Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TASARIM FELSEFESİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK | YÇSY1210679 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hasan ŞENER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık sektöründe tasarım disiplininin üretebileceği potansiyel katkıları çözümlemeyi eleştirel düşünce yöntemleriyle hedeflemektedir. Bu hedef doğrultusunda, tasarım çerçevesinde düşünme ve çözümleme yeteneği geliştirme üzerinde haraket eder. Sağlık sektöründe mekan, hizmet ve ürün kavramlarını sorunsallaştırmayı sosyo-psikolojik etkiler gibi geniş çerçeveli bir bağlam içinde işler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sürdürülebilirlik kavramına örneklerle giriş ve literatür tanıtımı,Sürdürülebilirlik ve Tasarım literatürü tanıtımı,Sağlık sektöründeki sürdürülebilirlik çalışmalarına bakış,Sürdürüleblilrlik ve tüketim ilişkileri/ kültürü araştırması,Felsefe kavramlarına ve eleştirel düşünceye giriş,Liberalizm ve Sürdürülebilirlik,Sürdürülebilirlik ve Çağdaş Söylenler,Sürdürülebilirlik ve Çağdaş Söylenler,Ütopya ve Sürdürülebilirlik,Evrensel Tasarım felsefesi,İnsan ve Tasarım odaklı yaklaşımlar geniş bakış,Sürdürülebilir kalkınma anlayışı,İnovasyon ve Sürdürülebilirlik,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Modern felsefe terim ve yaklaşımlarını tanımlar. | 10, 16, 19 | E |
2. Çağdaş eleştirel düşünce yöntemlerini açıklar. | 10, 16, 19 | E |
3. Sürdürülebilir kalkınma, tasarım ve tüketim kavramlarını derinlemesine değerlendirir. | 10 | E |
4. Liberalizm, ütopya gibi farklı kavramları kullanarak sürdürülebilirlik üzerine felsefi ve yaratıcı yaklaşımlar geliştirebilir. | 10, 20 | E |
5. Evrensel tasarım üzerinden kullanıcı ve insan odaklı tasarım kavramlarını değerlendirir. | 10, 19, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sürdürülebilirlik kavramına örneklerle giriş ve literatür tanıtımı | |
2 | Sürdürülebilirlik ve Tasarım literatürü tanıtımı | |
3 | Sağlık sektöründeki sürdürülebilirlik çalışmalarına bakış | |
4 | Sürdürüleblilrlik ve tüketim ilişkileri/ kültürü araştırması | |
5 | Felsefe kavramlarına ve eleştirel düşünceye giriş | |
6 | Liberalizm ve Sürdürülebilirlik | |
7 | Sürdürülebilirlik ve Çağdaş Söylenler | |
8 | Sürdürülebilirlik ve Çağdaş Söylenler | |
9 | Ütopya ve Sürdürülebilirlik | |
10 | Evrensel Tasarım felsefesi | |
11 | İnsan ve Tasarım odaklı yaklaşımlar geniş bakış | |
12 | Sürdürülebilir kalkınma anlayışı | |
13 | İnovasyon ve Sürdürülebilirlik | |
14 | Genel Değerlendirme | |
Kaynak |
Ehrenfeld, J.R., 2008, Sustainability by Design, Yale University Press
Atkisson, A., 2011, The Sustainability Transformation,: How to acellerate positive change in challenging times, Earthscan.
Fuad-Luke, A., 2009, Design Activism: beautiful strangeness for a sustainbale world, Earthscan. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir. | | | | | |
2 | Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir. | | | | | |
3 | Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir. | | | X | | |
5 | Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür. | | | | | |
6 | Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır. | | | | X | |
7 | Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir. | | | X | | |
8 | Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder. | | | | | |
9 | Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 8 | 80 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 8 | 3 | 24 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 56 | 56 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 226 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(226/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TASARIM FELSEFESİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK | YÇSY1210679 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hasan ŞENER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık sektöründe tasarım disiplininin üretebileceği potansiyel katkıları çözümlemeyi eleştirel düşünce yöntemleriyle hedeflemektedir. Bu hedef doğrultusunda, tasarım çerçevesinde düşünme ve çözümleme yeteneği geliştirme üzerinde haraket eder. Sağlık sektöründe mekan, hizmet ve ürün kavramlarını sorunsallaştırmayı sosyo-psikolojik etkiler gibi geniş çerçeveli bir bağlam içinde işler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sürdürülebilirlik kavramına örneklerle giriş ve literatür tanıtımı,Sürdürülebilirlik ve Tasarım literatürü tanıtımı,Sağlık sektöründeki sürdürülebilirlik çalışmalarına bakış,Sürdürüleblilrlik ve tüketim ilişkileri/ kültürü araştırması,Felsefe kavramlarına ve eleştirel düşünceye giriş,Liberalizm ve Sürdürülebilirlik,Sürdürülebilirlik ve Çağdaş Söylenler,Sürdürülebilirlik ve Çağdaş Söylenler,Ütopya ve Sürdürülebilirlik,Evrensel Tasarım felsefesi,İnsan ve Tasarım odaklı yaklaşımlar geniş bakış,Sürdürülebilir kalkınma anlayışı,İnovasyon ve Sürdürülebilirlik,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Modern felsefe terim ve yaklaşımlarını tanımlar. | 10, 16, 19 | E |
2. Çağdaş eleştirel düşünce yöntemlerini açıklar. | 10, 16, 19 | E |
3. Sürdürülebilir kalkınma, tasarım ve tüketim kavramlarını derinlemesine değerlendirir. | 10 | E |
4. Liberalizm, ütopya gibi farklı kavramları kullanarak sürdürülebilirlik üzerine felsefi ve yaratıcı yaklaşımlar geliştirebilir. | 10, 20 | E |
5. Evrensel tasarım üzerinden kullanıcı ve insan odaklı tasarım kavramlarını değerlendirir. | 10, 19, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sürdürülebilirlik kavramına örneklerle giriş ve literatür tanıtımı | |
2 | Sürdürülebilirlik ve Tasarım literatürü tanıtımı | |
3 | Sağlık sektöründeki sürdürülebilirlik çalışmalarına bakış | |
4 | Sürdürüleblilrlik ve tüketim ilişkileri/ kültürü araştırması | |
5 | Felsefe kavramlarına ve eleştirel düşünceye giriş | |
6 | Liberalizm ve Sürdürülebilirlik | |
7 | Sürdürülebilirlik ve Çağdaş Söylenler | |
8 | Sürdürülebilirlik ve Çağdaş Söylenler | |
9 | Ütopya ve Sürdürülebilirlik | |
10 | Evrensel Tasarım felsefesi | |
11 | İnsan ve Tasarım odaklı yaklaşımlar geniş bakış | |
12 | Sürdürülebilir kalkınma anlayışı | |
13 | İnovasyon ve Sürdürülebilirlik | |
14 | Genel Değerlendirme | |
Kaynak |
Ehrenfeld, J.R., 2008, Sustainability by Design, Yale University Press
Atkisson, A., 2011, The Sustainability Transformation,: How to acellerate positive change in challenging times, Earthscan.
Fuad-Luke, A., 2009, Design Activism: beautiful strangeness for a sustainbale world, Earthscan. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir. | | | | | |
2 | Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir. | | | | | |
3 | Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir. | | | X | | |
5 | Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür. | | | | | |
6 | Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır. | | | | X | |
7 | Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir. | | | X | | |
8 | Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder. | | | | | |
9 | Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:10