Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SÖZLEŞME YÖNETİMİ | İYHY1147590 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1.Öğrencinin bir inşaat sözleşmesini başarıyla yönetebilmesi için gerekli olan yönetim ve uygulama eğitimi vererek temel bilgi, teknik ve becerilerle donatılması.
2.İnşaat sözleşmelerinin yapısı ve ögeleri ile ilgili temel bilgilerin, inşaat sözleşmelerinde uyuşmazlıkların kaynağı olan maddeler bağlamında uygulamada doğabilecek uyuşmazlıkların analizi için gerekli bilgi ve becerilerin aktarılması.
3.Sözleşme yönetiminin temel ilke ve prosedürlerinin benimsetilmesi.
4.Uyuşmazlık çözümünde çözüm üretme becerilerinin kazandırılması.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Sözleşmenin tanımı ve temel unsurları
,Farklı hukuk sistemleri,Yasal bir belge olarak inşaat sözleşmesinin içeriği,Sözleşme dokümanları:
Sözleşme anlaşması, genel ve özel koşullar, tanımlar, ekler ve yorum sorunları
,Değişiklikler, ,Gecikmeler ve gecikme analizleri,Olumsuz istisnai hava koşulları,Mücbir sebepler,Ara sınava Hazırlık,Saha koşulları,Kabul ,Fesih,Hasarlar,Uyuşmazlık çözümü; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sözleşme yönetiminde dokümantasyon ve arşivleme bilinci kazanır.
| | A, B, E, G |
Sözleşme yazma becerisi kazanır. | | A, B, E, G |
Sözleşmelerde özel koşullar yazma becerisi kazanır. | | A, B, E, G |
İnşaat sözleşmelerinde ihtilaf çıkarabilecek maddeleri teşhis eder. | | A, B, E, G |
İhtilaf çözüm becerisi, ihtilaf halinde çözüm üretir. | | A, B, E, G |
İnşaat sözleşmelerini anlama ve yorumlama yetisi kazanır. | | A, B, E, G |
İnşaat sözleşmeleri alanında bilinç kazanır. | | A, B, E, G |
İnşaat sözleşmelerinde tarafların yasal sorumluluklarının farkında olur. | | A, B, E, G |
Sözleşme yönetim becerisi tanımlar. | | A, B, E, G |
Sözleşme yönetiminde dokümantasyon ve arşivleme bilgisi edinir. | | A, B, E, G |
İnşaat sözleşmelerinde ihtilaf çıkarabilecek maddeleri teşhis eder. | | A, B, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sözleşmenin tanımı ve temel unsurları
| |
2 | Farklı hukuk sistemleri | |
3 | Yasal bir belge olarak inşaat sözleşmesinin içeriği | |
4 | Sözleşme dokümanları:
Sözleşme anlaşması, genel ve özel koşullar, tanımlar, ekler ve yorum sorunları
| |
5 | Değişiklikler, | |
6 | Gecikmeler ve gecikme analizleri | |
7 | Olumsuz istisnai hava koşulları | |
8 | Mücbir sebepler | |
9 | Ara sınava Hazırlık | |
10 | Saha koşulları | |
11 | Kabul | |
12 | Fesih | |
13 | Hasarlar | |
14 | Uyuşmazlık çözümü | |
Kaynak |
Sözen, Zeynep, FIDIC Genel Koşullarından Örneklerle İNŞAAT SÖZLEŞMELERİNİN YÖNETİMİ, Legal Yayınevi, İstanbul, 2015 Keane, P.John, Caletka, A, Delay Analysis in Construction, Wiley,-Blackwell, 2008. Uff , J. Construction law ( 10th edn ) Sweet & Maxwell ,London, 2009. Wilmot-Smith , R.,Construction Contracts: Law and Practice, Oxford University Press , Oxford, 2006 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün
tanımlara ulaşmak,
İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
| | | | | X |
2 | - İnşaat yönetimi ve hukuku
alanlarında bilgileri
farklı disiplin
alanlarından gelen
bilgilerle
bütünleştirerek yeni
bilgiler oluşturabilmek;
uzmanlık gerektiren
sorunları bilimsel
araştırma yöntemlerini
kullanarak
çözümleyebilmek.
- Bilime yenilik
getiren, yeni bir
bilimsel yöntem
geliştirebilmek ya da
bilinen bir yöntemi
farklı bir alana
uygulayabilmek, özgün
bir konuyu
araştırabilmek,
kavrayabilmek,
tasarlayabilmek,
uyarlayabilmek ve
uygulayabilmek,
-Yeni ve karmaşık
fikirlerin eleştirel
analizini, sentezini ve
değerlendirmesini
yapabilmek.
| | | | | X |
3 | Bilime yenilik getiren, yeni bir
bilimsel yöntem geliştiren ya da
bilinen bir yöntemi bir alana
uygulayan yayınlanabilir özgün
bir çalışmayı ortaya koyarak,
bilime katkıda bulunmak,
- İnşaat yönetimi ve hukuku
alanı
ile ilgili bir bilimsel
makaleyi ulusal ve/veya uluslar
arası hakemli dergilerde
yayınlayarak alanındaki bilginin
sınırlarını genişletebilmek.
- Özgün ve disiplinlerarası
sorunların çözümlenmesini
gerektiren ortamlarda liderlik
yapabilmek
| | | X | | |
4 | Yaratıcı ve eleştirel
düşünme, sorun
çözme ve karar
verme gibi üst düzey
zihinsel süreçleri
kullanarak alanı ile
ilgili yeni fikir ve
yöntemler
geliştirebilmek.
| | | | X | |
5 | Sosyal ilişkileri ve bu
ilişkileri yönlendiren normları
eleştirel bir bakış açısıyla
incelemek, bunları geliştirmek
ve gerektiğinde değiştirmeye
yönelik eylemleri
yönetebilmek ,
- Uzman bir topluluk içinde
özgün görüşlerini savunmada
yetkinliğini gösteren etkili bir
iletişim kurabilmek,
- En az bir yabancı dilde, ileri
düzeyde yazılı, sözlü ve görsel
iletişim kurabilmek ve
tartışabilmek (“European
Language Portfolio Global
Scale”, Level C1).
| | | | | X |
6 | Akademik ve
profesyonel
bağlamda teknolojik,
sosyal veya kültürel
ilerlemeleri tanıtarak,
bilgi toplumu olma
sürecine katkıda
bulunmak,
- Sorun çözmede
stratejik karar verme
süreçlerini kullanarak
işlevsel etkileşim
kurabilmek,
- Alanında ve iş
yaşamında
karşılaşılan
toplumsal, bilimsel
ve etik konularda
çözüm üretebilmek
ve bu değerlerin
gelişimini
destekleyebilmek
| | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 4 | 24 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 30 | 60 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 8 | 16 | 128 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 270 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(270/30) | 9 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SÖZLEŞME YÖNETİMİ | İYHY1147590 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1.Öğrencinin bir inşaat sözleşmesini başarıyla yönetebilmesi için gerekli olan yönetim ve uygulama eğitimi vererek temel bilgi, teknik ve becerilerle donatılması.
2.İnşaat sözleşmelerinin yapısı ve ögeleri ile ilgili temel bilgilerin, inşaat sözleşmelerinde uyuşmazlıkların kaynağı olan maddeler bağlamında uygulamada doğabilecek uyuşmazlıkların analizi için gerekli bilgi ve becerilerin aktarılması.
3.Sözleşme yönetiminin temel ilke ve prosedürlerinin benimsetilmesi.
4.Uyuşmazlık çözümünde çözüm üretme becerilerinin kazandırılması.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Sözleşmenin tanımı ve temel unsurları
,Farklı hukuk sistemleri,Yasal bir belge olarak inşaat sözleşmesinin içeriği,Sözleşme dokümanları:
Sözleşme anlaşması, genel ve özel koşullar, tanımlar, ekler ve yorum sorunları
,Değişiklikler, ,Gecikmeler ve gecikme analizleri,Olumsuz istisnai hava koşulları,Mücbir sebepler,Ara sınava Hazırlık,Saha koşulları,Kabul ,Fesih,Hasarlar,Uyuşmazlık çözümü; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sözleşme yönetiminde dokümantasyon ve arşivleme bilinci kazanır.
| | A, B, E, G |
Sözleşme yazma becerisi kazanır. | | A, B, E, G |
Sözleşmelerde özel koşullar yazma becerisi kazanır. | | A, B, E, G |
İnşaat sözleşmelerinde ihtilaf çıkarabilecek maddeleri teşhis eder. | | A, B, E, G |
İhtilaf çözüm becerisi, ihtilaf halinde çözüm üretir. | | A, B, E, G |
İnşaat sözleşmelerini anlama ve yorumlama yetisi kazanır. | | A, B, E, G |
İnşaat sözleşmeleri alanında bilinç kazanır. | | A, B, E, G |
İnşaat sözleşmelerinde tarafların yasal sorumluluklarının farkında olur. | | A, B, E, G |
Sözleşme yönetim becerisi tanımlar. | | A, B, E, G |
Sözleşme yönetiminde dokümantasyon ve arşivleme bilgisi edinir. | | A, B, E, G |
İnşaat sözleşmelerinde ihtilaf çıkarabilecek maddeleri teşhis eder. | | A, B, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sözleşmenin tanımı ve temel unsurları
| |
2 | Farklı hukuk sistemleri | |
3 | Yasal bir belge olarak inşaat sözleşmesinin içeriği | |
4 | Sözleşme dokümanları:
Sözleşme anlaşması, genel ve özel koşullar, tanımlar, ekler ve yorum sorunları
| |
5 | Değişiklikler, | |
6 | Gecikmeler ve gecikme analizleri | |
7 | Olumsuz istisnai hava koşulları | |
8 | Mücbir sebepler | |
9 | Ara sınava Hazırlık | |
10 | Saha koşulları | |
11 | Kabul | |
12 | Fesih | |
13 | Hasarlar | |
14 | Uyuşmazlık çözümü | |
Kaynak |
Sözen, Zeynep, FIDIC Genel Koşullarından Örneklerle İNŞAAT SÖZLEŞMELERİNİN YÖNETİMİ, Legal Yayınevi, İstanbul, 2015 Keane, P.John, Caletka, A, Delay Analysis in Construction, Wiley,-Blackwell, 2008. Uff , J. Construction law ( 10th edn ) Sweet & Maxwell ,London, 2009. Wilmot-Smith , R.,Construction Contracts: Law and Practice, Oxford University Press , Oxford, 2006 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün
tanımlara ulaşmak,
İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
| | | | | X |
2 | - İnşaat yönetimi ve hukuku
alanlarında bilgileri
farklı disiplin
alanlarından gelen
bilgilerle
bütünleştirerek yeni
bilgiler oluşturabilmek;
uzmanlık gerektiren
sorunları bilimsel
araştırma yöntemlerini
kullanarak
çözümleyebilmek.
- Bilime yenilik
getiren, yeni bir
bilimsel yöntem
geliştirebilmek ya da
bilinen bir yöntemi
farklı bir alana
uygulayabilmek, özgün
bir konuyu
araştırabilmek,
kavrayabilmek,
tasarlayabilmek,
uyarlayabilmek ve
uygulayabilmek,
-Yeni ve karmaşık
fikirlerin eleştirel
analizini, sentezini ve
değerlendirmesini
yapabilmek.
| | | | | X |
3 | Bilime yenilik getiren, yeni bir
bilimsel yöntem geliştiren ya da
bilinen bir yöntemi bir alana
uygulayan yayınlanabilir özgün
bir çalışmayı ortaya koyarak,
bilime katkıda bulunmak,
- İnşaat yönetimi ve hukuku
alanı
ile ilgili bir bilimsel
makaleyi ulusal ve/veya uluslar
arası hakemli dergilerde
yayınlayarak alanındaki bilginin
sınırlarını genişletebilmek.
- Özgün ve disiplinlerarası
sorunların çözümlenmesini
gerektiren ortamlarda liderlik
yapabilmek
| | | X | | |
4 | Yaratıcı ve eleştirel
düşünme, sorun
çözme ve karar
verme gibi üst düzey
zihinsel süreçleri
kullanarak alanı ile
ilgili yeni fikir ve
yöntemler
geliştirebilmek.
| | | | X | |
5 | Sosyal ilişkileri ve bu
ilişkileri yönlendiren normları
eleştirel bir bakış açısıyla
incelemek, bunları geliştirmek
ve gerektiğinde değiştirmeye
yönelik eylemleri
yönetebilmek ,
- Uzman bir topluluk içinde
özgün görüşlerini savunmada
yetkinliğini gösteren etkili bir
iletişim kurabilmek,
- En az bir yabancı dilde, ileri
düzeyde yazılı, sözlü ve görsel
iletişim kurabilmek ve
tartışabilmek (“European
Language Portfolio Global
Scale”, Level C1).
| | | | | X |
6 | Akademik ve
profesyonel
bağlamda teknolojik,
sosyal veya kültürel
ilerlemeleri tanıtarak,
bilgi toplumu olma
sürecine katkıda
bulunmak,
- Sorun çözmede
stratejik karar verme
süreçlerini kullanarak
işlevsel etkileşim
kurabilmek,
- Alanında ve iş
yaşamında
karşılaşılan
toplumsal, bilimsel
ve etik konularda
çözüm üretebilmek
ve bu değerlerin
gelişimini
destekleyebilmek
| | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:13