Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KUSURLAR VE TAZMİNAT | İYHY1169780 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnşaat sözleşmelerinde kusur ve ayıplar kavramlarına giriş, tasarım sorumluğu, ürün/malzeme yetersizlikleri, imalat kusurları , tazminat talepleri ve yasal haklar.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş:temel kavramlar,Hasar türleri,Sorumluluğun sınırlandırılması,İşveren talepleri: Gecikme tazminatı,İşveren talepleri: Dolaysız hasarlar,İşveren talepleri: Dolaylı hasarlar,Yüklenici talepleri: Dolaysız hasarlar,Yüklenici talepleri: Dolaylı hasarlar,Ara Sınav Hazırlık,Hasar talepleri,Hasarların hesaplanması,Örnek olay ve Uygulama,Uygulama,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi tamamlayan öğrenci Hasar kavramları hakkında bir anlayış geliştirir | | |
Bu dersi tamamlayan öğrenci Talep edilebilecek tüm kayıplar ve bu kayıpları belirleme yöntemleri hakkında kapsamlı bir anlayış geliştirir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş:temel kavramlar | |
2 | Hasar türleri | |
3 | Sorumluluğun sınırlandırılması | |
4 | İşveren talepleri: Gecikme tazminatı | |
5 | İşveren talepleri: Dolaysız hasarlar | |
6 | İşveren talepleri: Dolaylı hasarlar | |
7 | Yüklenici talepleri: Dolaysız hasarlar | |
7 | Yüklenici talepleri: Dolaylı hasarlar | |
9 | Ara Sınav Hazırlık | |
10 | Hasar talepleri | |
11 | Hasarların hesaplanması | |
12 | Örnek olay ve Uygulama | |
13 | Uygulama | |
14 | Değerlendirme | |
Kaynak |
Roger ter Haar, Remedies in Construction Law, Taylor & Francis, 2013
Philip Davenport,Construction Claims, Federation Press, 2006
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün
tanımlara ulaşmak,
- İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve
değerlendirmede
uzmanlık gerektiren
bilgileri kullanarak
özgün sonuçlara
ulaşmak.
| | | | | |
2 | - İnşaat yönetimi ve hukuku
alanlarında bilgileri
farklı disiplin
alanlarından gelen
bilgilerle
bütünleştirerek yeni
bilgiler oluşturabilmek;
uzmanlık gerektiren
sorunları bilimsel
araştırma yöntemlerini
kullanarak
çözümleyebilmek.
- Bilime yenilik
getiren, yeni bir
bilimsel yöntem
geliştirebilmek ya da
bilinen bir yöntemi
farklı bir alana
uygulayabilmek, özgün
bir konuyu
araştırabilmek,
kavrayabilmek,
tasarlayabilmek,
uyarlayabilmek ve
uygulayabilmek,
-Yeni ve karmaşık
fikirlerin eleştirel
analizini, sentezini ve
değerlendirmesini
yapabilmek.
| | | | | |
3 | Bilime yenilik getiren, yeni bir
bilimsel yöntem geliştiren ya da
bilinen bir yöntemi bir alana
uygulayan yayınlanabilir özgün
bir çalışmayı ortaya koyarak,
bilime katkıda bulunmak,
- İnşaat yönetimi ve hukuku
alanı
ile ilgili bir bilimsel
makaleyi ulusal ve/veya uluslar
arası hakemli dergilerde
yayınlayarak alanındaki bilginin
sınırlarını genişletebilmek.
- Özgün ve disiplinlerarası
sorunların çözümlenmesini
gerektiren ortamlarda liderlik
yapabilmek
| | | | | |
4 | Yaratıcı ve eleştirel
düşünme, sorun
çözme ve karar
verme gibi üst düzey
zihinsel süreçleri
kullanarak alanı ile
ilgili yeni fikir ve
yöntemler
geliştirebilmek.
| | | | | |
5 | Sosyal ilişkileri ve bu
ilişkileri yönlendiren normları
eleştirel bir bakış açısıyla
incelemek, bunları geliştirmek
ve gerektiğinde değiştirmeye
yönelik eylemleri
yönetebilmek ,
- Uzman bir topluluk içinde
özgün görüşlerini savunmada
yetkinliğini gösteren etkili bir
iletişim kurabilmek,
- En az bir yabancı dilde, ileri
düzeyde yazılı, sözlü ve görsel
iletişim kurabilmek ve
tartışabilmek (“European
Language Portfolio Global
Scale”, Level C1).
| | | | | |
6 | Akademik ve
profesyonel
bağlamda teknolojik,
sosyal veya kültürel
ilerlemeleri tanıtarak,
bilgi toplumu olma
sürecine katkıda
bulunmak,
- Sorun çözmede
stratejik karar verme
süreçlerini kullanarak
işlevsel etkileşim
kurabilmek,
- Alanında ve iş
yaşamında
karşılaşılan
toplumsal, bilimsel
ve etik konularda
çözüm üretebilmek
ve bu değerlerin
gelişimini
destekleyebilmek
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KUSURLAR VE TAZMİNAT | İYHY1169780 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnşaat sözleşmelerinde kusur ve ayıplar kavramlarına giriş, tasarım sorumluğu, ürün/malzeme yetersizlikleri, imalat kusurları , tazminat talepleri ve yasal haklar.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş:temel kavramlar,Hasar türleri,Sorumluluğun sınırlandırılması,İşveren talepleri: Gecikme tazminatı,İşveren talepleri: Dolaysız hasarlar,İşveren talepleri: Dolaylı hasarlar,Yüklenici talepleri: Dolaysız hasarlar,Yüklenici talepleri: Dolaylı hasarlar,Ara Sınav Hazırlık,Hasar talepleri,Hasarların hesaplanması,Örnek olay ve Uygulama,Uygulama,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi tamamlayan öğrenci Hasar kavramları hakkında bir anlayış geliştirir | | |
Bu dersi tamamlayan öğrenci Talep edilebilecek tüm kayıplar ve bu kayıpları belirleme yöntemleri hakkında kapsamlı bir anlayış geliştirir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş:temel kavramlar | |
2 | Hasar türleri | |
3 | Sorumluluğun sınırlandırılması | |
4 | İşveren talepleri: Gecikme tazminatı | |
5 | İşveren talepleri: Dolaysız hasarlar | |
6 | İşveren talepleri: Dolaylı hasarlar | |
7 | Yüklenici talepleri: Dolaysız hasarlar | |
7 | Yüklenici talepleri: Dolaylı hasarlar | |
9 | Ara Sınav Hazırlık | |
10 | Hasar talepleri | |
11 | Hasarların hesaplanması | |
12 | Örnek olay ve Uygulama | |
13 | Uygulama | |
14 | Değerlendirme | |
Kaynak |
Roger ter Haar, Remedies in Construction Law, Taylor & Francis, 2013
Philip Davenport,Construction Claims, Federation Press, 2006
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün
tanımlara ulaşmak,
- İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve
değerlendirmede
uzmanlık gerektiren
bilgileri kullanarak
özgün sonuçlara
ulaşmak.
| | | | | |
2 | - İnşaat yönetimi ve hukuku
alanlarında bilgileri
farklı disiplin
alanlarından gelen
bilgilerle
bütünleştirerek yeni
bilgiler oluşturabilmek;
uzmanlık gerektiren
sorunları bilimsel
araştırma yöntemlerini
kullanarak
çözümleyebilmek.
- Bilime yenilik
getiren, yeni bir
bilimsel yöntem
geliştirebilmek ya da
bilinen bir yöntemi
farklı bir alana
uygulayabilmek, özgün
bir konuyu
araştırabilmek,
kavrayabilmek,
tasarlayabilmek,
uyarlayabilmek ve
uygulayabilmek,
-Yeni ve karmaşık
fikirlerin eleştirel
analizini, sentezini ve
değerlendirmesini
yapabilmek.
| | | | | |
3 | Bilime yenilik getiren, yeni bir
bilimsel yöntem geliştiren ya da
bilinen bir yöntemi bir alana
uygulayan yayınlanabilir özgün
bir çalışmayı ortaya koyarak,
bilime katkıda bulunmak,
- İnşaat yönetimi ve hukuku
alanı
ile ilgili bir bilimsel
makaleyi ulusal ve/veya uluslar
arası hakemli dergilerde
yayınlayarak alanındaki bilginin
sınırlarını genişletebilmek.
- Özgün ve disiplinlerarası
sorunların çözümlenmesini
gerektiren ortamlarda liderlik
yapabilmek
| | | | | |
4 | Yaratıcı ve eleştirel
düşünme, sorun
çözme ve karar
verme gibi üst düzey
zihinsel süreçleri
kullanarak alanı ile
ilgili yeni fikir ve
yöntemler
geliştirebilmek.
| | | | | |
5 | Sosyal ilişkileri ve bu
ilişkileri yönlendiren normları
eleştirel bir bakış açısıyla
incelemek, bunları geliştirmek
ve gerektiğinde değiştirmeye
yönelik eylemleri
yönetebilmek ,
- Uzman bir topluluk içinde
özgün görüşlerini savunmada
yetkinliğini gösteren etkili bir
iletişim kurabilmek,
- En az bir yabancı dilde, ileri
düzeyde yazılı, sözlü ve görsel
iletişim kurabilmek ve
tartışabilmek (“European
Language Portfolio Global
Scale”, Level C1).
| | | | | |
6 | Akademik ve
profesyonel
bağlamda teknolojik,
sosyal veya kültürel
ilerlemeleri tanıtarak,
bilgi toplumu olma
sürecine katkıda
bulunmak,
- Sorun çözmede
stratejik karar verme
süreçlerini kullanarak
işlevsel etkileşim
kurabilmek,
- Alanında ve iş
yaşamında
karşılaşılan
toplumsal, bilimsel
ve etik konularda
çözüm üretebilmek
ve bu değerlerin
gelişimini
destekleyebilmek
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:04