Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ERGOTERAPİ PRENSİPLERİ | YÇSY1210675 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hasan ŞENER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ergoterapi temel prensipleri ve alanda kanıta dayalı çalışmaların önemini ve güncel literatürü değerlendirmektir.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapi Prensiplerine giriş,Ergoterapide Paradigmalar ,Aktivite Modellerini Tanıma ,Aktivite Modellerini Tanıma,Ergoterapide biyomekaniksel referans çerçevesi,Motor kontrol prensipler,Duyusal integrasyon ve tedavi prensipleri ,Bilişsel özür ve kognitif algısal beceri ,Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümleri ,Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümleri ,Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümler,Ergoterapide kanıta dayalı tedavi yöntemleri ,Aktivite performansını değerlendirmek ve uygun müdahale planlanma,Prensipler çerçevesinde engellilik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ergoterapi teoremlerini tanımlar | 12, 19, 2, 9 | A, E, F |
2. Ergoterapi prensiplerini hastalıklarda kullanabilir | 12, 19, 2, 9 | A, E, F |
3. Ergoterapide kanıta dayalı teorileri araştırmanın önemini belirtir. | 12, 19, 2, 9 | A, E, F |
5. Ergoterapi klinik çalışma tasarımını planlar. | 12, 19, 2, 9 | A, E, F |
6. Alana ait objektif değerlendirme yöntemlerini listeler | 12, 19, 2, 9 | A, E, F |
7. Yeterli kanıt toplama becerisini sorgular | 12, 19, 2, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ergoterapi Prensiplerine giriş | 4. kaynak sayfa, 15-18
|
2 | Ergoterapide Paradigmalar |
2 Ergoterapide Paradigmalar Sunumlara çalışılmas |
3 | Aktivite Modellerini Tanıma | 4. kaynak sayfa, 5-13
|
4 | Aktivite Modellerini Tanıma | 4. kaynak sayfa, 13-14
|
5 | Ergoterapide biyomekaniksel referans çerçevesi | Sunumlara çalışılması
|
6 | Motor kontrol prensipler | 4. kaynak sayfa 74-78 |
7 | Duyusal integrasyon ve tedavi prensipleri | 4. kaynak sayfa 160-177
|
8 | Bilişsel özür ve kognitif algısal beceri | 4. kaynak sayfa 181-194 |
9 | Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümleri | http://eyh.aile.gov.tr/data/54e4669a369dc59a58479d5f/ergoterapi_kitab%
C4%B1.pdf |
10 | Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümleri | http://eyh.aile.gov.tr/data/54e4669a369dc59a58479d5f/ergoterapi_kitab%
C4%B1.pdf |
11 | Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümler | http://eyh.aile.gov.tr/data/54e4669a369dc59a58479d5f/ergoterapi_kitab%
C4%B1.pdf |
12 | Ergoterapide kanıta dayalı tedavi yöntemleri | http://eyh.aile.gov.tr/data/54e4669a369dc59a58479d5f/ergoterapi_kitab%
C4%B1.pdf |
13 | Aktivite performansını değerlendirmek ve uygun müdahale planlanma | 4. kaynak sayfa 14-15 |
14 | Prensipler çerçevesinde engellilik | 4. kaynak sayfa 2-5 |
Kaynak |
Ders notu verilecektir.
1.Kielhofner, G. (2009). Conceptual foundations of occupational therapy practice. FA Davis. 2.Pedretti, L. W., & Early, M. B. (Eds.). (2001). Occupational therapy: Practice skills for physical dysfunction (pp. 3-12). Ann Arbor, MI: Mosby. 3.Reed, K. L., & Sanderson, S. N. (1999). Concepts of occupational therapy. Lippincott Williams & Wilkins. 4. Cooper C., Deshaies L. Mosby's Field Guide to Occupational Therapy for Physical Dysfunction. 2013
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir. | | | | | |
2 | Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir. | | | | | X |
3 | Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir. | | X | | | |
5 | Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür. | | | | | |
6 | Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır. | | | | | |
7 | Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir. | | | | | |
8 | Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder. | | | | X | |
9 | Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 8 | 3 | 24 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 8 | 32 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 5 | 70 |
Proje Sunumu / Seminer | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 231 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(231/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ERGOTERAPİ PRENSİPLERİ | YÇSY1210675 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hasan ŞENER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ergoterapi temel prensipleri ve alanda kanıta dayalı çalışmaların önemini ve güncel literatürü değerlendirmektir.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapi Prensiplerine giriş,Ergoterapide Paradigmalar ,Aktivite Modellerini Tanıma ,Aktivite Modellerini Tanıma,Ergoterapide biyomekaniksel referans çerçevesi,Motor kontrol prensipler,Duyusal integrasyon ve tedavi prensipleri ,Bilişsel özür ve kognitif algısal beceri ,Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümleri ,Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümleri ,Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümler,Ergoterapide kanıta dayalı tedavi yöntemleri ,Aktivite performansını değerlendirmek ve uygun müdahale planlanma,Prensipler çerçevesinde engellilik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ergoterapi teoremlerini tanımlar | 12, 19, 2, 9 | A, E, F |
2. Ergoterapi prensiplerini hastalıklarda kullanabilir | 12, 19, 2, 9 | A, E, F |
3. Ergoterapide kanıta dayalı teorileri araştırmanın önemini belirtir. | 12, 19, 2, 9 | A, E, F |
5. Ergoterapi klinik çalışma tasarımını planlar. | 12, 19, 2, 9 | A, E, F |
6. Alana ait objektif değerlendirme yöntemlerini listeler | 12, 19, 2, 9 | A, E, F |
7. Yeterli kanıt toplama becerisini sorgular | 12, 19, 2, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ergoterapi Prensiplerine giriş | 4. kaynak sayfa, 15-18
|
2 | Ergoterapide Paradigmalar |
2 Ergoterapide Paradigmalar Sunumlara çalışılmas |
3 | Aktivite Modellerini Tanıma | 4. kaynak sayfa, 5-13
|
4 | Aktivite Modellerini Tanıma | 4. kaynak sayfa, 13-14
|
5 | Ergoterapide biyomekaniksel referans çerçevesi | Sunumlara çalışılması
|
6 | Motor kontrol prensipler | 4. kaynak sayfa 74-78 |
7 | Duyusal integrasyon ve tedavi prensipleri | 4. kaynak sayfa 160-177
|
8 | Bilişsel özür ve kognitif algısal beceri | 4. kaynak sayfa 181-194 |
9 | Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümleri | http://eyh.aile.gov.tr/data/54e4669a369dc59a58479d5f/ergoterapi_kitab%
C4%B1.pdf |
10 | Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümleri | http://eyh.aile.gov.tr/data/54e4669a369dc59a58479d5f/ergoterapi_kitab%
C4%B1.pdf |
11 | Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümler | http://eyh.aile.gov.tr/data/54e4669a369dc59a58479d5f/ergoterapi_kitab%
C4%B1.pdf |
12 | Ergoterapide kanıta dayalı tedavi yöntemleri | http://eyh.aile.gov.tr/data/54e4669a369dc59a58479d5f/ergoterapi_kitab%
C4%B1.pdf |
13 | Aktivite performansını değerlendirmek ve uygun müdahale planlanma | 4. kaynak sayfa 14-15 |
14 | Prensipler çerçevesinde engellilik | 4. kaynak sayfa 2-5 |
Kaynak |
Ders notu verilecektir.
1.Kielhofner, G. (2009). Conceptual foundations of occupational therapy practice. FA Davis. 2.Pedretti, L. W., & Early, M. B. (Eds.). (2001). Occupational therapy: Practice skills for physical dysfunction (pp. 3-12). Ann Arbor, MI: Mosby. 3.Reed, K. L., & Sanderson, S. N. (1999). Concepts of occupational therapy. Lippincott Williams & Wilkins. 4. Cooper C., Deshaies L. Mosby's Field Guide to Occupational Therapy for Physical Dysfunction. 2013
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir. | | | | | |
2 | Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir. | | | | | X |
3 | Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir. | | X | | | |
5 | Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür. | | | | | |
6 | Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır. | | | | | |
7 | Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir. | | | | | |
8 | Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder. | | | | X | |
9 | Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:10