Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
OPTİK | EECY1112938 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Muhammed Fatih TOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Muhammed Fatih TOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin temel optik teorilerini öğrenmesi, optik sistemleri tanımlaması, çözümleyebilmesi ve iyileştirebilmesi amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Işığın Doğası ve Geometrik Optik,Optik Enstrümentasyon,Lazerlerin Özellikleri ve Dalga Denklemleri,Dalgaların Süperpozisyonu,Işığın girişim ve Optik Girişimölçümü,Eş Uyum,Fiber Optiği,Fraunhofer Kırınımı ve Kırınım Izgarası,Fresnel Kırınımı,Kutupluluğun Matris Uygulaması, Kutuplu Işığın Üretimi,Holografi,Optik Dedektörler ve Ekranlar,Paraksiyel Optikte Matris Yöntemleri,Aberasyon Teorisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler optik enstrümanların tasarım ve analizlerini yapabilir. | 12, 9 | A, E |
Öğrenciler elektro optik cihazların (kaynaklar, modülatörler ve algılayıcılar) çalışma prensiplerini açıklayabilir. | 12, 9 | A, E |
Öğrenciler eşfazlı optik sistemleri anlayabilmek için girişim ve kırınım prensiplerini uygulayabilir. | 12, 9 | A, E |
Öğrenciler holografik görüntüleme sistemlerini tasarlayıp analiz edebilir. | 12, 9 | A, E, F |
Öğrenciler lazer diyotları, LEDleri ve fotodiyotları karakterize edip arayüzlerini geliştirebilir. | 11, 9 | A, F |
Öğrenciler optik enstrümanların prototiplerini kurabilir. | 11, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Işığın Doğası ve Geometrik Optik | |
2 | Optik Enstrümentasyon | |
3 | Lazerlerin Özellikleri ve Dalga Denklemleri | |
4 | Dalgaların Süperpozisyonu | |
5 | Işığın girişim ve Optik Girişimölçümü | |
6 | Eş Uyum | |
7 | Fiber Optiği | |
8 | Fraunhofer Kırınımı ve Kırınım Izgarası | |
9 | Fresnel Kırınımı | |
10 | Kutupluluğun Matris Uygulaması, Kutuplu Işığın Üretimi | |
11 | Holografi | |
12 | Optik Dedektörler ve Ekranlar | |
13 | Paraksiyel Optikte Matris Yöntemleri | |
14 | Aberasyon Teorisi | |
Kaynak |
Introduction to Optics (3rd Edition) by Frank L Pedrotti, Leno M Pedrotti, Leno S Pedrotti |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | | | | | X |
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | | | | X | |
3 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler. | | | | X | |
4 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | | | X | | |
5 | Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | | X | | | |
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | | X | | | |
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | | | | | X |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | | | X |
9 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | | | | | |
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 10 | 140 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 246 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(246/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
OPTİK | EECY1112938 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Muhammed Fatih TOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Muhammed Fatih TOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin temel optik teorilerini öğrenmesi, optik sistemleri tanımlaması, çözümleyebilmesi ve iyileştirebilmesi amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Işığın Doğası ve Geometrik Optik,Optik Enstrümentasyon,Lazerlerin Özellikleri ve Dalga Denklemleri,Dalgaların Süperpozisyonu,Işığın girişim ve Optik Girişimölçümü,Eş Uyum,Fiber Optiği,Fraunhofer Kırınımı ve Kırınım Izgarası,Fresnel Kırınımı,Kutupluluğun Matris Uygulaması, Kutuplu Işığın Üretimi,Holografi,Optik Dedektörler ve Ekranlar,Paraksiyel Optikte Matris Yöntemleri,Aberasyon Teorisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler optik enstrümanların tasarım ve analizlerini yapabilir. | 12, 9 | A, E |
Öğrenciler elektro optik cihazların (kaynaklar, modülatörler ve algılayıcılar) çalışma prensiplerini açıklayabilir. | 12, 9 | A, E |
Öğrenciler eşfazlı optik sistemleri anlayabilmek için girişim ve kırınım prensiplerini uygulayabilir. | 12, 9 | A, E |
Öğrenciler holografik görüntüleme sistemlerini tasarlayıp analiz edebilir. | 12, 9 | A, E, F |
Öğrenciler lazer diyotları, LEDleri ve fotodiyotları karakterize edip arayüzlerini geliştirebilir. | 11, 9 | A, F |
Öğrenciler optik enstrümanların prototiplerini kurabilir. | 11, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Işığın Doğası ve Geometrik Optik | |
2 | Optik Enstrümentasyon | |
3 | Lazerlerin Özellikleri ve Dalga Denklemleri | |
4 | Dalgaların Süperpozisyonu | |
5 | Işığın girişim ve Optik Girişimölçümü | |
6 | Eş Uyum | |
7 | Fiber Optiği | |
8 | Fraunhofer Kırınımı ve Kırınım Izgarası | |
9 | Fresnel Kırınımı | |
10 | Kutupluluğun Matris Uygulaması, Kutuplu Işığın Üretimi | |
11 | Holografi | |
12 | Optik Dedektörler ve Ekranlar | |
13 | Paraksiyel Optikte Matris Yöntemleri | |
14 | Aberasyon Teorisi | |
Kaynak |
Introduction to Optics (3rd Edition) by Frank L Pedrotti, Leno M Pedrotti, Leno S Pedrotti |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | | | | | X |
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | | | | X | |
3 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler. | | | | X | |
4 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | | | X | | |
5 | Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | | X | | | |
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | | X | | | |
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | | | | | X |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | | | | | X |
9 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | | | | | |
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 09/11/2023 - 17:34Son Güncelleme Tarihi: 09/11/2023 - 17:36