Mühendislik su yapılarından yararlanabilmek için gerekli temel verilerin nitelik ve niceliklerinin ayrıntılı olarak öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş,Hidrolik ve su kaynakları.,Hidrolik ve su kaynakları temel yöntemleri.,Analitik yöntemler.,Ampirik (Tecrübe) yöntemler.,Su yapıları veri türleri.,Verilerin istatistik işlenmesi.,Verilerin ihtimal işlenmesi.,Su arz ve talebinin dengelenmesi.,Baraj işletme yöntemi.,Yeraltı suları kaynakları.,Pompaj tecrübesi.,Akifer hesaplamaları.,Konuları gözden geçirme.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Hidrolik ve su yapılarını tasarlar.
10, 12, 14, 16, 19
A, E
Su kaynaklarının arz ve talep verilerini işler.
10, 12, 14, 16, 19, 9
A, E
Su kaynaklarının işletilmesini sağlar.
10, 12, 14, 16, 19
A, E
Su kaynakları modellemesi yapar.
10, 12, 14, 16, 19
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş
Kitap ve ders notlarını inceleme.
2
Hidrolik ve su kaynakları.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
3
Hidrolik ve su kaynakları temel yöntemleri.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
4
Analitik yöntemler.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
5
Ampirik (Tecrübe) yöntemler.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
6
Su yapıları veri türleri.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
7
Verilerin istatistik işlenmesi.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
8
Verilerin ihtimal işlenmesi.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
9
Su arz ve talebinin dengelenmesi.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
10
Baraj işletme yöntemi.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
11
Yeraltı suları kaynakları.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
12
Pompaj tecrübesi.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
13
Akifer hesaplamaları.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
14
Konuları gözden geçirme.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
Kaynak
Şen, Z., (2002). İstatistik Veri İşleme Yöntemleri (Hidroloji ve meteoroloji) Su Vakfı Yayınları 243 sayfa.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
40
40
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
50
50
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
70
70
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
202
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(202/30)
7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
HİDROLİK VE SU KAYNAKLARINDA VERİ BİLİMİ
-
Güz Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Zekai ŞEN
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Ömer EKMEKCİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Mühendislik su yapılarından yararlanabilmek için gerekli temel verilerin nitelik ve niceliklerinin ayrıntılı olarak öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş,Hidrolik ve su kaynakları.,Hidrolik ve su kaynakları temel yöntemleri.,Analitik yöntemler.,Ampirik (Tecrübe) yöntemler.,Su yapıları veri türleri.,Verilerin istatistik işlenmesi.,Verilerin ihtimal işlenmesi.,Su arz ve talebinin dengelenmesi.,Baraj işletme yöntemi.,Yeraltı suları kaynakları.,Pompaj tecrübesi.,Akifer hesaplamaları.,Konuları gözden geçirme.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Hidrolik ve su yapılarını tasarlar.
10, 12, 14, 16, 19
A, E
Su kaynaklarının arz ve talep verilerini işler.
10, 12, 14, 16, 19, 9
A, E
Su kaynaklarının işletilmesini sağlar.
10, 12, 14, 16, 19
A, E
Su kaynakları modellemesi yapar.
10, 12, 14, 16, 19
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş
Kitap ve ders notlarını inceleme.
2
Hidrolik ve su kaynakları.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
3
Hidrolik ve su kaynakları temel yöntemleri.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
4
Analitik yöntemler.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
5
Ampirik (Tecrübe) yöntemler.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
6
Su yapıları veri türleri.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
7
Verilerin istatistik işlenmesi.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
8
Verilerin ihtimal işlenmesi.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
9
Su arz ve talebinin dengelenmesi.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
10
Baraj işletme yöntemi.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
11
Yeraltı suları kaynakları.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
12
Pompaj tecrübesi.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
13
Akifer hesaplamaları.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
14
Konuları gözden geçirme.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
Kaynak
Şen, Z., (2002). İstatistik Veri İşleme Yöntemleri (Hidroloji ve meteoroloji) Su Vakfı Yayınları 243 sayfa.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.