Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YÜKSEK LİSANS SEMİNER | İESY1110626 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Muhammed Fatih TOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Muhammed Fatih TOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin öncelikli amacı lisansüstü öğrencilerinin sunum ve tartışma becerilerini geliştirir, onları lisansüstü programları sırasınca gerek derselerinde gerekse katılacakları kongre ve konferanslarda yapacakları sözlü veya poster bildirilerine hazırlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Seminer Dersine Giriş,Genel Sunum Teknikleri ve Yapılması/Yapılmaması Gerekenler,Sunulacak Sunum Konularının (Araştırma Makalelerinin) Seçimi,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci, teknik ve / veya bilimsel dergilerde sunulan bilgileri analiz ederek, oluşturarak / oluşturarak ve değerlendirerek aktif ve katılımcı bir katılımcı olur. | 10, 16, 18 | |
Öğrenci en iyi uygulamaları inceleyecek ve bunları PowerPoint, Prezi veya başka bir bilgisayar yazılımı gibi bir sunum yazılımı kullanarak kaliteli bir bilimsel sunum tasarlamak, geliştirmek ve sunmak için uygular. | 10, 16, 18 | |
Öğrenci, diğer öğrencilerin çalışmalarının eleştirel değerlendirmesini yapar. | 10, 16, 18 | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Seminer Dersine Giriş | |
2 | Genel Sunum Teknikleri ve Yapılması/Yapılmaması Gerekenler | |
3 | Sunulacak Sunum Konularının (Araştırma Makalelerinin) Seçimi | |
4 | Öğrenci Sunumları | |
5 | Öğrenci Sunumları | |
6 | Öğrenci Sunumları | |
7 | Öğrenci Sunumları | |
8 | Öğrenci Sunumları | |
9 | Öğrenci Sunumları | |
10 | Öğrenci Sunumları | |
11 | Öğrenci Sunumları | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
Kaynak |
"Üniversiteler İçin İngilizce Sunum Konuşma Kılavuzu Presentation Phrasebook" - http://englishforuniversity.com web sitesinden eğitim amaçlı ücretsiz indirilmesine izin verilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | | | | X | |
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | | X | | | |
3 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler. | | X | | | |
4 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | | X | | | |
5 | Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | | | X | | |
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | | | | | |
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | | | | | X |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | | | | | X |
9 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | | | | | |
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 6 | 84 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YÜKSEK LİSANS SEMİNER | İESY1110626 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Muhammed Fatih TOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Muhammed Fatih TOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin öncelikli amacı lisansüstü öğrencilerinin sunum ve tartışma becerilerini geliştirir, onları lisansüstü programları sırasınca gerek derselerinde gerekse katılacakları kongre ve konferanslarda yapacakları sözlü veya poster bildirilerine hazırlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Seminer Dersine Giriş,Genel Sunum Teknikleri ve Yapılması/Yapılmaması Gerekenler,Sunulacak Sunum Konularının (Araştırma Makalelerinin) Seçimi,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci, teknik ve / veya bilimsel dergilerde sunulan bilgileri analiz ederek, oluşturarak / oluşturarak ve değerlendirerek aktif ve katılımcı bir katılımcı olur. | 10, 16, 18 | |
Öğrenci en iyi uygulamaları inceleyecek ve bunları PowerPoint, Prezi veya başka bir bilgisayar yazılımı gibi bir sunum yazılımı kullanarak kaliteli bir bilimsel sunum tasarlamak, geliştirmek ve sunmak için uygular. | 10, 16, 18 | |
Öğrenci, diğer öğrencilerin çalışmalarının eleştirel değerlendirmesini yapar. | 10, 16, 18 | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Seminer Dersine Giriş | |
2 | Genel Sunum Teknikleri ve Yapılması/Yapılmaması Gerekenler | |
3 | Sunulacak Sunum Konularının (Araştırma Makalelerinin) Seçimi | |
4 | Öğrenci Sunumları | |
5 | Öğrenci Sunumları | |
6 | Öğrenci Sunumları | |
7 | Öğrenci Sunumları | |
8 | Öğrenci Sunumları | |
9 | Öğrenci Sunumları | |
10 | Öğrenci Sunumları | |
11 | Öğrenci Sunumları | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
Kaynak |
"Üniversiteler İçin İngilizce Sunum Konuşma Kılavuzu Presentation Phrasebook" - http://englishforuniversity.com web sitesinden eğitim amaçlı ücretsiz indirilmesine izin verilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | | | | X | |
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | | X | | | |
3 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler. | | X | | | |
4 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | | X | | | |
5 | Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | | | X | | |
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | | | | | |
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | | | | | X |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | | | | | X |
9 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | | | | | |
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 09/11/2023 - 17:53Son Güncelleme Tarihi: 09/11/2023 - 17:53