Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ARAŞTIRMA TASARIMI VE ARAŞTIRMA ETİĞİ | YÇSY1214284 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmaların türlerini, temellerini aktarma Bilimsel bilgiye erişim ve veri toplama yöntemlerini aktarma Bilimsel metinleri okuma, anlama ve veri analizi yapabilmeyi öğretme Araştırma raporu hazırlamayı öğretme Bilimsel etik konularını aktarma ve etik dışı davranışları önleme |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırmanın temelleri,Araştırma kuramı,Araştırma projesinin yapılandırılması,Araştırma etiği,Literatür tarama,Verilerin doğası,İkincil verilerin toplanması ve analizi,Birincil verilerin toplanması,Ara Sınav,Niceliksel verilerin analizi,Niteliksel verilerin analizi,Bitirme Projesi önerisinin yazılması,Araştırmanın tamamlanması,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilimsel araştırma tekniklerini tanımlar. | 10, 9 | A, E |
2. Etik kuramlarını, bilimsel araştırma ve yayın etiğini ve mesleki etik kavramını tüm yönleri belirtir. | 10, 9 | A, E |
3. Bilimsel bir araştırmayı tasarlar. | 10, 9 | A, E |
4. Bilimsel araştırmayı etik kurallarına uygun biçimde yapabilir | 10, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Araştırmanın temelleri | |
2 | Araştırma kuramı | |
3 | Araştırma projesinin yapılandırılması | |
4 | Araştırma etiği | |
5 | Literatür tarama | |
6 | Verilerin doğası | |
7 | İkincil verilerin toplanması ve analizi | |
8 | Birincil verilerin toplanması | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Niceliksel verilerin analizi | |
11 | Niteliksel verilerin analizi | |
12 | Bitirme Projesi önerisinin yazılması | |
12 | Araştırmanın tamamlanması | |
14 | Değerlendirme | |
Kaynak |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Felsefe – Yöntem – Analiz Doç. Dr. Sait Gürbüz, Doç. Dr. Faruk Şahin, Seçkin, 2016
Filiz Ekim Çevik , Dursun Kırbaş Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği, Nobel, 2017 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir. | | | | | X |
2 | Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir. | | | X | | |
3 | Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir. | | | X | | |
4 | Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir. | | | | | |
5 | Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür. | | | X | | |
6 | Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır. | | | | | |
7 | Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir. | | | | | X |
8 | Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder. | | | | X | |
9 | Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 12 | 72 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 8 | 8 | 64 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 6 | 24 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 302 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(302/30) | 10 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ARAŞTIRMA TASARIMI VE ARAŞTIRMA ETİĞİ | YÇSY1214284 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmaların türlerini, temellerini aktarma Bilimsel bilgiye erişim ve veri toplama yöntemlerini aktarma Bilimsel metinleri okuma, anlama ve veri analizi yapabilmeyi öğretme Araştırma raporu hazırlamayı öğretme Bilimsel etik konularını aktarma ve etik dışı davranışları önleme |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırmanın temelleri,Araştırma kuramı,Araştırma projesinin yapılandırılması,Araştırma etiği,Literatür tarama,Verilerin doğası,İkincil verilerin toplanması ve analizi,Birincil verilerin toplanması,Ara Sınav,Niceliksel verilerin analizi,Niteliksel verilerin analizi,Bitirme Projesi önerisinin yazılması,Araştırmanın tamamlanması,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilimsel araştırma tekniklerini tanımlar. | 10, 9 | A, E |
2. Etik kuramlarını, bilimsel araştırma ve yayın etiğini ve mesleki etik kavramını tüm yönleri belirtir. | 10, 9 | A, E |
3. Bilimsel bir araştırmayı tasarlar. | 10, 9 | A, E |
4. Bilimsel araştırmayı etik kurallarına uygun biçimde yapabilir | 10, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Araştırmanın temelleri | |
2 | Araştırma kuramı | |
3 | Araştırma projesinin yapılandırılması | |
4 | Araştırma etiği | |
5 | Literatür tarama | |
6 | Verilerin doğası | |
7 | İkincil verilerin toplanması ve analizi | |
8 | Birincil verilerin toplanması | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Niceliksel verilerin analizi | |
11 | Niteliksel verilerin analizi | |
12 | Bitirme Projesi önerisinin yazılması | |
12 | Araştırmanın tamamlanması | |
14 | Değerlendirme | |
Kaynak |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Felsefe – Yöntem – Analiz Doç. Dr. Sait Gürbüz, Doç. Dr. Faruk Şahin, Seçkin, 2016
Filiz Ekim Çevik , Dursun Kırbaş Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği, Nobel, 2017 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir. | | | | | X |
2 | Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir. | | | X | | |
3 | Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir. | | | X | | |
4 | Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir. | | | | | |
5 | Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür. | | | X | | |
6 | Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır. | | | | | |
7 | Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir. | | | | | X |
8 | Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder. | | | | X | |
9 | Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:10