Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIK POLİTİKALARI VE PLANLAMASI | YÇSY1210674 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hasan ŞENER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Politika ve sağlık politikaları kavramlarını öğrenmek, çeşitli örnekler üzerinden sağlık poltikalarının hazırlanma, uygulanma ve izlenme süreçlerini incelemek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Başlıklar,Politika ve sağlık politikaları kavramları,Devlet ve hükümetlerin sağlık politikalarındaki rolü,Özel sektörün sağlık politikalarındaki rolü,Sağlık politikalarının bileşenleri, politika üçgeni,Politika oyuncuları ve paydaşlar,Sağlık politikaları için uygun zemin ve ortamın anlamı,Sağlık politikalarında “içerik” kavramı ve önemi,Sağlık politikalarında süreç yönetimi,Neoliberal politikalar ve sağlık,Olgu sunumları: 4 öğrenci,Olgu sunumları: 4 öğrenci,Olgu sunumları: 4 öğrenci,Olgu sunumları: 4 öğrenci,Genel Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sağlık politikası kavramının anlamını belirtir. | 16, 9 | A |
2. Ülke ve/ya kurum düzeyinde politikaların bileşenlerini listeler | 16, 9 | A |
3. Sağlık politika üçgenini kullanarak politika hazırlayabilmeyi uygular. | 16, 9 | A |
4. Politikaların bileşenlerini kullanarak değerlendirir. | 16, 9 | A |
5. Çeşitli ülkelerdeki sağlık politikası örneklerini tanır | 16, 9 | A |
6. Çeşitli sağlık konularında yürütülen politika örneklerini adlandırır ve açıklar. | 16, 9 | A |
7. Sağlık bakım sistemlerinin farklı alanlarındaki sağlık politikalarını gerekçelendirir. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Başlıklar | |
2 | Politika ve sağlık politikaları kavramları | |
3 | Devlet ve hükümetlerin sağlık politikalarındaki rolü | |
4 | Özel sektörün sağlık politikalarındaki rolü | |
5 | Sağlık politikalarının bileşenleri, politika üçgeni | |
6 | Politika oyuncuları ve paydaşlar | |
7 | Sağlık politikaları için uygun zemin ve ortamın anlamı | |
8 | Sağlık politikalarında “içerik” kavramı ve önemi | |
9 | Sağlık politikalarında süreç yönetimi | |
10 | Neoliberal politikalar ve sağlık | |
11 | Olgu sunumları: 4 öğrenci | |
12 | Olgu sunumları: 4 öğrenci | |
13 | Olgu sunumları: 4 öğrenci | |
14 | Olgu sunumları: 4 öğrenci | |
15 | Genel Tartışma | |
Kaynak |
1-Hayran O. Kanıta Dayalı, İnsan Odaklı Sağlık Yönetimi. Yüce Yayım, İstanbul, 2016. 2-Almgren G. Health Care Politics, Policy and Services: A Social Justice Analysis. 2nd ed. Springer Publishing Company, New York, 2013. 3-Gilson L (ed.). Health policy and systems research: a methodology reader. Alliance for Health Policy and Systems Research, World Health Organization. Geneva, 2012. 4-Hayran O. Sağlık Yönetimi Yazıları. SAGEYA Yayınevi, Ankara, 2012. 5-Berman P, Bitran R. Health Systems Analysis for Better Health System Strengthening. World Bank, Washington DC, 2011 6-Buse K, Mays N, Walt G. Making Health Policy. Open University Press, London, 2005. 7-Rovner J. Health care policy and politics A to Z. 3rd edition. CQ Press, Washington, 2009. 8-Sağlık Hizmetleri El Kitabı, Hayran O., Sur H, Çevik Matbaası, 1998, İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir. | | | | | |
2 | Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir. | | | | | X |
3 | Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir. | | | | | X |
5 | Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür. | | | | | |
6 | Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır. | | | | X | |
7 | Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir. | | | | | X |
8 | Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder. | | | X | | |
9 | Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 8 | 6 | 48 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 6 | 4 | 24 |
Proje Sunumu / Seminer | 6 | 8 | 48 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 227 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(227/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIK POLİTİKALARI VE PLANLAMASI | YÇSY1210674 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hasan ŞENER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Politika ve sağlık politikaları kavramlarını öğrenmek, çeşitli örnekler üzerinden sağlık poltikalarının hazırlanma, uygulanma ve izlenme süreçlerini incelemek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Başlıklar,Politika ve sağlık politikaları kavramları,Devlet ve hükümetlerin sağlık politikalarındaki rolü,Özel sektörün sağlık politikalarındaki rolü,Sağlık politikalarının bileşenleri, politika üçgeni,Politika oyuncuları ve paydaşlar,Sağlık politikaları için uygun zemin ve ortamın anlamı,Sağlık politikalarında “içerik” kavramı ve önemi,Sağlık politikalarında süreç yönetimi,Neoliberal politikalar ve sağlık,Olgu sunumları: 4 öğrenci,Olgu sunumları: 4 öğrenci,Olgu sunumları: 4 öğrenci,Olgu sunumları: 4 öğrenci,Genel Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sağlık politikası kavramının anlamını belirtir. | 16, 9 | A |
2. Ülke ve/ya kurum düzeyinde politikaların bileşenlerini listeler | 16, 9 | A |
3. Sağlık politika üçgenini kullanarak politika hazırlayabilmeyi uygular. | 16, 9 | A |
4. Politikaların bileşenlerini kullanarak değerlendirir. | 16, 9 | A |
5. Çeşitli ülkelerdeki sağlık politikası örneklerini tanır | 16, 9 | A |
6. Çeşitli sağlık konularında yürütülen politika örneklerini adlandırır ve açıklar. | 16, 9 | A |
7. Sağlık bakım sistemlerinin farklı alanlarındaki sağlık politikalarını gerekçelendirir. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Başlıklar | |
2 | Politika ve sağlık politikaları kavramları | |
3 | Devlet ve hükümetlerin sağlık politikalarındaki rolü | |
4 | Özel sektörün sağlık politikalarındaki rolü | |
5 | Sağlık politikalarının bileşenleri, politika üçgeni | |
6 | Politika oyuncuları ve paydaşlar | |
7 | Sağlık politikaları için uygun zemin ve ortamın anlamı | |
8 | Sağlık politikalarında “içerik” kavramı ve önemi | |
9 | Sağlık politikalarında süreç yönetimi | |
10 | Neoliberal politikalar ve sağlık | |
11 | Olgu sunumları: 4 öğrenci | |
12 | Olgu sunumları: 4 öğrenci | |
13 | Olgu sunumları: 4 öğrenci | |
14 | Olgu sunumları: 4 öğrenci | |
15 | Genel Tartışma | |
Kaynak |
1-Hayran O. Kanıta Dayalı, İnsan Odaklı Sağlık Yönetimi. Yüce Yayım, İstanbul, 2016. 2-Almgren G. Health Care Politics, Policy and Services: A Social Justice Analysis. 2nd ed. Springer Publishing Company, New York, 2013. 3-Gilson L (ed.). Health policy and systems research: a methodology reader. Alliance for Health Policy and Systems Research, World Health Organization. Geneva, 2012. 4-Hayran O. Sağlık Yönetimi Yazıları. SAGEYA Yayınevi, Ankara, 2012. 5-Berman P, Bitran R. Health Systems Analysis for Better Health System Strengthening. World Bank, Washington DC, 2011 6-Buse K, Mays N, Walt G. Making Health Policy. Open University Press, London, 2005. 7-Rovner J. Health care policy and politics A to Z. 3rd edition. CQ Press, Washington, 2009. 8-Sağlık Hizmetleri El Kitabı, Hayran O., Sur H, Çevik Matbaası, 1998, İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir. | | | | | |
2 | Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir. | | | | | X |
3 | Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir. | | | | | X |
5 | Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür. | | | | | |
6 | Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır. | | | | X | |
7 | Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir. | | | | | X |
8 | Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder. | | | X | | |
9 | Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:10