Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | DÇCD2170950 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI, Dr.Öğr.Üye. Kıvanç Berke AK |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Gökhan Gürler, Yrd. Doç. Dr. Serap Gülsever |
Dersin Amacı | Doktora eğitimi alan bir öğrencinin belli bir konuyu araştırma prensiplerini bilmesi ve sonuçta bir yayın haline getirebilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. bilgiye ulaşım yolları,2. internette kaynak tarama,3. meta analizi ve derleme yöntemleri,4. araştırma türleri,5. klinik araştırma yöntemleri,6. konu seçimi kriterleri,7. literatür toplama,8. literatür analiz ve sentez,10. bilimsel yayın yazma ilkeleri,13. yayın yazma,15. bilimsel dergi seçimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi alan öğrenci; | | |
1. literatür seçimini yapar | 14, 2 | E, F |
2. bilgiye ulaşım kaynaklarını bilir | 14, 2 | E, F |
3. araştırma metodolojisini bilir | 14, 2, 9 | E, F |
4. farklı araştırma yöntemlerini ayırt eder | 10, 14 | E, F |
5. sistematik derleme ve meta analizi kavramlarını bilir | 14, 9 | E, F |
6. klinik araştırma yapar | 14, 2 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. bilgiye ulaşım yolları | |
2 | 2. internette kaynak tarama | |
3 | 3. meta analizi ve derleme yöntemleri | |
4 | 4. araştırma türleri | |
5 | 5. klinik araştırma yöntemleri | |
6 | 6. konu seçimi kriterleri | |
7 | 7. literatür toplama | |
8 | 8. literatür analiz ve sentez | |
10 | 10. bilimsel yayın yazma ilkeleri | |
13 | 13. yayın yazma | |
15 | 15. bilimsel dergi seçimi | |
Kaynak |
verilmeyecektir |
1. bilimsel araştırma yöntemleri, pegem yayınları
2. remzi kıncal. bilimsel araştırma yöntemleri, nobel yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Çene cerrahisine ilişkin temel ve ileri cerrahi tekniklere yönelik kapsamlı bilgiye sahiptir. Alanıyla ilgili ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. Araştırma alanında ilgili tüm literatüre hakimdir ve yeni gelişmeleri takip edebilir. | | | | X | |
2 | Çene cerrahisinin temel ve ileri cerrahi tekniklerini uygulayabilir, ve ilgili temel araştırmaları yapabilir. Yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir. | | | | | X |
3 | Ekip içinde ve bağımsız olarak klinik uygulama yapabilir ve bilimsel araştırma tasarlayabilir, yürütebilir. Çene cerrahisi operasyonlarını planlayabilir ve uygulayabilir. | | X | | | |
4 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | | | | X | |
5 | Bilimsel ve klinik çalışmalarda iletişim kurar ve yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır. | | | | X | |
6 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | X |
7 | Hem klinik hem temel araştırmalara önem vererek çene cerrahisi araştırmalarının esas hedefi olan klinik uygulama ve faydayı hedefleme ilkesine uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | DÇCD2170950 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI, Dr.Öğr.Üye. Kıvanç Berke AK |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Gökhan Gürler, Yrd. Doç. Dr. Serap Gülsever |
Dersin Amacı | Doktora eğitimi alan bir öğrencinin belli bir konuyu araştırma prensiplerini bilmesi ve sonuçta bir yayın haline getirebilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. bilgiye ulaşım yolları,2. internette kaynak tarama,3. meta analizi ve derleme yöntemleri,4. araştırma türleri,5. klinik araştırma yöntemleri,6. konu seçimi kriterleri,7. literatür toplama,8. literatür analiz ve sentez,10. bilimsel yayın yazma ilkeleri,13. yayın yazma,15. bilimsel dergi seçimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi alan öğrenci; | | |
1. literatür seçimini yapar | 14, 2 | E, F |
2. bilgiye ulaşım kaynaklarını bilir | 14, 2 | E, F |
3. araştırma metodolojisini bilir | 14, 2, 9 | E, F |
4. farklı araştırma yöntemlerini ayırt eder | 10, 14 | E, F |
5. sistematik derleme ve meta analizi kavramlarını bilir | 14, 9 | E, F |
6. klinik araştırma yapar | 14, 2 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. bilgiye ulaşım yolları | |
2 | 2. internette kaynak tarama | |
3 | 3. meta analizi ve derleme yöntemleri | |
4 | 4. araştırma türleri | |
5 | 5. klinik araştırma yöntemleri | |
6 | 6. konu seçimi kriterleri | |
7 | 7. literatür toplama | |
8 | 8. literatür analiz ve sentez | |
10 | 10. bilimsel yayın yazma ilkeleri | |
13 | 13. yayın yazma | |
15 | 15. bilimsel dergi seçimi | |
Kaynak |
verilmeyecektir |
1. bilimsel araştırma yöntemleri, pegem yayınları
2. remzi kıncal. bilimsel araştırma yöntemleri, nobel yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Çene cerrahisine ilişkin temel ve ileri cerrahi tekniklere yönelik kapsamlı bilgiye sahiptir. Alanıyla ilgili ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. Araştırma alanında ilgili tüm literatüre hakimdir ve yeni gelişmeleri takip edebilir. | | | | X | |
2 | Çene cerrahisinin temel ve ileri cerrahi tekniklerini uygulayabilir, ve ilgili temel araştırmaları yapabilir. Yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir. | | | | | X |
3 | Ekip içinde ve bağımsız olarak klinik uygulama yapabilir ve bilimsel araştırma tasarlayabilir, yürütebilir. Çene cerrahisi operasyonlarını planlayabilir ve uygulayabilir. | | X | | | |
4 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | | | | X | |
5 | Bilimsel ve klinik çalışmalarda iletişim kurar ve yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır. | | | | X | |
6 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | X |
7 | Hem klinik hem temel araştırmalara önem vererek çene cerrahisi araştırmalarının esas hedefi olan klinik uygulama ve faydayı hedefleme ilkesine uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:00Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:03