Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KARDİYOVASKÜLER SİSTEM VE BESLENME | BESD1137970 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kardiyovasküler hastalıkları tanımak, tanısında kullanılan yeni yöntemlerini öğrenmek ve tedavisinde kullanılan yeni yaklaşımlarını öğrenmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kardiyovasküler hastalıklar - etyolojisi,Kardiyovasküler hastalıklar - patofizyolojisi,Kardiyovasküler Hastalıklar Risk faktörleri,Kardiyovasküler Hastalıklar Risk faktörleri,Diyet bileşenleri ve kalp hastalıkları,Diyet bileşenleri ve kalp hastalıkları,Diyet bileşenleri ve kalp hastalıkları,Diyet bileşenleri ve kalp hastalıkları,Diyet bileşenleri ve kalp hastalıkları,Makale sunumu,Makale sunumu,Proje sunumu,Proje sunumu,Proje sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kalp-damar hastalığının patofizyolojisini, risk faktörlerini açıklar. | 10, 16, 18, 4, 9 | A, E |
1.1. Kalp damar hastalıklarının etiyolojisini çözümler. | 10, 16, 18, 4, 9 | A, E |
1.2. Kalp damar hastalıklarının klinik belirtilerini ayırt eder. | 10, 16, 18, 4, 9 | A, E |
1.3. Kalp damar hastalıklarının risk faktörlerini değerlendirir. | 10, 16, 18, 4, 9 | A, E |
2. Kalp-damar hastalıklarının komplikasyonlarını, tedavi protokollerini açıklar. | 10, 16, 18, 4, 9 | A, E |
2.1. Kalp damar hastalıklarının komplikasyonlarını tanımlar. | 10, 16, 18, 4, 9 | A, E |
2.2. Komplikasyonlara yönelik tedavi yöntemlerini düzenler. | 10, 16, 18, 4, 9 | A, E |
2.3. Tedavide beslenmenin etkinliğini değerlendirir. | 10, 16, 18, 4, 9 | A, E |
3. Kalp-damar hastalıklarından korunmada ve tedavide güncel yaklaşımları ifade eder. | 10, 16, 18, 4, 9 | A, E |
3.1. Kalp-damar hastalıklarının korunması ve tedavisine yönelik güncel yaklaşımlar oluşturur. | 10, 16, 18, 4, 9 | A, E |
3.2. Kalp-damar hastalıklarında önerilen fonksiyonel besinleri açıklar | 10, 16, 18, 4, 9 | A, E |
3.3. Kalp-damar hastalıklarının korunması ve tedavisine yönelik beslenme tedavisi uygular. | 10, 16, 18, 4, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kardiyovasküler hastalıklar - etyolojisi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
2 | Kardiyovasküler hastalıklar - patofizyolojisi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
3 | Kardiyovasküler Hastalıklar Risk faktörleri | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
4 | Kardiyovasküler Hastalıklar Risk faktörleri | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
5 | Diyet bileşenleri ve kalp hastalıkları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
6 | Diyet bileşenleri ve kalp hastalıkları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
7 | Diyet bileşenleri ve kalp hastalıkları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
8 | Diyet bileşenleri ve kalp hastalıkları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
9 | Diyet bileşenleri ve kalp hastalıkları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
10 | Makale sunumu | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
11 | Makale sunumu | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
12 | Proje sunumu | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
13 | Proje sunumu | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
14 | Proje sunumu | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
Kaynak |
Ders notları, kitap bölümleri, powerpoint sunumları |
1. Beslenme. Baysal A., Hatiboğlu Press, 9th Ed, Ankara,2002.
2. Shils ME, Olson JA, Shihe M, Ross AC. Modern Nutrition in Healthy and Disease. Ninth edition, Lippincott Williams and Wilkins, 1999.
3. Mahan K., Arlin M. Krause's Food, Nutrition and Diet Therapy, 10 th edition, 2000
4. Baysal A. ve ark. Diyet El Kitabı, Hatiboğlu, Yenilenmiş 5. baskı, Ankara, 2008 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | | | | X | |
3 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | | X | | | |
4 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
5 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | | X | | | |
6 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | X | | | |
7 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | | | | |
8 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | X | | | |
9 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | | X | | | |
10 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | | | | |
11 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 6 | 84 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 5 | 6 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 5 | 6 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 228 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(228/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KARDİYOVASKÜLER SİSTEM VE BESLENME | BESD1137970 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kardiyovasküler hastalıkları tanımak, tanısında kullanılan yeni yöntemlerini öğrenmek ve tedavisinde kullanılan yeni yaklaşımlarını öğrenmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kardiyovasküler hastalıklar - etyolojisi,Kardiyovasküler hastalıklar - patofizyolojisi,Kardiyovasküler Hastalıklar Risk faktörleri,Kardiyovasküler Hastalıklar Risk faktörleri,Diyet bileşenleri ve kalp hastalıkları,Diyet bileşenleri ve kalp hastalıkları,Diyet bileşenleri ve kalp hastalıkları,Diyet bileşenleri ve kalp hastalıkları,Diyet bileşenleri ve kalp hastalıkları,Makale sunumu,Makale sunumu,Proje sunumu,Proje sunumu,Proje sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kalp-damar hastalığının patofizyolojisini, risk faktörlerini açıklar. | 10, 16, 18, 4, 9 | A, E |
1.1. Kalp damar hastalıklarının etiyolojisini çözümler. | 10, 16, 18, 4, 9 | A, E |
1.2. Kalp damar hastalıklarının klinik belirtilerini ayırt eder. | 10, 16, 18, 4, 9 | A, E |
1.3. Kalp damar hastalıklarının risk faktörlerini değerlendirir. | 10, 16, 18, 4, 9 | A, E |
2. Kalp-damar hastalıklarının komplikasyonlarını, tedavi protokollerini açıklar. | 10, 16, 18, 4, 9 | A, E |
2.1. Kalp damar hastalıklarının komplikasyonlarını tanımlar. | 10, 16, 18, 4, 9 | A, E |
2.2. Komplikasyonlara yönelik tedavi yöntemlerini düzenler. | 10, 16, 18, 4, 9 | A, E |
2.3. Tedavide beslenmenin etkinliğini değerlendirir. | 10, 16, 18, 4, 9 | A, E |
3. Kalp-damar hastalıklarından korunmada ve tedavide güncel yaklaşımları ifade eder. | 10, 16, 18, 4, 9 | A, E |
3.1. Kalp-damar hastalıklarının korunması ve tedavisine yönelik güncel yaklaşımlar oluşturur. | 10, 16, 18, 4, 9 | A, E |
3.2. Kalp-damar hastalıklarında önerilen fonksiyonel besinleri açıklar | 10, 16, 18, 4, 9 | A, E |
3.3. Kalp-damar hastalıklarının korunması ve tedavisine yönelik beslenme tedavisi uygular. | 10, 16, 18, 4, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kardiyovasküler hastalıklar - etyolojisi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
2 | Kardiyovasküler hastalıklar - patofizyolojisi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
3 | Kardiyovasküler Hastalıklar Risk faktörleri | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
4 | Kardiyovasküler Hastalıklar Risk faktörleri | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
5 | Diyet bileşenleri ve kalp hastalıkları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
6 | Diyet bileşenleri ve kalp hastalıkları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
7 | Diyet bileşenleri ve kalp hastalıkları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
8 | Diyet bileşenleri ve kalp hastalıkları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
9 | Diyet bileşenleri ve kalp hastalıkları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
10 | Makale sunumu | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
11 | Makale sunumu | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
12 | Proje sunumu | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
13 | Proje sunumu | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
14 | Proje sunumu | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
|
Kaynak |
Ders notları, kitap bölümleri, powerpoint sunumları |
1. Beslenme. Baysal A., Hatiboğlu Press, 9th Ed, Ankara,2002.
2. Shils ME, Olson JA, Shihe M, Ross AC. Modern Nutrition in Healthy and Disease. Ninth edition, Lippincott Williams and Wilkins, 1999.
3. Mahan K., Arlin M. Krause's Food, Nutrition and Diet Therapy, 10 th edition, 2000
4. Baysal A. ve ark. Diyet El Kitabı, Hatiboğlu, Yenilenmiş 5. baskı, Ankara, 2008 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | | | | X | |
3 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | | X | | | |
4 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
5 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | | X | | | |
6 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | X | | | |
7 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | | | | |
8 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | X | | | |
9 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | | X | | | |
10 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | | | | |
11 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:01Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:01