Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YEŞİL MÜHENDİSLİK | İESY1212056 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, insan topluluklarının, doğal, ekonomik ve sosyal kaynakların niceliğini, kalitesini veya mevcudiyetini bozmadan, yaşam kalitesini süresiz olarak sürdürme ve geliştirme kapasitesine ve fırsatına sahip olduğu sürdürülebilir bir gelecek sağlacak bilgileri aktarmayı amaç edinmiştir.
Dersin amacı inşaat sektöründe yapıların sürdürülebilir ve dirençli yapılar olmaları için gereken planlama, tasarım, inşaat ve inşaat sonrası yapılacakları uluslararası yaygın kullanılan çerçevelerle anlatmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,YAŞAM KALİTESİ,GUVENLİK,İNŞAATIN ETKİLERİNİN AZALTILMASI,LİDERLİK,YAŞAM DÖNGÜSÜ ANALİZİ,KAYNAKLARIN TAHSİSİ,ENERJİ ve SU VERİMLİLİĞİ,DOĞAL ÇEVRE,ARAZİ KORUNUMU,ALYAPI ve SEL,Net Gömülü Enerji,İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE SAVUNMASIZLIK,DAYANIKLILIK; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Vaka analizlerinden sürdürülebilirlikle ilgili kriterleri analiz edebilir. | 10, 13, 14, 16, 2, 4, 5, 9 | A, E, F |
Uluslararası standartları ve metrikleri öğrenir. | 10, 13, 19, 2, 4, 5, 9 | A, E, F |
Yapı sektöründe inşaat yapıları ölçeğinde sürdürülebilirlik kavramları öğrenir. | 12, 14, 18, 2, 4, 5, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş | Vocabulary |
2 | YAŞAM KALİTESİ | |
3 | GUVENLİK | |
4 | İNŞAATIN ETKİLERİNİN AZALTILMASI | |
5 | LİDERLİK | |
6 | YAŞAM DÖNGÜSÜ ANALİZİ | |
7 | KAYNAKLARIN TAHSİSİ | |
8 | ENERJİ ve SU VERİMLİLİĞİ | |
9 | DOĞAL ÇEVRE | |
10 | ARAZİ KORUNUMU | |
11 | ALYAPI ve SEL | |
12 | Net Gömülü Enerji | |
12 | İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE SAVUNMASIZLIK | |
14 | DAYANIKLILIK | |
Kaynak |
https://www.asce.org/sustainability/
https://ascelibrary.org/toc/jcemd4/139/12
ENVISION Kılavuzu |
YAŞAM DÖNGÜSÜ RAPORU: https://www.asce.org/life_cycle_cost_analysis_report/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | | | X | | |
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | | X | | | |
3 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler. | | | | | |
4 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | | X | | | |
5 | Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | | | | | X |
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | | | X | | |
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | | | | X | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | | | X | | |
9 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | | | | | |
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 1 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YEŞİL MÜHENDİSLİK | İESY1212056 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, insan topluluklarının, doğal, ekonomik ve sosyal kaynakların niceliğini, kalitesini veya mevcudiyetini bozmadan, yaşam kalitesini süresiz olarak sürdürme ve geliştirme kapasitesine ve fırsatına sahip olduğu sürdürülebilir bir gelecek sağlacak bilgileri aktarmayı amaç edinmiştir.
Dersin amacı inşaat sektöründe yapıların sürdürülebilir ve dirençli yapılar olmaları için gereken planlama, tasarım, inşaat ve inşaat sonrası yapılacakları uluslararası yaygın kullanılan çerçevelerle anlatmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,YAŞAM KALİTESİ,GUVENLİK,İNŞAATIN ETKİLERİNİN AZALTILMASI,LİDERLİK,YAŞAM DÖNGÜSÜ ANALİZİ,KAYNAKLARIN TAHSİSİ,ENERJİ ve SU VERİMLİLİĞİ,DOĞAL ÇEVRE,ARAZİ KORUNUMU,ALYAPI ve SEL,Net Gömülü Enerji,İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE SAVUNMASIZLIK,DAYANIKLILIK; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Vaka analizlerinden sürdürülebilirlikle ilgili kriterleri analiz edebilir. | 10, 13, 14, 16, 2, 4, 5, 9 | A, E, F |
Uluslararası standartları ve metrikleri öğrenir. | 10, 13, 19, 2, 4, 5, 9 | A, E, F |
Yapı sektöründe inşaat yapıları ölçeğinde sürdürülebilirlik kavramları öğrenir. | 12, 14, 18, 2, 4, 5, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş | Vocabulary |
2 | YAŞAM KALİTESİ | |
3 | GUVENLİK | |
4 | İNŞAATIN ETKİLERİNİN AZALTILMASI | |
5 | LİDERLİK | |
6 | YAŞAM DÖNGÜSÜ ANALİZİ | |
7 | KAYNAKLARIN TAHSİSİ | |
8 | ENERJİ ve SU VERİMLİLİĞİ | |
9 | DOĞAL ÇEVRE | |
10 | ARAZİ KORUNUMU | |
11 | ALYAPI ve SEL | |
12 | Net Gömülü Enerji | |
12 | İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE SAVUNMASIZLIK | |
14 | DAYANIKLILIK | |
Kaynak |
https://www.asce.org/sustainability/
https://ascelibrary.org/toc/jcemd4/139/12
ENVISION Kılavuzu |
YAŞAM DÖNGÜSÜ RAPORU: https://www.asce.org/life_cycle_cost_analysis_report/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | | | X | | |
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | | X | | | |
3 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler. | | | | | |
4 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | | X | | | |
5 | Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | | | | | X |
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | | | X | | |
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | | | | X | |
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | | | X | | |
9 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | | | | | |
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 09/11/2023 - 17:53Son Güncelleme Tarihi: 09/11/2023 - 17:53