Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEKNOLOJİK REHABİLİTASYON | YÇSY1210682 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hasan ŞENER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ergoterapi temel prensipleri ve alanda kanıta dayalı çalışmaların önemini ve güncel literatürü değerlendirmektir.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Teknolojik Rehabilitasyon tanımı,Teknolojik Rehabilitasyon limitasyonları,Teknolojik Rehabilitasyonile ilgili kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama,Teknolojik Rehabilitasyon Uygulama yöntemleri,Sanal gerçeklik ve fizyoterapi uygulamaları,Sanal gerçeklik ve fizyoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Video Bazlı oyunlar ve fizyoterapi uygulamaları,Video Bazlı oyunlar ve fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Robotik sistemler ve fizyoterapi uygulamaları,Robotik sistmeler ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Nörolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Ortopedik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Pediatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar, Geriatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Farklı patolojilerde probleme özgü teknolojik rehabilitasyon yaklaşımlarını planlar. | 13, 4, 9 | A, G |
2. Ortopedik ve nörolojik problemi olan hastada teknoloji kullanımını tanımlar | 13, 4, 9 | G |
3. Teknolojik fizyoterapi tekniklerini seçebilmek için gereken bilgi ve beceriyi ayırt eder. | 13, 4, 9 | A, G |
4. Rehabilitasyonda kullanılan teknolojik fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini spesifik durumlara uyarlar. | 13, 4, 9 | A, G |
5. Yeni teknolojik fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlayabilmesi ve proje kapsamında yeni ürünler tasarlar. | 13, 4, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Teknolojik Rehabilitasyon tanımı | 2. kaynak sayfa 221 |
2 | Teknolojik Rehabilitasyon limitasyonları | 2.kaynak sayfa 221-224 |
3 | Teknolojik Rehabilitasyonile ilgili kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama | Web taraması |
4 | Teknolojik Rehabilitasyon Uygulama yöntemleri | 2.kaynak sayfa 224-227 |
5 | Sanal gerçeklik ve fizyoterapi uygulamaları | 2. kaynak sayfa, 227 |
6 | Sanal gerçeklik ve fizyoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri | www.pubmed.com |
7 | Video Bazlı oyunlar ve fizyoterapi uygulamaları | 2. kaynak sayfa 227-232 |
8 | Video Bazlı oyunlar ve fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri | www.pubmed.com |
9 | Robotik sistemler ve fizyoterapi uygulamaları | 2. kaynak sayfa, 233-235 |
10 | Robotik sistmeler ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri | www.pubmed.com |
11 | Nörolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar | www.pubmed.com |
12 | Ortopedik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar | www.pubmed.com |
13 | Pediatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar | www.pubmed.com |
14 | Geriatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar | www.pubmed.com |
Kaynak |
Ders notu verilecektir.
1.Kielhofner, G. (2009). Conceptual foundations of occupational therapy practice. FA Davis. 2.Pedretti, L. W., & Early, M. B. (Eds.). (2001). Occupational therapy: Practice skills for physical dysfunction (pp. 3-12). Ann Arbor, MI: Mosby. 3.Reed, K. L., & Sanderson, S. N. (1999). Concepts of occupational therapy. Lippincott Williams & Wilkins. 4. Cooper C., Deshaies L. Mosby's Field Guide to Occupational Therapy for Physical Dysfunction. 2013
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir. | | | X | | |
2 | Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir. | | | | | X |
3 | Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir. | | | | | |
5 | Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür. | | | | | |
6 | Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır. | | | | X | |
7 | Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir. | | | | | |
8 | Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder. | | | | X | |
9 | Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 8 | 3 | 24 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 8 | 3 | 24 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunumu / Seminer | 6 | 4 | 24 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 232 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEKNOLOJİK REHABİLİTASYON | YÇSY1210682 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hasan ŞENER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ergoterapi temel prensipleri ve alanda kanıta dayalı çalışmaların önemini ve güncel literatürü değerlendirmektir.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Teknolojik Rehabilitasyon tanımı,Teknolojik Rehabilitasyon limitasyonları,Teknolojik Rehabilitasyonile ilgili kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama,Teknolojik Rehabilitasyon Uygulama yöntemleri,Sanal gerçeklik ve fizyoterapi uygulamaları,Sanal gerçeklik ve fizyoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Video Bazlı oyunlar ve fizyoterapi uygulamaları,Video Bazlı oyunlar ve fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Robotik sistemler ve fizyoterapi uygulamaları,Robotik sistmeler ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Nörolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Ortopedik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Pediatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar, Geriatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Farklı patolojilerde probleme özgü teknolojik rehabilitasyon yaklaşımlarını planlar. | 13, 4, 9 | A, G |
2. Ortopedik ve nörolojik problemi olan hastada teknoloji kullanımını tanımlar | 13, 4, 9 | G |
3. Teknolojik fizyoterapi tekniklerini seçebilmek için gereken bilgi ve beceriyi ayırt eder. | 13, 4, 9 | A, G |
4. Rehabilitasyonda kullanılan teknolojik fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini spesifik durumlara uyarlar. | 13, 4, 9 | A, G |
5. Yeni teknolojik fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlayabilmesi ve proje kapsamında yeni ürünler tasarlar. | 13, 4, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Teknolojik Rehabilitasyon tanımı | 2. kaynak sayfa 221 |
2 | Teknolojik Rehabilitasyon limitasyonları | 2.kaynak sayfa 221-224 |
3 | Teknolojik Rehabilitasyonile ilgili kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama | Web taraması |
4 | Teknolojik Rehabilitasyon Uygulama yöntemleri | 2.kaynak sayfa 224-227 |
5 | Sanal gerçeklik ve fizyoterapi uygulamaları | 2. kaynak sayfa, 227 |
6 | Sanal gerçeklik ve fizyoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri | www.pubmed.com |
7 | Video Bazlı oyunlar ve fizyoterapi uygulamaları | 2. kaynak sayfa 227-232 |
8 | Video Bazlı oyunlar ve fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri | www.pubmed.com |
9 | Robotik sistemler ve fizyoterapi uygulamaları | 2. kaynak sayfa, 233-235 |
10 | Robotik sistmeler ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri | www.pubmed.com |
11 | Nörolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar | www.pubmed.com |
12 | Ortopedik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar | www.pubmed.com |
13 | Pediatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar | www.pubmed.com |
14 | Geriatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar | www.pubmed.com |
Kaynak |
Ders notu verilecektir.
1.Kielhofner, G. (2009). Conceptual foundations of occupational therapy practice. FA Davis. 2.Pedretti, L. W., & Early, M. B. (Eds.). (2001). Occupational therapy: Practice skills for physical dysfunction (pp. 3-12). Ann Arbor, MI: Mosby. 3.Reed, K. L., & Sanderson, S. N. (1999). Concepts of occupational therapy. Lippincott Williams & Wilkins. 4. Cooper C., Deshaies L. Mosby's Field Guide to Occupational Therapy for Physical Dysfunction. 2013
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir. | | | X | | |
2 | Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir. | | | | | X |
3 | Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir. | | | | | |
5 | Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür. | | | | | |
6 | Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır. | | | | X | |
7 | Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir. | | | | | |
8 | Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder. | | | | X | |
9 | Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:10