Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ | BYKD1221950 | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Prof.Dr. İlknur KESKİN, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Dr.Öğr.Üye. Kıvanç KÖK, Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ, Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ, Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM, Öğr.Gör.Dr. Şükriye BİLİR, Dr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ, Dr.Öğr.Üye. Bilgesu Onur SUCU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere genetik ve biyoteknoloji alanlarında geniş bir perspektif kazandırmak ve modern biyoteknolojik uygulamaları anlamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genin Moleküler Biyolojisi (genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik),Genin moleküler biyolojisi ( genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik),Gen ifadesinin düzenlenmesi,İnsan genetiği,Sistemler Biyolojisi (omic teknolojileri),Sistemler biyolojisi ( omic teknolojileri) ,Biyoinformatik,Rekombinant DNA teknolojisi (klonlama, gene editing, transgenik teknoloji),Biyolojik yapı ve moleküllerin işaretlenmesi kantifikasyonu,Biyolojik görüntüleme,İlaç Geliştirme (küçük moleküller),İlaç geliştirme (biyobenzerler, nanopartiküller, doku ve hücre hedefleme),Biyomalzemeler,Biyoteknolojinin medikal alanda kullanımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sistemler biyolojisinin prensiplerini, omik teknolojileri nerede ve nasıl kullanacağını açıklar | 10, 16, 9 | A, E |
Genin moleküler biyolojisinin genel tanımları, DNA modifikasyonları ve epigenetik mekanizmalarını açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Gen ifadesinin düzenlenmesi mekanizmalarını ve genetik regülasyonunu tanımlar. | 10, 16, 9 | A, E |
Biyolojik verilerin analizi için biyoinformatik araçlarının kullanımını değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Rekombinant DNA teknolojisinin temel prensipleri, klonlama, gen düzenleme ve transgenik teknolojisini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
İlaç geliştirme ve biyolojik görüntüleme tekniklerini belirler | 10, 16, 9 | A, E |
Biyoteknolojinin tıp alanındaki kullanımını değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genin Moleküler Biyolojisi (genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik) | Öğretim üyesinin ders notları |
2 | Genin moleküler biyolojisi ( genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik) | Öğretim üyesinin ders notları |
3 | Gen ifadesinin düzenlenmesi | Öğretim üyesinin ders notları |
4 | İnsan genetiği | Öğretim üyesinin ders notları |
5 | Sistemler Biyolojisi (omic teknolojileri) | Öğretim üyesinin ders notları |
6 | Sistemler biyolojisi ( omic teknolojileri) | Öğretim üyesinin ders notları |
7 | Biyoinformatik | Öğretim üyesinin ders notları |
8 | Rekombinant DNA teknolojisi (klonlama, gene editing, transgenik teknoloji) | Öğretim üyesinin ders notları |
9 | Biyolojik yapı ve moleküllerin işaretlenmesi kantifikasyonu | Öğretim üyesinin ders notları |
10 | Biyolojik görüntüleme | Öğretim üyesinin ders notları |
11 | İlaç Geliştirme (küçük moleküller) | Öğretim üyesinin ders notları |
12 | İlaç geliştirme (biyobenzerler, nanopartiküller, doku ve hücre hedefleme) | Öğretim üyesinin ders notları |
13 | Biyomalzemeler | Öğretim üyesinin ders notları |
14 | Biyoteknolojinin medikal alanda kullanımı | Öğretim üyesinin ders notları |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları öğrenciye verilir. |
e-kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hücre ve vücut sıvılarında bulunan makro ve mikromolekülleri ileri düzeyde tanımlar. | ||||||
2 | Analiz edilecek materyalın nasıl saklanacağını, korunacağını bilir. | ||||||
3 | Hücre ve vücut sıvılarında bulunan moleküllerin nasıl tanımlanabileceğini bilir . | ||||||
4 | Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak teknolojilerin prensiplerini bilir. | ||||||
5 | Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular. | ||||||
6 | Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir | ||||||
7 | Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir | ||||||
8 | Alanla ilgili disiplinlerle bilgi paylaşımı yapar | ||||||
9 | Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir. | ||||||
10 | Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer, nereden yardım alması gerektiğini bilir. | ||||||
11 | Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır. | ||||||
12 | Biyokimya alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
13 | Biyokimya alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur, , toplumsal kültürel çalışmalarda bulunur, bu çalışmaları bilimsel ve sosyal anlamda denetleyebilir. | ||||||
14 | Yönetim aktivitelerinde bulunabilir, elde ettiği sonuçları kaliteyi yükseltmek için değerlendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 8 | 112 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 42 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 240 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ | BYKD1221950 | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Prof.Dr. İlknur KESKİN, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Dr.Öğr.Üye. Kıvanç KÖK, Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ, Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ, Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM, Öğr.Gör.Dr. Şükriye BİLİR, Dr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ, Dr.Öğr.Üye. Bilgesu Onur SUCU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere genetik ve biyoteknoloji alanlarında geniş bir perspektif kazandırmak ve modern biyoteknolojik uygulamaları anlamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genin Moleküler Biyolojisi (genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik),Genin moleküler biyolojisi ( genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik),Gen ifadesinin düzenlenmesi,İnsan genetiği,Sistemler Biyolojisi (omic teknolojileri),Sistemler biyolojisi ( omic teknolojileri) ,Biyoinformatik,Rekombinant DNA teknolojisi (klonlama, gene editing, transgenik teknoloji),Biyolojik yapı ve moleküllerin işaretlenmesi kantifikasyonu,Biyolojik görüntüleme,İlaç Geliştirme (küçük moleküller),İlaç geliştirme (biyobenzerler, nanopartiküller, doku ve hücre hedefleme),Biyomalzemeler,Biyoteknolojinin medikal alanda kullanımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sistemler biyolojisinin prensiplerini, omik teknolojileri nerede ve nasıl kullanacağını açıklar | 10, 16, 9 | A, E |
Genin moleküler biyolojisinin genel tanımları, DNA modifikasyonları ve epigenetik mekanizmalarını açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Gen ifadesinin düzenlenmesi mekanizmalarını ve genetik regülasyonunu tanımlar. | 10, 16, 9 | A, E |
Biyolojik verilerin analizi için biyoinformatik araçlarının kullanımını değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Rekombinant DNA teknolojisinin temel prensipleri, klonlama, gen düzenleme ve transgenik teknolojisini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
İlaç geliştirme ve biyolojik görüntüleme tekniklerini belirler | 10, 16, 9 | A, E |
Biyoteknolojinin tıp alanındaki kullanımını değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genin Moleküler Biyolojisi (genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik) | Öğretim üyesinin ders notları |
2 | Genin moleküler biyolojisi ( genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik) | Öğretim üyesinin ders notları |
3 | Gen ifadesinin düzenlenmesi | Öğretim üyesinin ders notları |
4 | İnsan genetiği | Öğretim üyesinin ders notları |
5 | Sistemler Biyolojisi (omic teknolojileri) | Öğretim üyesinin ders notları |
6 | Sistemler biyolojisi ( omic teknolojileri) | Öğretim üyesinin ders notları |
7 | Biyoinformatik | Öğretim üyesinin ders notları |
8 | Rekombinant DNA teknolojisi (klonlama, gene editing, transgenik teknoloji) | Öğretim üyesinin ders notları |
9 | Biyolojik yapı ve moleküllerin işaretlenmesi kantifikasyonu | Öğretim üyesinin ders notları |
10 | Biyolojik görüntüleme | Öğretim üyesinin ders notları |
11 | İlaç Geliştirme (küçük moleküller) | Öğretim üyesinin ders notları |
12 | İlaç geliştirme (biyobenzerler, nanopartiküller, doku ve hücre hedefleme) | Öğretim üyesinin ders notları |
13 | Biyomalzemeler | Öğretim üyesinin ders notları |
14 | Biyoteknolojinin medikal alanda kullanımı | Öğretim üyesinin ders notları |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları öğrenciye verilir. |
e-kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hücre ve vücut sıvılarında bulunan makro ve mikromolekülleri ileri düzeyde tanımlar. | ||||||
2 | Analiz edilecek materyalın nasıl saklanacağını, korunacağını bilir. | ||||||
3 | Hücre ve vücut sıvılarında bulunan moleküllerin nasıl tanımlanabileceğini bilir . | ||||||
4 | Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak teknolojilerin prensiplerini bilir. | ||||||
5 | Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular. | ||||||
6 | Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir | ||||||
7 | Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir | ||||||
8 | Alanla ilgili disiplinlerle bilgi paylaşımı yapar | ||||||
9 | Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir. | ||||||
10 | Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer, nereden yardım alması gerektiğini bilir. | ||||||
11 | Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır. | ||||||
12 | Biyokimya alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
13 | Biyokimya alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur, , toplumsal kültürel çalışmalarda bulunur, bu çalışmaları bilimsel ve sosyal anlamda denetleyebilir. | ||||||
14 | Yönetim aktivitelerinde bulunabilir, elde ettiği sonuçları kaliteyi yükseltmek için değerlendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |