Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK YAPILARINDA PLANİMETRİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Deniz ÖNDER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Deniz ÖNDER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Güncel literatürün taraması ve Sağlık Yapılarının Planlanmasına katkı sağlayacak kuram ve kavramların ele alınması, eleştirel bir bakışla tartışılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlık Yapılarının Planlamasında Kuram-Söylem Uygulama İlişkileri,Sağlık Yapılarının Planlanmasında Güncel Araştırma Konuları,Mekansal Davranış Kuramları- Algı ve Davranış,Mekansal Davranış Kuramları -Zihinsel Şema ve Bilişsel Harita,Mekansal Davranış Kuramları- Kişisel Mekan- Psiko sosyal alan -Mahremiyet,Kuramsal çalışmalar- Yön Bulma ve Oryantasyon,Kuramsal çalışmalar- Yön Bulma ve Oryantasyon,Kuramsal çalışmalar- Mekan Dizimi, eş görüş alanı ,Kuramsal çalışmalar- Mekan Dizimi, iç bükey-dış bükey mekanlar,Kuramsal çalışmalar- Mekan dizimi, görünürlük,Kuramsal çalışmalar- Mekan Dizimi, görünürlük ,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Değerlendirme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sağlık Yapılarının Planlanmasında- değerlendirilmesinde kullanılan kuramsal üretimleri analiz eder. | 10, 12, 14, 16, 9 | A, E, F |
2. Sağlık Yapılarının Planlanmasında- değerlendirilmesinde kullanılan kuramsal üretimleri yorumlar | 10, 12, 14, 16, 9 | A, E |
3. Sağlık Yapılarının Planlanmasında- değerlendirilmesinde kullanılan kuramsal üretimleri sunma ve raporlama uygular. | 10, 12, 14, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık Yapılarının Planlamasında Kuram-Söylem Uygulama İlişkileri | |
2 | Sağlık Yapılarının Planlanmasında Güncel Araştırma Konuları | |
3 | Mekansal Davranış Kuramları- Algı ve Davranış | |
4 | Mekansal Davranış Kuramları -Zihinsel Şema ve Bilişsel Harita | |
5 | Mekansal Davranış Kuramları- Kişisel Mekan- Psiko sosyal alan -Mahremiyet | |
6 | Kuramsal çalışmalar- Yön Bulma ve Oryantasyon | |
7 | Kuramsal çalışmalar- Yön Bulma ve Oryantasyon | |
8 | Kuramsal çalışmalar- Mekan Dizimi, eş görüş alanı | |
9 | Kuramsal çalışmalar- Mekan Dizimi, iç bükey-dış bükey mekanlar | |
10 | Kuramsal çalışmalar- Mekan dizimi, görünürlük | |
11 | Kuramsal çalışmalar- Mekan Dizimi, görünürlük | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Değerlendirme |
Kaynak |
Altman, I., 1984, Culture and Environment, N0.2, CUP Archive. Batty, M., Exploring isovist fields,: space and shape in architectural and urban morphology, Environmnet and Planning B:Planning Design, 28 (1), 123-150 Bechtel, R.B., Churchman, A., 2002, Handbook of Environmental Psychology. Wiley.arpman,Janet, R., 1997, Healthcare Design: Wayfinding. Ed.Sara O. Marberry, Wiley, New York. Hays,K.M.Ed, Architecture,Theory Since 1968, 2000, New York, Columbia University, &MIT. Hiilier, B., Hanson, J., 1984, Social Logic of Space, Cambrige University Press, Cambrşge. Lang, J., 1987, "Creating Architectural Theory", New York: Van Nostrand Reinhold, Rapoport, A., 2016, Human aspects of urban form: towards a man—environment approach to urban form and design. Elsevier. Zeisel, J., 2006, Inquiry By Design : Environment/Behavior/Neuroscience In Architecture, Interiors, Landscape, And Planning , New York : W.W. Norton & Company, Zimring,C.,Joseph,A., Choudhary,R.,2004, The Role of the Physical Environment in the Hospital of the 21st. Century: A once In a Life Time Opportumity, The Center for Health Design Concord, CA. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir. | X | |||||
2 | Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir. | X | |||||
3 | Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir. | X | |||||
5 | Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür. | ||||||
6 | Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır. | ||||||
7 | Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir. | ||||||
8 | Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder. | X | |||||
9 | Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 6 | 4 | 24 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 7 | 70 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 6 | 3 | 18 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 45 | 45 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 229 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(229/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK YAPILARINDA PLANİMETRİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Deniz ÖNDER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Deniz ÖNDER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Güncel literatürün taraması ve Sağlık Yapılarının Planlanmasına katkı sağlayacak kuram ve kavramların ele alınması, eleştirel bir bakışla tartışılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlık Yapılarının Planlamasında Kuram-Söylem Uygulama İlişkileri,Sağlık Yapılarının Planlanmasında Güncel Araştırma Konuları,Mekansal Davranış Kuramları- Algı ve Davranış,Mekansal Davranış Kuramları -Zihinsel Şema ve Bilişsel Harita,Mekansal Davranış Kuramları- Kişisel Mekan- Psiko sosyal alan -Mahremiyet,Kuramsal çalışmalar- Yön Bulma ve Oryantasyon,Kuramsal çalışmalar- Yön Bulma ve Oryantasyon,Kuramsal çalışmalar- Mekan Dizimi, eş görüş alanı ,Kuramsal çalışmalar- Mekan Dizimi, iç bükey-dış bükey mekanlar,Kuramsal çalışmalar- Mekan dizimi, görünürlük,Kuramsal çalışmalar- Mekan Dizimi, görünürlük ,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Değerlendirme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sağlık Yapılarının Planlanmasında- değerlendirilmesinde kullanılan kuramsal üretimleri analiz eder. | 10, 12, 14, 16, 9 | A, E, F |
2. Sağlık Yapılarının Planlanmasında- değerlendirilmesinde kullanılan kuramsal üretimleri yorumlar | 10, 12, 14, 16, 9 | A, E |
3. Sağlık Yapılarının Planlanmasında- değerlendirilmesinde kullanılan kuramsal üretimleri sunma ve raporlama uygular. | 10, 12, 14, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık Yapılarının Planlamasında Kuram-Söylem Uygulama İlişkileri | |
2 | Sağlık Yapılarının Planlanmasında Güncel Araştırma Konuları | |
3 | Mekansal Davranış Kuramları- Algı ve Davranış | |
4 | Mekansal Davranış Kuramları -Zihinsel Şema ve Bilişsel Harita | |
5 | Mekansal Davranış Kuramları- Kişisel Mekan- Psiko sosyal alan -Mahremiyet | |
6 | Kuramsal çalışmalar- Yön Bulma ve Oryantasyon | |
7 | Kuramsal çalışmalar- Yön Bulma ve Oryantasyon | |
8 | Kuramsal çalışmalar- Mekan Dizimi, eş görüş alanı | |
9 | Kuramsal çalışmalar- Mekan Dizimi, iç bükey-dış bükey mekanlar | |
10 | Kuramsal çalışmalar- Mekan dizimi, görünürlük | |
11 | Kuramsal çalışmalar- Mekan Dizimi, görünürlük | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Değerlendirme |
Kaynak |
Altman, I., 1984, Culture and Environment, N0.2, CUP Archive. Batty, M., Exploring isovist fields,: space and shape in architectural and urban morphology, Environmnet and Planning B:Planning Design, 28 (1), 123-150 Bechtel, R.B., Churchman, A., 2002, Handbook of Environmental Psychology. Wiley.arpman,Janet, R., 1997, Healthcare Design: Wayfinding. Ed.Sara O. Marberry, Wiley, New York. Hays,K.M.Ed, Architecture,Theory Since 1968, 2000, New York, Columbia University, &MIT. Hiilier, B., Hanson, J., 1984, Social Logic of Space, Cambrige University Press, Cambrşge. Lang, J., 1987, "Creating Architectural Theory", New York: Van Nostrand Reinhold, Rapoport, A., 2016, Human aspects of urban form: towards a man—environment approach to urban form and design. Elsevier. Zeisel, J., 2006, Inquiry By Design : Environment/Behavior/Neuroscience In Architecture, Interiors, Landscape, And Planning , New York : W.W. Norton & Company, Zimring,C.,Joseph,A., Choudhary,R.,2004, The Role of the Physical Environment in the Hospital of the 21st. Century: A once In a Life Time Opportumity, The Center for Health Design Concord, CA. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir. | X | |||||
2 | Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir. | X | |||||
3 | Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir. | X | |||||
5 | Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür. | ||||||
6 | Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır. | ||||||
7 | Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir. | ||||||
8 | Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder. | X | |||||
9 | Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |