kitabı |
8 | Nyquist oranlı çeviriciler:Alt-menzilli, girişiklemeli | Ders kitabı |
9 | Sayısal-Analog Çeviriciler | Ders kitabı |
10 | Hızlı Örnekleme Çeviricileri.Sigma Delta Modulatör. | Ders kitabı |
11 | Yüksek dereceli Sigma delta, multi bit sigma delta çeviriciler. Sigma Delta DAC. | Ders kitabı |
12 | Çevirici düzeltme teknikleri. | Ders kitabı |
13 | Sayısal kalibrasyon, sayısal yardım ve sayısal düzeltme. | Ders kitabı |
14 | Çevirici test etme ve performans belirleme. | Ders kitabı |
Kaynak |
1. Analog Devre Tasarımı a. Gray et al., Analysis and Design of Analog Integrated Circuits, Wiley, 2001 b. Razavi, Design of Analog CMOS Integrated Circuits, McGraw-Hill, 2001 c. Johns and Martin, Analog Integrated Circuit Design, Wiley, 1997 d. Allen and Holberg, CMOS Analog Circuit Design, Oxford, 2002 |
1. Veri Çeviriciler a. Razavi, Principles of Data Conversion System Design, IEEE Press, 1995 b. Van de Plassche, CMOS Integrated A/D and D/A Converters, Kluwer, 2003 c. Norsworthy et al., Delta-Sigma Data Converters: Theory, Design, and Simulation, Wiley, 1996 d. ADI Data Converter Handbook http://www.analog.com/library/analogDialogue/archives/39-06/data_conversion_handbook.html
2. Anahtarlamalı Kapasitör DC-DC Çevirici a. Gregorian and Temes, Analog MOS Integrated Circuits for Signal Processing, Wiley, 1986 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | | | | | X |
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | | | | | X |
3 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler. | | | | | X |
4 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | | | | | X |
5 | Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | | | | | X |
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | | | X | | |
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | | | X | | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | X | | | |
9 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | | | | | |
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 09/11/2023 - 17:34Son Güncelleme Tarihi: 09/11/2023 - 17:36