Yalın düşüncenin anlaşılması ve proje yönetim süreçlerindeki değer algısını ön planda tutarak, israflardan uzaklaşma hedefi ile yenilikçi bir yönetim sisteminin anlaşılması & çevik proje yönetiminin kavranmasının sağlanması
Dersin İçeriği
Bu ders; Yalın düşünce ve yalın üretim,Toyota üretim sistemi (TPS) ve yalın sistemler,Yalın inşaat ve yalın inşaat yönetimi,Yalın inşaat araç ve teknikleri,Yalın inşaat yönetimine uygun örnek çalışma,Kaizen ,JIT (just in time) – tam zamanında üretim,Ara sınav,LPS (Last planner system) son planlayıcı sistemi,İsraf, atık ve değer kavramları, inşaat sektöründeki israflar,Tasarım ve yapım süreci israfları ve nedenleri,Çevik yönetim anlayışı ,Çevik uygulama yöntemleri (Kanban, Scrum gibi),Yalın ve çevik yönetimin dünyada ve ülkemizdeki güncel durumu ve geliştirilmesine yönelik araştırmaları ve sınıf içi tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Çevik proje yönetimini kavrar
Yalın düşünce ve yalın düşüncenin temel ilkelerini kavrar
Yalın üretim ve yalın inşaat kavramlarını tanımlar
Yalın inşaat yönetimi ilkelerini kavrar
Proje yönetiminde yalın araç, teknik ve yöntemlerini kullanır
İsraf anlayışı ve inşaat sektöründeki israfları ve israf yönetimini tanımlar
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yalın düşünce ve yalın üretim
2
Toyota üretim sistemi (TPS) ve yalın sistemler
3
Yalın inşaat ve yalın inşaat yönetimi
4
Yalın inşaat araç ve teknikleri
5
Yalın inşaat yönetimine uygun örnek çalışma
6
Kaizen
7
JIT (just in time) – tam zamanında üretim
8
Ara sınav
9
LPS (Last planner system) son planlayıcı sistemi
10
İsraf, atık ve değer kavramları, inşaat sektöründeki israflar
11
Tasarım ve yapım süreci israfları ve nedenleri
12
Çevik yönetim anlayışı
13
Çevik uygulama yöntemleri (Kanban, Scrum gibi)
14
Yalın ve çevik yönetimin dünyada ve ülkemizdeki güncel durumu ve geliştirilmesine yönelik araştırmaları ve sınıf içi tartışma
Kaynak
Patricia Tzortzopoulos, Mike Kagioglou, Lauri Koskela, Lean Construction
Core Concepts and New Frontiers, 1st ed, 2020, Routledge, NY
Vicente A. González, Farook Hamzeh, Luis Fernando Alarcón, Lean Construction 4.0
Driving a Digital Revolution of Production Management in the AEC Industry,, 2022, Routledge: London
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün
tanımlara ulaşmak,
İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
X
2
- İnşaat yönetimi ve hukuku
alanlarında bilgileri
farklı disiplin
alanlarından gelen
bilgilerle
bütünleştirerek yeni
bilgiler oluşturabilmek;
uzmanlık gerektiren
sorunları bilimsel
araştırma yöntemlerini
kullanarak
çözümleyebilmek.
- Bilime yenilik
getiren, yeni bir
bilimsel yöntem
geliştirebilmek ya da
bilinen bir yöntemi
farklı bir alana
uygulayabilmek, özgün
bir konuyu
araştırabilmek,
kavrayabilmek,
tasarlayabilmek,
uyarlayabilmek ve
uygulayabilmek,
-Yeni ve karmaşık
fikirlerin eleştirel
analizini, sentezini ve
değerlendirmesini
yapabilmek.
X
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir
bilimsel yöntem geliştiren ya da
bilinen bir yöntemi bir alana
uygulayan yayınlanabilir özgün
bir çalışmayı ortaya koyarak,
bilime katkıda bulunmak,
- İnşaat yönetimi ve hukuku
alanı
ile ilgili bir bilimsel
makaleyi ulusal ve/veya uluslar
arası hakemli dergilerde
yayınlayarak alanındaki bilginin
sınırlarını genişletebilmek.
- Özgün ve disiplinlerarası
sorunların çözümlenmesini
gerektiren ortamlarda liderlik
yapabilmek
X
4
Yaratıcı ve eleştirel
düşünme, sorun
çözme ve karar
verme gibi üst düzey
zihinsel süreçleri
kullanarak alanı ile
ilgili yeni fikir ve
yöntemler
geliştirebilmek.
X
5
Sosyal ilişkileri ve bu
ilişkileri yönlendiren normları
eleştirel bir bakış açısıyla
incelemek, bunları geliştirmek
ve gerektiğinde değiştirmeye
yönelik eylemleri
yönetebilmek ,
- Uzman bir topluluk içinde
özgün görüşlerini savunmada
yetkinliğini gösteren etkili bir
iletişim kurabilmek,
- En az bir yabancı dilde, ileri
düzeyde yazılı, sözlü ve görsel
iletişim kurabilmek ve
tartışabilmek (“European
Language Portfolio Global
Scale”, Level C1).
X
6
Akademik ve
profesyonel
bağlamda teknolojik,
sosyal veya kültürel
ilerlemeleri tanıtarak,
bilgi toplumu olma
sürecine katkıda
bulunmak,
- Sorun çözmede
stratejik karar verme
süreçlerini kullanarak
işlevsel etkileşim
kurabilmek,
- Alanında ve iş
yaşamında
karşılaşılan
toplumsal, bilimsel
ve etik konularda
çözüm üretebilmek
ve bu değerlerin
gelişimini
destekleyebilmek
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
2
20
40
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
20
40
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
2
10
20
Proje Sunumu / Seminer
2
20
40
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
40
40
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
242
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(242/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
YALIN İNŞAAT YÖNETİMİ
-
Bahar Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Gizem CAN
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Gizem CAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Yalın düşüncenin anlaşılması ve proje yönetim süreçlerindeki değer algısını ön planda tutarak, israflardan uzaklaşma hedefi ile yenilikçi bir yönetim sisteminin anlaşılması & çevik proje yönetiminin kavranmasının sağlanması
Dersin İçeriği
Bu ders; Yalın düşünce ve yalın üretim,Toyota üretim sistemi (TPS) ve yalın sistemler,Yalın inşaat ve yalın inşaat yönetimi,Yalın inşaat araç ve teknikleri,Yalın inşaat yönetimine uygun örnek çalışma,Kaizen ,JIT (just in time) – tam zamanında üretim,Ara sınav,LPS (Last planner system) son planlayıcı sistemi,İsraf, atık ve değer kavramları, inşaat sektöründeki israflar,Tasarım ve yapım süreci israfları ve nedenleri,Çevik yönetim anlayışı ,Çevik uygulama yöntemleri (Kanban, Scrum gibi),Yalın ve çevik yönetimin dünyada ve ülkemizdeki güncel durumu ve geliştirilmesine yönelik araştırmaları ve sınıf içi tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Çevik proje yönetimini kavrar
Yalın düşünce ve yalın düşüncenin temel ilkelerini kavrar
Yalın üretim ve yalın inşaat kavramlarını tanımlar
Yalın inşaat yönetimi ilkelerini kavrar
Proje yönetiminde yalın araç, teknik ve yöntemlerini kullanır
İsraf anlayışı ve inşaat sektöründeki israfları ve israf yönetimini tanımlar
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yalın düşünce ve yalın üretim
2
Toyota üretim sistemi (TPS) ve yalın sistemler
3
Yalın inşaat ve yalın inşaat yönetimi
4
Yalın inşaat araç ve teknikleri
5
Yalın inşaat yönetimine uygun örnek çalışma
6
Kaizen
7
JIT (just in time) – tam zamanında üretim
8
Ara sınav
9
LPS (Last planner system) son planlayıcı sistemi
10
İsraf, atık ve değer kavramları, inşaat sektöründeki israflar
11
Tasarım ve yapım süreci israfları ve nedenleri
12
Çevik yönetim anlayışı
13
Çevik uygulama yöntemleri (Kanban, Scrum gibi)
14
Yalın ve çevik yönetimin dünyada ve ülkemizdeki güncel durumu ve geliştirilmesine yönelik araştırmaları ve sınıf içi tartışma
Kaynak
Patricia Tzortzopoulos, Mike Kagioglou, Lauri Koskela, Lean Construction
Core Concepts and New Frontiers, 1st ed, 2020, Routledge, NY
Vicente A. González, Farook Hamzeh, Luis Fernando Alarcón, Lean Construction 4.0
Driving a Digital Revolution of Production Management in the AEC Industry,, 2022, Routledge: London
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün
tanımlara ulaşmak,
İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
X
2
- İnşaat yönetimi ve hukuku
alanlarında bilgileri
farklı disiplin
alanlarından gelen
bilgilerle
bütünleştirerek yeni
bilgiler oluşturabilmek;
uzmanlık gerektiren
sorunları bilimsel
araştırma yöntemlerini
kullanarak
çözümleyebilmek.
- Bilime yenilik
getiren, yeni bir
bilimsel yöntem
geliştirebilmek ya da
bilinen bir yöntemi
farklı bir alana
uygulayabilmek, özgün
bir konuyu
araştırabilmek,
kavrayabilmek,
tasarlayabilmek,
uyarlayabilmek ve
uygulayabilmek,
-Yeni ve karmaşık
fikirlerin eleştirel
analizini, sentezini ve
değerlendirmesini
yapabilmek.
X
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir
bilimsel yöntem geliştiren ya da
bilinen bir yöntemi bir alana
uygulayan yayınlanabilir özgün
bir çalışmayı ortaya koyarak,
bilime katkıda bulunmak,
- İnşaat yönetimi ve hukuku
alanı
ile ilgili bir bilimsel
makaleyi ulusal ve/veya uluslar
arası hakemli dergilerde
yayınlayarak alanındaki bilginin
sınırlarını genişletebilmek.
- Özgün ve disiplinlerarası
sorunların çözümlenmesini
gerektiren ortamlarda liderlik
yapabilmek
X
4
Yaratıcı ve eleştirel
düşünme, sorun
çözme ve karar
verme gibi üst düzey
zihinsel süreçleri
kullanarak alanı ile
ilgili yeni fikir ve
yöntemler
geliştirebilmek.
X
5
Sosyal ilişkileri ve bu
ilişkileri yönlendiren normları
eleştirel bir bakış açısıyla
incelemek, bunları geliştirmek
ve gerektiğinde değiştirmeye
yönelik eylemleri
yönetebilmek ,
- Uzman bir topluluk içinde
özgün görüşlerini savunmada
yetkinliğini gösteren etkili bir
iletişim kurabilmek,
- En az bir yabancı dilde, ileri
düzeyde yazılı, sözlü ve görsel
iletişim kurabilmek ve
tartışabilmek (“European
Language Portfolio Global
Scale”, Level C1).
X
6
Akademik ve
profesyonel
bağlamda teknolojik,
sosyal veya kültürel
ilerlemeleri tanıtarak,
bilgi toplumu olma
sürecine katkıda
bulunmak,
- Sorun çözmede
stratejik karar verme
süreçlerini kullanarak
işlevsel etkileşim
kurabilmek,
- Alanında ve iş
yaşamında
karşılaşılan
toplumsal, bilimsel
ve etik konularda
çözüm üretebilmek
ve bu değerlerin
gelişimini
destekleyebilmek