Bu derste, farkli kentsel tasarim, planlama, ve uygulama politikalarini iceren yaklasim ve kavramlar incelenerek bu yaklasim ve
kavramlarin sehirleri daha surdurulebilir ve saglikli kilmak, ayni zamanda da daha yasanabilir bir gelecek yaratmak hedefiyle nasil biz
kentsel tasarimcilarin sehirleri gelistirme yontemlerimizi sekillendirebilecegi ele alinacaktir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Yapili ve dogal cevreler sagligi nasil etkiler,Sagligi belirleyici etkenler,Eşitsizlikler: Sosyal eşitsizlikten sağlıkta eşitsizliğe bakış,Saglikli sehir kavrami,Çarpık kentleşme ve şehir kavramı,Yürünebilirlik,Arazi Kullanımı,Sehir olcegindeki sagligi (saglikli olmayi) belirleyici etkenler,Acik alan (dinlence alani) ve sosyal donatilar,Yesil/eko catilar,Saglikli ekosistemler ve surdurulebilir sehirler,Kentsel alanlar ve kentsel yasam,Saglikli konut nedir,Akilli/saglikli evler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Kenti, kentin yapisini ve sorunlarini tanımlar.
10, 16, 37, 9
A, E
2. Sağlık kavramını ve toplum sağlığına dair bileşenleri açıklar.
10, 16, 37, 9
A, E
3. Yapılı Çevre ve doğal çevre ile sürdürülebilirlik ve sağlık kavramlarını bütünleştirir.
10, 16, 9
A, E
4. Sürdürülebilir ve sağlıklı kentsel tasarım ilkelerini mimari tasarımda uygular.
10, 16, 4, 9
A, E
5. Dünya çapındaki çevre ve sürdürülebilirlik ile ilgili başlıca teknoloji ve tasarımları sınıflandırır.
10, 16, 4, 9
A, E
6. Kentsel planlama ve tasarımdan mimari tasarıma uzanan tasarım sürecini oluşturur ve tasarım ilkelerini uygular.
10, 16, 4, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yapili ve dogal cevreler sagligi nasil etkiler
2
Sagligi belirleyici etkenler
3
Eşitsizlikler: Sosyal eşitsizlikten sağlıkta eşitsizliğe bakış
PowerPoint ders notları, konu odakli akademik makaleler.
Sachs, J. D. (2015) The Age of Sustainable Development, New York, NY, USA: Columbia University Press.
Gatrell, A. C. and Elliott, S. J. (2015) Geographies of Health: An Introduction, Oxford: Blackwell Publishers.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
X
2
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
X
3
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
4
Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir.
X
5
Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür.
6
Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır.
X
7
Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir.
8
Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder.
X
9
Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
10
3
30
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
6
9
54
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
4
4
16
Proje Sunumu / Seminer
4
3
12
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
35
35
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
60
60
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
249
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(249/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SÜRDÜRÜLEBİLİR VE KENTSEL TASARIM
-
Güz Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu derste, farkli kentsel tasarim, planlama, ve uygulama politikalarini iceren yaklasim ve kavramlar incelenerek bu yaklasim ve
kavramlarin sehirleri daha surdurulebilir ve saglikli kilmak, ayni zamanda da daha yasanabilir bir gelecek yaratmak hedefiyle nasil biz
kentsel tasarimcilarin sehirleri gelistirme yontemlerimizi sekillendirebilecegi ele alinacaktir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Yapili ve dogal cevreler sagligi nasil etkiler,Sagligi belirleyici etkenler,Eşitsizlikler: Sosyal eşitsizlikten sağlıkta eşitsizliğe bakış,Saglikli sehir kavrami,Çarpık kentleşme ve şehir kavramı,Yürünebilirlik,Arazi Kullanımı,Sehir olcegindeki sagligi (saglikli olmayi) belirleyici etkenler,Acik alan (dinlence alani) ve sosyal donatilar,Yesil/eko catilar,Saglikli ekosistemler ve surdurulebilir sehirler,Kentsel alanlar ve kentsel yasam,Saglikli konut nedir,Akilli/saglikli evler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Kenti, kentin yapisini ve sorunlarini tanımlar.
10, 16, 37, 9
A, E
2. Sağlık kavramını ve toplum sağlığına dair bileşenleri açıklar.
10, 16, 37, 9
A, E
3. Yapılı Çevre ve doğal çevre ile sürdürülebilirlik ve sağlık kavramlarını bütünleştirir.
10, 16, 9
A, E
4. Sürdürülebilir ve sağlıklı kentsel tasarım ilkelerini mimari tasarımda uygular.
10, 16, 4, 9
A, E
5. Dünya çapındaki çevre ve sürdürülebilirlik ile ilgili başlıca teknoloji ve tasarımları sınıflandırır.
10, 16, 4, 9
A, E
6. Kentsel planlama ve tasarımdan mimari tasarıma uzanan tasarım sürecini oluşturur ve tasarım ilkelerini uygular.
10, 16, 4, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yapili ve dogal cevreler sagligi nasil etkiler
2
Sagligi belirleyici etkenler
3
Eşitsizlikler: Sosyal eşitsizlikten sağlıkta eşitsizliğe bakış
PowerPoint ders notları, konu odakli akademik makaleler.
Sachs, J. D. (2015) The Age of Sustainable Development, New York, NY, USA: Columbia University Press.
Gatrell, A. C. and Elliott, S. J. (2015) Geographies of Health: An Introduction, Oxford: Blackwell Publishers.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
X
2
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
X
3
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
4
Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir.
X
5
Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür.
6
Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır.
X
7
Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir.
8
Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder.
X
9
Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir.