Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIK HİZMETLERİ İÇİN ETKİLEŞİM TASARIMI | YÇSY1110671 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Akgün TOKATLI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Akgün TOKATLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı sağlık sektöründe tüm paydaşlar için (hasta, hasta yakını, destek hizmetleri, doktor, sağlık yardımcı personeli ve sigorta gibi dış paydaşlar) en iyi deneyimin sağlanması için temas noktası bazında etklileşimlerin analizinin ve tasasrımının yapılması konusunda bilgi aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Etkileşim ve iletişim kavramları,Sağlık sektöründe müşteri deneyimi ve etkileşim,Temas noktaları ve etkileşim tasarımı,Etkleşim ve deneyim ilişkisi,Bütünsel tasarım ve servis tasarımı,Kullanıcı Yolculukları,Temas noktası tasarımında veri yönetimi ve veri analizi,Vaka analizleri,Vaka analizleri,Vaka analizleri,Kısıtlar ve bağlılıklara göre çözüm üretimi,Prototipleme,Kullanıcı testleri,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık hizmetlerine yönelik geliştirdiği bütünsel bakış açısı ile hizmet süreçlerini açıklar. | 10, 16, 18, 2, 9 | F |
Sağlık hizmetlerindeki temas noktalarını tespit ve analiz eder. | 10, 16, 18, 2, 9 | F |
Persona oluşturur ve bu personalar ile sağlık hizmet süreçlerini analiz eder. | 10, 16, 18, 2, 9 | F |
Metrik belrileme ve yaygınlaştırma eylemlerini uygular. | 10, 16, 18, 2, 9 | F |
Prototipler üzerinden kullanıcı testi yapar. | 10, 16, 18, 2, 9 | F |
Kanal bazında çözüm ve aksiyon haritası üretir. | 10, 16, 18, 2, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Etkileşim ve iletişim kavramları | |
2 | Sağlık sektöründe müşteri deneyimi ve etkileşim | |
3 | Temas noktaları ve etkileşim tasarımı | |
4 | Etkleşim ve deneyim ilişkisi | |
5 | Bütünsel tasarım ve servis tasarımı | |
6 | Kullanıcı Yolculukları | |
7 | Temas noktası tasarımında veri yönetimi ve veri analizi | |
8 | Vaka analizleri | |
9 | Vaka analizleri | |
10 | Vaka analizleri | |
11 | Kısıtlar ve bağlılıklara göre çözüm üretimi | |
12 | Prototipleme | |
13 | Kullanıcı testleri | |
14 | Genel değerlendirme | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir. | | | | | X |
2 | Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir. | | | | | X |
3 | Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir. | | | | | X |
5 | Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür. | | | X | | |
6 | Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır. | | | | | |
7 | Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir. | | | X | | |
8 | Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder. | | | X | | |
9 | Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 8 | 3 | 24 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 8 | 48 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 2 | 8 |
Proje Sunumu / Seminer | 8 | 3 | 24 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 228 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(228/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIK HİZMETLERİ İÇİN ETKİLEŞİM TASARIMI | YÇSY1110671 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Akgün TOKATLI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Akgün TOKATLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı sağlık sektöründe tüm paydaşlar için (hasta, hasta yakını, destek hizmetleri, doktor, sağlık yardımcı personeli ve sigorta gibi dış paydaşlar) en iyi deneyimin sağlanması için temas noktası bazında etklileşimlerin analizinin ve tasasrımının yapılması konusunda bilgi aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Etkileşim ve iletişim kavramları,Sağlık sektöründe müşteri deneyimi ve etkileşim,Temas noktaları ve etkileşim tasarımı,Etkleşim ve deneyim ilişkisi,Bütünsel tasarım ve servis tasarımı,Kullanıcı Yolculukları,Temas noktası tasarımında veri yönetimi ve veri analizi,Vaka analizleri,Vaka analizleri,Vaka analizleri,Kısıtlar ve bağlılıklara göre çözüm üretimi,Prototipleme,Kullanıcı testleri,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık hizmetlerine yönelik geliştirdiği bütünsel bakış açısı ile hizmet süreçlerini açıklar. | 10, 16, 18, 2, 9 | F |
Sağlık hizmetlerindeki temas noktalarını tespit ve analiz eder. | 10, 16, 18, 2, 9 | F |
Persona oluşturur ve bu personalar ile sağlık hizmet süreçlerini analiz eder. | 10, 16, 18, 2, 9 | F |
Metrik belrileme ve yaygınlaştırma eylemlerini uygular. | 10, 16, 18, 2, 9 | F |
Prototipler üzerinden kullanıcı testi yapar. | 10, 16, 18, 2, 9 | F |
Kanal bazında çözüm ve aksiyon haritası üretir. | 10, 16, 18, 2, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Etkileşim ve iletişim kavramları | |
2 | Sağlık sektöründe müşteri deneyimi ve etkileşim | |
3 | Temas noktaları ve etkileşim tasarımı | |
4 | Etkleşim ve deneyim ilişkisi | |
5 | Bütünsel tasarım ve servis tasarımı | |
6 | Kullanıcı Yolculukları | |
7 | Temas noktası tasarımında veri yönetimi ve veri analizi | |
8 | Vaka analizleri | |
9 | Vaka analizleri | |
10 | Vaka analizleri | |
11 | Kısıtlar ve bağlılıklara göre çözüm üretimi | |
12 | Prototipleme | |
13 | Kullanıcı testleri | |
14 | Genel değerlendirme | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir. | | | | | X |
2 | Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir. | | | | | X |
3 | Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir. | | | | | X |
5 | Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür. | | | X | | |
6 | Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır. | | | | | |
7 | Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir. | | | X | | |
8 | Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder. | | | X | | |
9 | Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:10