Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİTİRME PROJESİ | YÇSY2210683 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Bitirme Projesi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hasan ŞENER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hasan ŞENER, Dr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlıkta kalite ve güvenlik hedeflerine yönelik, çevre ve donatı ile insan sağlığı ilişkisinde farklı uzmanlık alanlarını içine alacak şekilde ihtiyaçların bilimsel olarak analiz edilmesi ve verilerin tasarım literatürünü besleyecek şekilde ortaya konulması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bitirme Projesi konu sunumu ve kabulü,Proje gelişim sunumu ,Proje gelişim sunumu,Ara Jüri ,Proje gelişim sunumu,Genel Sınav: Final Jürisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık yapılarının planlama, programlama, tasarım, yapım ve kullanım özelliklerini tanımlar. | 14, 2 | E |
Sağlık yapılarının iç mekan ve donatı özelliklerini analiz eder. | 14, 2 | E |
Sağlık yapılarına has ihtiyaçları bilimsel olarak analiz eder ve verileri tasarımına yansıtır. | 14, 2 | E |
Sağlıkla ilgili tüm ürünlerin tasarımında (yer seçimi, hastane yapıları, iç tasarım, ürün tasarımı) güvenlik, akustik, sterilizasyon, ulaşım gibi konuları belirler. | 14, 2 | E |
Disiplinler arası çalışma ortamında farklı disiplinler arasında arabulucu ve kolaylaştırıcı gibi rolleri tanır. | 14, 2 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bitirme Projesi konu sunumu ve kabulü | |
2 | Proje gelişim sunumu | |
3 | Proje gelişim sunumu | |
4 | Ara Jüri | |
5 | Proje gelişim sunumu | |
6 | Genel Sınav: Final Jürisi | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir. | | | | | |
2 | Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir. | | | | | |
3 | Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir. | | | | | |
5 | Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür. | | | | | |
6 | Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır. | | | | | |
7 | Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir. | | | | | |
8 | Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder. | | | | | |
9 | Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 8 | 30 | 240 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 10 | 40 |
Proje Sunumu / Seminer | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 200 | 200 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 400 | 400 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 892 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(892/30) | 30 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİTİRME PROJESİ | YÇSY2210683 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Bitirme Projesi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hasan ŞENER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hasan ŞENER, Dr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlıkta kalite ve güvenlik hedeflerine yönelik, çevre ve donatı ile insan sağlığı ilişkisinde farklı uzmanlık alanlarını içine alacak şekilde ihtiyaçların bilimsel olarak analiz edilmesi ve verilerin tasarım literatürünü besleyecek şekilde ortaya konulması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bitirme Projesi konu sunumu ve kabulü,Proje gelişim sunumu ,Proje gelişim sunumu,Ara Jüri ,Proje gelişim sunumu,Genel Sınav: Final Jürisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık yapılarının planlama, programlama, tasarım, yapım ve kullanım özelliklerini tanımlar. | 14, 2 | E |
Sağlık yapılarının iç mekan ve donatı özelliklerini analiz eder. | 14, 2 | E |
Sağlık yapılarına has ihtiyaçları bilimsel olarak analiz eder ve verileri tasarımına yansıtır. | 14, 2 | E |
Sağlıkla ilgili tüm ürünlerin tasarımında (yer seçimi, hastane yapıları, iç tasarım, ürün tasarımı) güvenlik, akustik, sterilizasyon, ulaşım gibi konuları belirler. | 14, 2 | E |
Disiplinler arası çalışma ortamında farklı disiplinler arasında arabulucu ve kolaylaştırıcı gibi rolleri tanır. | 14, 2 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bitirme Projesi konu sunumu ve kabulü | |
2 | Proje gelişim sunumu | |
3 | Proje gelişim sunumu | |
4 | Ara Jüri | |
5 | Proje gelişim sunumu | |
6 | Genel Sınav: Final Jürisi | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir. | | | | | |
2 | Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir. | | | | | |
3 | Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir. | | | | | |
5 | Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür. | | | | | |
6 | Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır. | | | | | |
7 | Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir. | | | | | |
8 | Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder. | | | | | |
9 | Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:10