Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
LİTERATÜR | DÇCD1170910 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aslıhan AKBULUT, Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersi alan öğrencilerin bilimsel literatür araştırma yöntemlerini öğrenmesi, doğru kaynağa ulaşması ve alanıyla ilgili literatürleri tartışabilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Literatür kaynakları,2. Literatüre erişim yolları,3. İnternette bilimsel kaynak tarama,4. Literatür seçimi ve analiz,5. Literatür anlatımı ve yorumlama,6. Serbest literatür anlatımı,7. Serbest literatür anlatımı,8. Ara sınav,9. Serbest literatür anlatımı,10. Serbest literatür anlatımı,11. Serbest literatür anlatımı,12. Serbest literatür anlatımı,13. Serbest literatür anlatımı,14. Serbest literatür anlatımı,15. Serbest literatür anlatımı,16. Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Literatür kaynaklarını bilir | 14, 18, 9 | E, F |
2. Doğru bilgiye ulaşabilir | 14, 9 | E, F |
3. Konuyla ilgili literatürleri ayırt eder. | 14, 16, 2, 9 | E |
4. Alanıyla ilgili literatürü tartışabilir. | 10, 14, 18, 2, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Literatür kaynakları | |
2 | 2. Literatüre erişim yolları | |
3 | 3. İnternette bilimsel kaynak tarama | |
4 | 4. Literatür seçimi ve analiz | |
5 | 5. Literatür anlatımı ve yorumlama | |
6 | 6. Serbest literatür anlatımı | |
7 | 7. Serbest literatür anlatımı | |
8 | 8. Ara sınav | |
9 | 9. Serbest literatür anlatımı | |
10 | 10. Serbest literatür anlatımı | |
11 | 11. Serbest literatür anlatımı | |
12 | 12. Serbest literatür anlatımı | |
13 | 13. Serbest literatür anlatımı | |
14 | 14. Serbest literatür anlatımı | |
15 | 15. Serbest literatür anlatımı | |
16 | 16. Genel sınav | |
Kaynak |
Verilmeyecektir. |
1. Scientific Writing and Communication: Papers, Proposals, and Presentations 2nd Edition
by Angelika Hofmann (Author)
2. Scientific Writing and Communication: Papers, Proposals, and Presentations 1st Edition by Angelika H. Hofmann (Author) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Çene cerrahisine ilişkin temel ve ileri cerrahi tekniklere yönelik kapsamlı bilgiye sahiptir. Alanıyla ilgili ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. Araştırma alanında ilgili tüm literatüre hakimdir ve yeni gelişmeleri takip edebilir. | | | | X | |
2 | Çene cerrahisinin temel ve ileri cerrahi tekniklerini uygulayabilir, ve ilgili temel araştırmaları yapabilir. Yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir. | | | | X | |
3 | Ekip içinde ve bağımsız olarak klinik uygulama yapabilir ve bilimsel araştırma tasarlayabilir, yürütebilir. Çene cerrahisi operasyonlarını planlayabilir ve uygulayabilir. | | | X | | |
4 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | | | | X | |
5 | Bilimsel ve klinik çalışmalarda iletişim kurar ve yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır. | | X | | | |
6 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | X | |
7 | Hem klinik hem temel araştırmalara önem vererek çene cerrahisi araştırmalarının esas hedefi olan klinik uygulama ve faydayı hedefleme ilkesine uygun davranır. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
LİTERATÜR | DÇCD1170910 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aslıhan AKBULUT, Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersi alan öğrencilerin bilimsel literatür araştırma yöntemlerini öğrenmesi, doğru kaynağa ulaşması ve alanıyla ilgili literatürleri tartışabilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Literatür kaynakları,2. Literatüre erişim yolları,3. İnternette bilimsel kaynak tarama,4. Literatür seçimi ve analiz,5. Literatür anlatımı ve yorumlama,6. Serbest literatür anlatımı,7. Serbest literatür anlatımı,8. Ara sınav,9. Serbest literatür anlatımı,10. Serbest literatür anlatımı,11. Serbest literatür anlatımı,12. Serbest literatür anlatımı,13. Serbest literatür anlatımı,14. Serbest literatür anlatımı,15. Serbest literatür anlatımı,16. Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Literatür kaynaklarını bilir | 14, 18, 9 | E, F |
2. Doğru bilgiye ulaşabilir | 14, 9 | E, F |
3. Konuyla ilgili literatürleri ayırt eder. | 14, 16, 2, 9 | E |
4. Alanıyla ilgili literatürü tartışabilir. | 10, 14, 18, 2, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Literatür kaynakları | |
2 | 2. Literatüre erişim yolları | |
3 | 3. İnternette bilimsel kaynak tarama | |
4 | 4. Literatür seçimi ve analiz | |
5 | 5. Literatür anlatımı ve yorumlama | |
6 | 6. Serbest literatür anlatımı | |
7 | 7. Serbest literatür anlatımı | |
8 | 8. Ara sınav | |
9 | 9. Serbest literatür anlatımı | |
10 | 10. Serbest literatür anlatımı | |
11 | 11. Serbest literatür anlatımı | |
12 | 12. Serbest literatür anlatımı | |
13 | 13. Serbest literatür anlatımı | |
14 | 14. Serbest literatür anlatımı | |
15 | 15. Serbest literatür anlatımı | |
16 | 16. Genel sınav | |
Kaynak |
Verilmeyecektir. |
1. Scientific Writing and Communication: Papers, Proposals, and Presentations 2nd Edition
by Angelika Hofmann (Author)
2. Scientific Writing and Communication: Papers, Proposals, and Presentations 1st Edition by Angelika H. Hofmann (Author) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Çene cerrahisine ilişkin temel ve ileri cerrahi tekniklere yönelik kapsamlı bilgiye sahiptir. Alanıyla ilgili ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. Araştırma alanında ilgili tüm literatüre hakimdir ve yeni gelişmeleri takip edebilir. | | | | X | |
2 | Çene cerrahisinin temel ve ileri cerrahi tekniklerini uygulayabilir, ve ilgili temel araştırmaları yapabilir. Yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir. | | | | X | |
3 | Ekip içinde ve bağımsız olarak klinik uygulama yapabilir ve bilimsel araştırma tasarlayabilir, yürütebilir. Çene cerrahisi operasyonlarını planlayabilir ve uygulayabilir. | | | X | | |
4 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | | | | X | |
5 | Bilimsel ve klinik çalışmalarda iletişim kurar ve yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır. | | X | | | |
6 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | X | |
7 | Hem klinik hem temel araştırmalara önem vererek çene cerrahisi araştırmalarının esas hedefi olan klinik uygulama ve faydayı hedefleme ilkesine uygun davranır. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:00Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:03