Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KULLANICI ODAKLI TASARIM | YÇSY1210678 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Akgün TOKATLI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Akgün TOKATLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kullanıcı odaklı tasarım dersleri, öğrencilere kullanıcıların gereksinimlerini ve beklentilerini dikkate alarak daha etkili ve tatmin edici ürünler ve hizmetler tasarlama yetenekleri kazandırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kullanıcı odaklı tasarım yaklaşımı nedir?,Sağlık sektöründe kullanıcı odaklılık örnekleri,Müşteri, tüketici ve kullanıcı kavramları. Müşteri deneyimi-Kullancı deneyimi ilişkisi,Persona tanımlama,Problem tanımlama,Tasarım araştırması,Araştırma sonuçlarının analizi,Tasarım düşüncesi,Kullanıcı odaklı tasarım süreci,Vaka analizleri,Kısıtlar ve bağlılıklara göre çözüm üretimi,Prototipleme,Kullanıcı testleri,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Persona oluşturma prensiplerini tanımlar. | 10, 16, 19, 2, 9 | A, E |
2. Kullanıcı araştırma yöntemlerini listeler. | 10, 16, 19, 2, 9 | A, E, F |
3. Kullanıcı deneyimindeki problemleri tespit eder ve tanımlar. | 10, 16, 19, 2, 9 | A, E, F |
4. Kullanıcı odaklı tasarım kavramını açıklar. | 10, 16, 19, 2, 9 | A, F |
5. Kullanıcı dedneyimi protipleme uygulaması yapar ve test eder. | 10, 16, 19, 2, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kullanıcı odaklı tasarım yaklaşımı nedir? | |
2 | Sağlık sektöründe kullanıcı odaklılık örnekleri | |
3 | Müşteri, tüketici ve kullanıcı kavramları. Müşteri deneyimi-Kullancı deneyimi ilişkisi | |
4 | Persona tanımlama | |
5 | Problem tanımlama | |
6 | Tasarım araştırması | |
7 | Araştırma sonuçlarının analizi | |
8 | Tasarım düşüncesi | |
9 | Kullanıcı odaklı tasarım süreci | |
10 | Vaka analizleri | |
11 | Kısıtlar ve bağlılıklara göre çözüm üretimi | |
12 | Prototipleme | |
13 | Kullanıcı testleri | |
14 | Genel değerlendirme | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir. | | | | | X |
2 | Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir. | | | | X | |
3 | Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir. | | | | X | |
5 | Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür. | | | | | |
6 | Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır. | | | | | X |
7 | Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir. | | | | | |
8 | Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder. | | | | X | |
9 | Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 8 | 3 | 24 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 8 | 48 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 2 | 8 |
Proje Sunumu / Seminer | 6 | 3 | 18 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 36 | 36 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 226 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(226/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KULLANICI ODAKLI TASARIM | YÇSY1210678 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Akgün TOKATLI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Akgün TOKATLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kullanıcı odaklı tasarım dersleri, öğrencilere kullanıcıların gereksinimlerini ve beklentilerini dikkate alarak daha etkili ve tatmin edici ürünler ve hizmetler tasarlama yetenekleri kazandırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kullanıcı odaklı tasarım yaklaşımı nedir?,Sağlık sektöründe kullanıcı odaklılık örnekleri,Müşteri, tüketici ve kullanıcı kavramları. Müşteri deneyimi-Kullancı deneyimi ilişkisi,Persona tanımlama,Problem tanımlama,Tasarım araştırması,Araştırma sonuçlarının analizi,Tasarım düşüncesi,Kullanıcı odaklı tasarım süreci,Vaka analizleri,Kısıtlar ve bağlılıklara göre çözüm üretimi,Prototipleme,Kullanıcı testleri,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Persona oluşturma prensiplerini tanımlar. | 10, 16, 19, 2, 9 | A, E |
2. Kullanıcı araştırma yöntemlerini listeler. | 10, 16, 19, 2, 9 | A, E, F |
3. Kullanıcı deneyimindeki problemleri tespit eder ve tanımlar. | 10, 16, 19, 2, 9 | A, E, F |
4. Kullanıcı odaklı tasarım kavramını açıklar. | 10, 16, 19, 2, 9 | A, F |
5. Kullanıcı dedneyimi protipleme uygulaması yapar ve test eder. | 10, 16, 19, 2, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kullanıcı odaklı tasarım yaklaşımı nedir? | |
2 | Sağlık sektöründe kullanıcı odaklılık örnekleri | |
3 | Müşteri, tüketici ve kullanıcı kavramları. Müşteri deneyimi-Kullancı deneyimi ilişkisi | |
4 | Persona tanımlama | |
5 | Problem tanımlama | |
6 | Tasarım araştırması | |
7 | Araştırma sonuçlarının analizi | |
8 | Tasarım düşüncesi | |
9 | Kullanıcı odaklı tasarım süreci | |
10 | Vaka analizleri | |
11 | Kısıtlar ve bağlılıklara göre çözüm üretimi | |
12 | Prototipleme | |
13 | Kullanıcı testleri | |
14 | Genel değerlendirme | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir. | | | | | X |
2 | Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir. | | | | X | |
3 | Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir. | | | | X | |
5 | Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür. | | | | | |
6 | Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır. | | | | | X |
7 | Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir. | | | | | |
8 | Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder. | | | | X | |
9 | Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:10