Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖZLEŞME HUKUKU VE HUKUK SİSTEMLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Cevdet YAVUZ |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Buğra Kaan Çakıroğlu |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin Sözleşme Hukuku ve Hukuk Sistemleri” hakkında teorik ve uygulamaya yönelik bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Hukuki İşlemler – Sözleşmenin Meydana Gelmesi,Genel İşlem Koşulları – İlan Yoluyla Ödül Sözü Verme – Sözleşmenin Şekli,Ön Sözleşme – Borcun Sebebi ve Sebebi Gösterilmeksizin Borç Tanıması – Sözleşmenin Yorumlanması – İrade ile Beyan Arasında İstenerek Yaratılan Uygunsuzluk, Özellikle Muvazaa,İrade Bozuklukları – Sözleşme Özgürlüğü ve Sınırları,Aşırı Yararlanma, Hukuki İşlemlerin Hükümsüzlüğü,Temsil,Ara sınava Hazırlık,Borçların İfası ,Borçların İfa Edilmemesinin Sonuçları ,Borçların Üçüncü Kişilere Etkisi – Borçların ve Borç İlişkilerinin Sona Ermesi, Zamanaşımı ,Müteselsil Borçlar – Koşullar, Şarta Bağlı Borçlar – Bağlanma Parası, Cayma Parası, Ceza Koşulu ,Alacağın Devri – Borcun Üstlenilmesi – Sözleşmenin Devri ve Sözleşmeye Katılma,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Borç ilişkisi ve borç kavramı ile borcun kaynaklarını açıklar | ||
Borçların ifa edilmesinin sonuçları ve üçüncü kişilere etkisi konularını tartışır | ||
Sözleşmelerin kurulması hüküm ve sonuç doğurmasına ilişkin bilgileri karşılaştırır | ||
Temsil kurumunu, temsilin türleri hüküm ve sonuçlarını tanımlar |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Hukuki İşlemler – Sözleşmenin Meydana Gelmesi | |
3 | Genel İşlem Koşulları – İlan Yoluyla Ödül Sözü Verme – Sözleşmenin Şekli | |
4 | Ön Sözleşme – Borcun Sebebi ve Sebebi Gösterilmeksizin Borç Tanıması – Sözleşmenin Yorumlanması – İrade ile Beyan Arasında İstenerek Yaratılan Uygunsuzluk, Özellikle Muvazaa | |
5 | İrade Bozuklukları – Sözleşme Özgürlüğü ve Sınırları | |
6 | Aşırı Yararlanma, Hukuki İşlemlerin Hükümsüzlüğü | |
7 | Temsil | |
8 | Ara sınava Hazırlık | |
9 | Borçların İfası | |
10 | Borçların İfa Edilmemesinin Sonuçları | |
11 | Borçların Üçüncü Kişilere Etkisi – Borçların ve Borç İlişkilerinin Sona Ermesi, Zamanaşımı | |
12 | Müteselsil Borçlar – Koşullar, Şarta Bağlı Borçlar – Bağlanma Parası, Cayma Parası, Ceza Koşulu | |
13 | Alacağın Devri – Borcun Üstlenilmesi – Sözleşmenin Devri ve Sözleşmeye Katılma | |
14 | Değerlendirme |
Kaynak |
1- M. Kemal Oğuzman / M. Turgut Öz, Borçlar Hukuku Genel Hükümler Cilt – 1, Vedat, 2021 19. Baskı M. Kemal Oğuzman / M. Turgut Öz, Borçlar Hukuku Genel Hükümler Cilt – 2, Vedat, 2021, 16. Baskı 2- Fikret Eren, Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Yetkin, 2021, 26. Baskı 3- Haluk N. Nomer, Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Beta, 2021, 18. Baskı 4- Bilgehan Çetiner, Andreas Furrer, Markus Müller-Chen, Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Onikilevha, 2022, 2. Baskı. 5- Necip Kocayusufpaşaoğlu, Borçlar Hukuku Genel Bölüm I, Filiz, 2017 4. basıdan 7. tıpkı bası 6- Ahmet M. Kılıçoğlu, Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Turhan, 2021, 25. Baskı 7- Hüseyin Hatemi / Emre Gökyayla, Borçlar Hukuku Genel Bölüm, Filiz, 2021, 5. Baskı 8- Mehmet Ayan, Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Adalet, 2020, 12. Baskı 9- Cevdet Yavuz/Faruk Acar/Burak Özen, Türk Borçlar Hukuku Özel Hükümler, 11.Bası, c.1.-2., İstanbul 2022 10- Cevdet Yavuz/Faruk Acar/Burak Özen, Borçlar Hukuku Dersleri - Özel Hükümler, 18.Bası, İstanbul 2022 1- Cevdet Yavuz, Türk Medeni Kanunu-Türk Borçlar Kanunu, Beta, 2022, 14. Baskı 2- Cevdet Yavuz/Fulya Erlüle/İpek Sağlam, Türk Medeni Hukuku ve Borçlar Hukuku Mevzuatı, 12.Bası, İstanbul 2014 3- Akkanat / Çetiner / Kürşat, Türk Medeni Kanunu Türk Borçlar Kanunu ve İlgili Mevzuat, 3. Bası, 2019 4- Mustafa Dural, Ekrem Kurt, Türk Medeni Kanunu Türk Borçlar Kanunu ve İlgili Mevzuat, Filiz, 2021, 15. Baskı 5- Murat Doğan / Gökhan Şahan / İsmail Atamulu, Türk Borçlar Kanunu, Adalet, 2021 6- Cem Baygın / Ahmet Nar, Türk Medeni & Borçlar Kanunu, Adalet, 2022 Komisyon, Türk Medeni Kanunu ve Türk Borçlar Kanunu ve İlgili Kanunlar, Savaş, 2021, 11. Baskı 7- Sinan Sami Akkurt / Kemal Erdoğan / Hüseyin Tokat, Türk Medeni Kanunu & Türk Borçlar Kanunu, Adalet, 2020, 2. Baskı |
1- Serap Helvacı / Gediz Kocabaş, Borçlar Hukuku Genel Hükümler Pratik Çalışmaları, Legal, 2021, 6. Baskı 2- Melek Bilgin Yüce, Borçlar Hukuku Genel Hükümler Pratik Çalışmaları, Filiz, 2020, 8. Baskı 3- 3Ahmet M. Kılıçoğlu, Borçlar Hukuku Genel Hükümler Pratik Çalışmaları, Turhan, 2021, 4. Baskı 4- Özcan Günergök / Şaban Kayıhan / İhsan Hüseyin, Borçlar Hukuku Genel Hükümler - Çözümlü Pratik Çalışmaları, Umuttepe, 2020, 1. Baskı 5- Seda Öktem Çevik / Zafer Kahraman / Ahu Ayanoğlu / Ş. Deren Gündüz, Borçlar Hukuku Genel Hükümler Pratik Çalışma Kitabı, Vedat, 2021, 1. Baskı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak. | ||||||
2 | - İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek. | ||||||
3 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek | ||||||
4 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. | ||||||
5 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | ||||||
6 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 20 | 40 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 40 | 80 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 10 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 20 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 292 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(292/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖZLEŞME HUKUKU VE HUKUK SİSTEMLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Cevdet YAVUZ |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Buğra Kaan Çakıroğlu |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin Sözleşme Hukuku ve Hukuk Sistemleri” hakkında teorik ve uygulamaya yönelik bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Hukuki İşlemler – Sözleşmenin Meydana Gelmesi,Genel İşlem Koşulları – İlan Yoluyla Ödül Sözü Verme – Sözleşmenin Şekli,Ön Sözleşme – Borcun Sebebi ve Sebebi Gösterilmeksizin Borç Tanıması – Sözleşmenin Yorumlanması – İrade ile Beyan Arasında İstenerek Yaratılan Uygunsuzluk, Özellikle Muvazaa,İrade Bozuklukları – Sözleşme Özgürlüğü ve Sınırları,Aşırı Yararlanma, Hukuki İşlemlerin Hükümsüzlüğü,Temsil,Ara sınava Hazırlık,Borçların İfası ,Borçların İfa Edilmemesinin Sonuçları ,Borçların Üçüncü Kişilere Etkisi – Borçların ve Borç İlişkilerinin Sona Ermesi, Zamanaşımı ,Müteselsil Borçlar – Koşullar, Şarta Bağlı Borçlar – Bağlanma Parası, Cayma Parası, Ceza Koşulu ,Alacağın Devri – Borcun Üstlenilmesi – Sözleşmenin Devri ve Sözleşmeye Katılma,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Borç ilişkisi ve borç kavramı ile borcun kaynaklarını açıklar | ||
Borçların ifa edilmesinin sonuçları ve üçüncü kişilere etkisi konularını tartışır | ||
Sözleşmelerin kurulması hüküm ve sonuç doğurmasına ilişkin bilgileri karşılaştırır | ||
Temsil kurumunu, temsilin türleri hüküm ve sonuçlarını tanımlar |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Hukuki İşlemler – Sözleşmenin Meydana Gelmesi | |
3 | Genel İşlem Koşulları – İlan Yoluyla Ödül Sözü Verme – Sözleşmenin Şekli | |
4 | Ön Sözleşme – Borcun Sebebi ve Sebebi Gösterilmeksizin Borç Tanıması – Sözleşmenin Yorumlanması – İrade ile Beyan Arasında İstenerek Yaratılan Uygunsuzluk, Özellikle Muvazaa | |
5 | İrade Bozuklukları – Sözleşme Özgürlüğü ve Sınırları | |
6 | Aşırı Yararlanma, Hukuki İşlemlerin Hükümsüzlüğü | |
7 | Temsil | |
8 | Ara sınava Hazırlık | |
9 | Borçların İfası | |
10 | Borçların İfa Edilmemesinin Sonuçları | |
11 | Borçların Üçüncü Kişilere Etkisi – Borçların ve Borç İlişkilerinin Sona Ermesi, Zamanaşımı | |
12 | Müteselsil Borçlar – Koşullar, Şarta Bağlı Borçlar – Bağlanma Parası, Cayma Parası, Ceza Koşulu | |
13 | Alacağın Devri – Borcun Üstlenilmesi – Sözleşmenin Devri ve Sözleşmeye Katılma | |
14 | Değerlendirme |
Kaynak |
1- M. Kemal Oğuzman / M. Turgut Öz, Borçlar Hukuku Genel Hükümler Cilt – 1, Vedat, 2021 19. Baskı M. Kemal Oğuzman / M. Turgut Öz, Borçlar Hukuku Genel Hükümler Cilt – 2, Vedat, 2021, 16. Baskı 2- Fikret Eren, Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Yetkin, 2021, 26. Baskı 3- Haluk N. Nomer, Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Beta, 2021, 18. Baskı 4- Bilgehan Çetiner, Andreas Furrer, Markus Müller-Chen, Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Onikilevha, 2022, 2. Baskı. 5- Necip Kocayusufpaşaoğlu, Borçlar Hukuku Genel Bölüm I, Filiz, 2017 4. basıdan 7. tıpkı bası 6- Ahmet M. Kılıçoğlu, Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Turhan, 2021, 25. Baskı 7- Hüseyin Hatemi / Emre Gökyayla, Borçlar Hukuku Genel Bölüm, Filiz, 2021, 5. Baskı 8- Mehmet Ayan, Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Adalet, 2020, 12. Baskı 9- Cevdet Yavuz/Faruk Acar/Burak Özen, Türk Borçlar Hukuku Özel Hükümler, 11.Bası, c.1.-2., İstanbul 2022 10- Cevdet Yavuz/Faruk Acar/Burak Özen, Borçlar Hukuku Dersleri - Özel Hükümler, 18.Bası, İstanbul 2022 1- Cevdet Yavuz, Türk Medeni Kanunu-Türk Borçlar Kanunu, Beta, 2022, 14. Baskı 2- Cevdet Yavuz/Fulya Erlüle/İpek Sağlam, Türk Medeni Hukuku ve Borçlar Hukuku Mevzuatı, 12.Bası, İstanbul 2014 3- Akkanat / Çetiner / Kürşat, Türk Medeni Kanunu Türk Borçlar Kanunu ve İlgili Mevzuat, 3. Bası, 2019 4- Mustafa Dural, Ekrem Kurt, Türk Medeni Kanunu Türk Borçlar Kanunu ve İlgili Mevzuat, Filiz, 2021, 15. Baskı 5- Murat Doğan / Gökhan Şahan / İsmail Atamulu, Türk Borçlar Kanunu, Adalet, 2021 6- Cem Baygın / Ahmet Nar, Türk Medeni & Borçlar Kanunu, Adalet, 2022 Komisyon, Türk Medeni Kanunu ve Türk Borçlar Kanunu ve İlgili Kanunlar, Savaş, 2021, 11. Baskı 7- Sinan Sami Akkurt / Kemal Erdoğan / Hüseyin Tokat, Türk Medeni Kanunu & Türk Borçlar Kanunu, Adalet, 2020, 2. Baskı |
1- Serap Helvacı / Gediz Kocabaş, Borçlar Hukuku Genel Hükümler Pratik Çalışmaları, Legal, 2021, 6. Baskı 2- Melek Bilgin Yüce, Borçlar Hukuku Genel Hükümler Pratik Çalışmaları, Filiz, 2020, 8. Baskı 3- 3Ahmet M. Kılıçoğlu, Borçlar Hukuku Genel Hükümler Pratik Çalışmaları, Turhan, 2021, 4. Baskı 4- Özcan Günergök / Şaban Kayıhan / İhsan Hüseyin, Borçlar Hukuku Genel Hükümler - Çözümlü Pratik Çalışmaları, Umuttepe, 2020, 1. Baskı 5- Seda Öktem Çevik / Zafer Kahraman / Ahu Ayanoğlu / Ş. Deren Gündüz, Borçlar Hukuku Genel Hükümler Pratik Çalışma Kitabı, Vedat, 2021, 1. Baskı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak. | ||||||
2 | - İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek. | ||||||
3 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek | ||||||
4 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. | ||||||
5 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | ||||||
6 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |