Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIK VE TASARIM KONUŞMALARI | YÇSY1110668 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, sağlık alanında tasarım nosyonunun varlığını genel sağlık hizmet trendleri ve tüketim ilişkileri içinde işler. Öğrenci genel tartışma atmosferi içinde, güncel tasarım edimleri ve sağlık hizmetleri arasındaki ilişkiyi etüt eder ve geleceğe yönelik potansiyel keşfeder. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlık Hizmetlerinde Tasarım,Tasarım ve Sağlık Hizmetleri arasındaki ilişkinin tartışılması,Tasarım araştırma yöntemlerinin incelenmesi,Tasarım araştırma yöntemlerinin incelenmesi, Tasarım trendlerinin incelenmesi,Tasarım trendlerinin incelenmesi,Tasarım trendlerinin incelenmesi,Sağlık Tasarımı kavramının irdelenmesi,Sağlık Tasarımı kavramı üzerine tartışmalar,Sağlık Tasarımı kavramı üzerine tartışmalar,Sağlık Tasarımı kavramı üzerine tartışmalar.,Sağlık Tasarımı üzerine tartışmalar,Sağlık Tasarımı üzerine tartışmalar,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Medikal tasarım oluşturma ilkelerini tanımlar. | 10, 19, 9 | E |
2. Sağlık hizmetlerini ilgilendiren tasarım trendlerini inceler. | 10, 13, 9 | E |
3. Tasarım araştırma yöntemleri ile geleceğe yönelik sağlık ürün ve hizmetleri arasında bağ kurar. | 10, 9 | E |
4. Sağlık yapılarının planlama, programlama, tasarım, yapım ve kullanım bağlamında disiplinler arası çalışma prensiplerini değerlendirir. | 13, 18, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sağlık Hizmetlerinde Tasarım | |
2 | Tasarım ve Sağlık Hizmetleri arasındaki ilişkinin tartışılması | |
3 | Tasarım araştırma yöntemlerinin incelenmesi | |
4 | Tasarım araştırma yöntemlerinin incelenmesi | |
5 | Tasarım trendlerinin incelenmesi | |
6 | Tasarım trendlerinin incelenmesi | |
7 | Tasarım trendlerinin incelenmesi | |
8 | Sağlık Tasarımı kavramının irdelenmesi | |
9 | Sağlık Tasarımı kavramı üzerine tartışmalar | |
10 | Sağlık Tasarımı kavramı üzerine tartışmalar | |
11 | Sağlık Tasarımı kavramı üzerine tartışmalar. | |
12 | Sağlık Tasarımı üzerine tartışmalar | |
13 | Sağlık Tasarımı üzerine tartışmalar | |
14 | Genel Değerlendirme | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir. | | | | X | |
2 | Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir. | | | | | X |
3 | Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir. | | X | | | |
5 | Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür. | | | | | |
6 | Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır. | | | X | | |
7 | Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir. | | | X | | |
8 | Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder. | | | X | | |
9 | Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 2 | 4 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 4 | 4 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 46 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(46/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIK VE TASARIM KONUŞMALARI | YÇSY1110668 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, sağlık alanında tasarım nosyonunun varlığını genel sağlık hizmet trendleri ve tüketim ilişkileri içinde işler. Öğrenci genel tartışma atmosferi içinde, güncel tasarım edimleri ve sağlık hizmetleri arasındaki ilişkiyi etüt eder ve geleceğe yönelik potansiyel keşfeder. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlık Hizmetlerinde Tasarım,Tasarım ve Sağlık Hizmetleri arasındaki ilişkinin tartışılması,Tasarım araştırma yöntemlerinin incelenmesi,Tasarım araştırma yöntemlerinin incelenmesi, Tasarım trendlerinin incelenmesi,Tasarım trendlerinin incelenmesi,Tasarım trendlerinin incelenmesi,Sağlık Tasarımı kavramının irdelenmesi,Sağlık Tasarımı kavramı üzerine tartışmalar,Sağlık Tasarımı kavramı üzerine tartışmalar,Sağlık Tasarımı kavramı üzerine tartışmalar.,Sağlık Tasarımı üzerine tartışmalar,Sağlık Tasarımı üzerine tartışmalar,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Medikal tasarım oluşturma ilkelerini tanımlar. | 10, 19, 9 | E |
2. Sağlık hizmetlerini ilgilendiren tasarım trendlerini inceler. | 10, 13, 9 | E |
3. Tasarım araştırma yöntemleri ile geleceğe yönelik sağlık ürün ve hizmetleri arasında bağ kurar. | 10, 9 | E |
4. Sağlık yapılarının planlama, programlama, tasarım, yapım ve kullanım bağlamında disiplinler arası çalışma prensiplerini değerlendirir. | 13, 18, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sağlık Hizmetlerinde Tasarım | |
2 | Tasarım ve Sağlık Hizmetleri arasındaki ilişkinin tartışılması | |
3 | Tasarım araştırma yöntemlerinin incelenmesi | |
4 | Tasarım araştırma yöntemlerinin incelenmesi | |
5 | Tasarım trendlerinin incelenmesi | |
6 | Tasarım trendlerinin incelenmesi | |
7 | Tasarım trendlerinin incelenmesi | |
8 | Sağlık Tasarımı kavramının irdelenmesi | |
9 | Sağlık Tasarımı kavramı üzerine tartışmalar | |
10 | Sağlık Tasarımı kavramı üzerine tartışmalar | |
11 | Sağlık Tasarımı kavramı üzerine tartışmalar. | |
12 | Sağlık Tasarımı üzerine tartışmalar | |
13 | Sağlık Tasarımı üzerine tartışmalar | |
14 | Genel Değerlendirme | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir. | | | | X | |
2 | Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir. | | | | | X |
3 | Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir. | | X | | | |
5 | Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür. | | | | | |
6 | Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır. | | | X | | |
7 | Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir. | | | X | | |
8 | Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder. | | | X | | |
9 | Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:10