Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UYGULAMALI BİYOKİMYA II | BYKD1121910 | Güz Dönemi | 2+4 | 4 | 11 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Çağrı ÇAKICI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslin EMEKLİ, Prof.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI, Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER, Dr.Öğr.Üye. Çağrı ÇAKICI, Dr.Öğr.Üye. Derya CANSIZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Laboratuvarda teorik ve pratik olarak çalışma kural, kavram ve tekniklerini ögretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Laboratuvar kazaları ve alınması gereken önlemler,2. Laboratuvarda kullanılan malzemeler ve temizliği,3. Distile su ve deionize su, teraziler ve tartım, santrifüjler,4. Çözeltilerin yoğunluğu ve % konsantrasyonlar,5. Konsantrasyonlar (Molarite,Normalite,Osmolarite),6. Asid, baz ve pH kavramları, tampon sistemler,7. Işık şiddetinden faydalanarak yapılan ölçümler,8. Düşük konsantrasyonlu maddelerin ölçümü için kullanılan yöntemler,9. Protein elektroforezi,10.Hasta başı biyokimyasal tetkikler,11.Vücut sıvılarından örnek toplanması ve saklanması,12.Antikoagulanlar ve kullanımı,13.Kan proteinleri, ayrılması ve ölçüm yöntemleri,14.Kan lipitleri ayrılması ve ölçüm yöntemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci aşağıdaki bilgi ve becerilere sahip olur: | ||
1-Klinik biyokimya laboratuarının çalışma koşullarını değerlendirir | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.1.Laboratuarda çalışma kurallarını çözümler | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.2.Bireysel emniyet kurallarını açıklar | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.3.Kimyasallarla çalışmada dikkat edilecek noktaları açıklar | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.4.Kanserojen maddeleri, özel ekstra tehlikeli maddeleri açıklar | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.5.Yangın ve diğer zararlı maddelerden korunma yollarını değerlendirir | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2- Klinik biyokimya laboratuarında kullanılan malzemeleri açıklayabilir | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.1, Laboratuarda kullanılan cam malzemeleri gösterir | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.2.Laboratuarda kullanılan temizlik malzemelerini açıklar | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.3.Laboratuarda kullanılan metal malzemeleri açıklar | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3-Çözelti ve konsantrasyon kavramlarını karşılaştırabilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.1.% çözeltilerin nasıl hazırlandığını sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.2.Molar ve Normal çözeltilerin nasıl hazırlandığını sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.6.Preanalitik, analitik ve post analitik hataları sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.Filebotomi ve örnek toplanmasını sorgulayabilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.1.Filebotomi uygular ve ilgili vasküler anatomiyi sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.2.Filebotomi sırasında infeksiyon kontrolunu sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.3.Venöz alma materyallerini sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.3.Kapiler kan alma materyellerini sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.4.Kan örneklerine hangi işlemleri yapacağını sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.5.Hemolizi sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.6.Kanın saklanma ve nakil koşullarını sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5-Biyokimya laboratuarında kullanılan aletleri karşılaştırabilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.2.Hassas terazide ve desikatörleri sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.1.Karbonhidratların laboratuarda ölçümlerini sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.2.Lipidlerin laboratuarda ölçümlerini sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.3.Proteinlerin laboratuarda ölçümlerini ve elektroforezi sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.4.Enzimlerin ölçüm prensiplerini sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
7-Basılı ve elektronik bilgi kaynaklarına ulaşabilir, biyokimya ve ilişkili alanlardaki gelişmeleri takip eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
8-Bu alan ile ilgili verileri toplar, etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri açıklar | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
9-Elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.4. Laboratuarda kullanılan filtre kağıtlarını, pH kağıdını açıklar | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.3. İzotonik ve osmolar çözeltileri sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.4. Tampon çözeltileri sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.5. pH ölçülmesini ve önemini sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.1. Distile su cihazını sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.3. Spektrofotometrik, kolorimetrik ve fotometrik ölçümleri sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.4. Klinik kimyada kullanılan otoanalizörün prensibini sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6. Klinik biyokimyada makro moleküllerin ölçümlerini karşılaştırabilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Laboratuvar kazaları ve alınması gereken önlemler | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
2 | 2. Laboratuvarda kullanılan malzemeler ve temizliği | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
3 | 3. Distile su ve deionize su, teraziler ve tartım, santrifüjler | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
4 | 4. Çözeltilerin yoğunluğu ve % konsantrasyonlar | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
5 | 5. Konsantrasyonlar (Molarite,Normalite,Osmolarite) | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
6 | 6. Asid, baz ve pH kavramları, tampon sistemler | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
7 | 7. Işık şiddetinden faydalanarak yapılan ölçümler | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
8 | 8. Düşük konsantrasyonlu maddelerin ölçümü için kullanılan yöntemler | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
9 | 9. Protein elektroforezi | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
10 | 10.Hasta başı biyokimyasal tetkikler | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
11 | 11.Vücut sıvılarından örnek toplanması ve saklanması | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
12 | 12.Antikoagulanlar ve kullanımı | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
13 | 13.Kan proteinleri, ayrılması ve ölçüm yöntemleri | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
14 | 14.Kan lipitleri ayrılması ve ölçüm yöntemleri | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Kaynak |
1) Öğrenciler İçin Biyokimya Laboratuvarı(Doç.Dr.Türkan Yiğitbaşı,Prof.Dr.Nesrin Emekli)Medipol Üniversitesi Yayınları 2) Basic and Applied Biochemistry,Prof. Dr. Nesrin Emekli, Nobel Tıp Kitapevleri 3) Tietz Klinik Kimyada Temel İlkeler Çeviri Diler Aslan 4) Theory, Analysis Correlation Clinical Chemistry Ed. Lawrence A. Kaplan ve Amadeo Pesce 5) Klinik Biyokimya kitabı 2015(Doç.Dr.Türkan Yiğitbaşı,Prof.Dr.Nesrin Emekli) 6) Yüz yüze eğitim sırasında öğrencilerin kaydettiği bilgilere ilave olarak basılı kitaplarımız önerilmiştir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hücre ve vücut sıvılarında bulunan makro ve mikromolekülleri ileri düzeyde tanımlar. | X | |||||
2 | Analiz edilecek materyalın nasıl saklanacağını, korunacağını bilir. | X | |||||
3 | Hücre ve vücut sıvılarında bulunan moleküllerin nasıl tanımlanabileceğini bilir . | X | |||||
4 | Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak teknolojilerin prensiplerini bilir. | X | |||||
5 | Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular. | X | |||||
6 | Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir | X | |||||
7 | Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir | X | |||||
8 | Alanla ilgili disiplinlerle bilgi paylaşımı yapar | X | |||||
9 | Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir. | X | |||||
10 | Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer, nereden yardım alması gerektiğini bilir. | X | |||||
11 | Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır. | X | |||||
12 | Biyokimya alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | X | |||||
13 | Biyokimya alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur, , toplumsal kültürel çalışmalarda bulunur, bu çalışmaları bilimsel ve sosyal anlamda denetleyebilir. | X | |||||
14 | Yönetim aktivitelerinde bulunabilir, elde ettiği sonuçları kaliteyi yükseltmek için değerlendirebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 8 | 10 | 80 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 7 | 10 | 70 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 324 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(324/30) | 11 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UYGULAMALI BİYOKİMYA II | BYKD1121910 | Güz Dönemi | 2+4 | 4 | 11 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Çağrı ÇAKICI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslin EMEKLİ, Prof.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI, Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER, Dr.Öğr.Üye. Çağrı ÇAKICI, Dr.Öğr.Üye. Derya CANSIZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Laboratuvarda teorik ve pratik olarak çalışma kural, kavram ve tekniklerini ögretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Laboratuvar kazaları ve alınması gereken önlemler,2. Laboratuvarda kullanılan malzemeler ve temizliği,3. Distile su ve deionize su, teraziler ve tartım, santrifüjler,4. Çözeltilerin yoğunluğu ve % konsantrasyonlar,5. Konsantrasyonlar (Molarite,Normalite,Osmolarite),6. Asid, baz ve pH kavramları, tampon sistemler,7. Işık şiddetinden faydalanarak yapılan ölçümler,8. Düşük konsantrasyonlu maddelerin ölçümü için kullanılan yöntemler,9. Protein elektroforezi,10.Hasta başı biyokimyasal tetkikler,11.Vücut sıvılarından örnek toplanması ve saklanması,12.Antikoagulanlar ve kullanımı,13.Kan proteinleri, ayrılması ve ölçüm yöntemleri,14.Kan lipitleri ayrılması ve ölçüm yöntemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci aşağıdaki bilgi ve becerilere sahip olur: | ||
1-Klinik biyokimya laboratuarının çalışma koşullarını değerlendirir | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.1.Laboratuarda çalışma kurallarını çözümler | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.2.Bireysel emniyet kurallarını açıklar | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.3.Kimyasallarla çalışmada dikkat edilecek noktaları açıklar | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.4.Kanserojen maddeleri, özel ekstra tehlikeli maddeleri açıklar | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.5.Yangın ve diğer zararlı maddelerden korunma yollarını değerlendirir | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2- Klinik biyokimya laboratuarında kullanılan malzemeleri açıklayabilir | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.1, Laboratuarda kullanılan cam malzemeleri gösterir | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.2.Laboratuarda kullanılan temizlik malzemelerini açıklar | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.3.Laboratuarda kullanılan metal malzemeleri açıklar | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3-Çözelti ve konsantrasyon kavramlarını karşılaştırabilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.1.% çözeltilerin nasıl hazırlandığını sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.2.Molar ve Normal çözeltilerin nasıl hazırlandığını sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.6.Preanalitik, analitik ve post analitik hataları sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.Filebotomi ve örnek toplanmasını sorgulayabilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.1.Filebotomi uygular ve ilgili vasküler anatomiyi sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.2.Filebotomi sırasında infeksiyon kontrolunu sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.3.Venöz alma materyallerini sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.3.Kapiler kan alma materyellerini sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.4.Kan örneklerine hangi işlemleri yapacağını sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.5.Hemolizi sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.6.Kanın saklanma ve nakil koşullarını sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5-Biyokimya laboratuarında kullanılan aletleri karşılaştırabilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.2.Hassas terazide ve desikatörleri sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.1.Karbonhidratların laboratuarda ölçümlerini sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.2.Lipidlerin laboratuarda ölçümlerini sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.3.Proteinlerin laboratuarda ölçümlerini ve elektroforezi sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.4.Enzimlerin ölçüm prensiplerini sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
7-Basılı ve elektronik bilgi kaynaklarına ulaşabilir, biyokimya ve ilişkili alanlardaki gelişmeleri takip eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
8-Bu alan ile ilgili verileri toplar, etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri açıklar | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
9-Elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.4. Laboratuarda kullanılan filtre kağıtlarını, pH kağıdını açıklar | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.3. İzotonik ve osmolar çözeltileri sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.4. Tampon çözeltileri sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.5. pH ölçülmesini ve önemini sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.1. Distile su cihazını sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.3. Spektrofotometrik, kolorimetrik ve fotometrik ölçümleri sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.4. Klinik kimyada kullanılan otoanalizörün prensibini sorgular | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6. Klinik biyokimyada makro moleküllerin ölçümlerini karşılaştırabilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Laboratuvar kazaları ve alınması gereken önlemler | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
2 | 2. Laboratuvarda kullanılan malzemeler ve temizliği | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
3 | 3. Distile su ve deionize su, teraziler ve tartım, santrifüjler | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
4 | 4. Çözeltilerin yoğunluğu ve % konsantrasyonlar | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
5 | 5. Konsantrasyonlar (Molarite,Normalite,Osmolarite) | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
6 | 6. Asid, baz ve pH kavramları, tampon sistemler | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
7 | 7. Işık şiddetinden faydalanarak yapılan ölçümler | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
8 | 8. Düşük konsantrasyonlu maddelerin ölçümü için kullanılan yöntemler | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
9 | 9. Protein elektroforezi | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
10 | 10.Hasta başı biyokimyasal tetkikler | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
11 | 11.Vücut sıvılarından örnek toplanması ve saklanması | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
12 | 12.Antikoagulanlar ve kullanımı | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
13 | 13.Kan proteinleri, ayrılması ve ölçüm yöntemleri | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
14 | 14.Kan lipitleri ayrılması ve ölçüm yöntemleri | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Kaynak |
1) Öğrenciler İçin Biyokimya Laboratuvarı(Doç.Dr.Türkan Yiğitbaşı,Prof.Dr.Nesrin Emekli)Medipol Üniversitesi Yayınları 2) Basic and Applied Biochemistry,Prof. Dr. Nesrin Emekli, Nobel Tıp Kitapevleri 3) Tietz Klinik Kimyada Temel İlkeler Çeviri Diler Aslan 4) Theory, Analysis Correlation Clinical Chemistry Ed. Lawrence A. Kaplan ve Amadeo Pesce 5) Klinik Biyokimya kitabı 2015(Doç.Dr.Türkan Yiğitbaşı,Prof.Dr.Nesrin Emekli) 6) Yüz yüze eğitim sırasında öğrencilerin kaydettiği bilgilere ilave olarak basılı kitaplarımız önerilmiştir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hücre ve vücut sıvılarında bulunan makro ve mikromolekülleri ileri düzeyde tanımlar. | X | |||||
2 | Analiz edilecek materyalın nasıl saklanacağını, korunacağını bilir. | X | |||||
3 | Hücre ve vücut sıvılarında bulunan moleküllerin nasıl tanımlanabileceğini bilir . | X | |||||
4 | Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak teknolojilerin prensiplerini bilir. | X | |||||
5 | Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular. | X | |||||
6 | Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir | X | |||||
7 | Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir | X | |||||
8 | Alanla ilgili disiplinlerle bilgi paylaşımı yapar | X | |||||
9 | Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir. | X | |||||
10 | Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer, nereden yardım alması gerektiğini bilir. | X | |||||
11 | Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır. | X | |||||
12 | Biyokimya alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | X | |||||
13 | Biyokimya alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur, , toplumsal kültürel çalışmalarda bulunur, bu çalışmaları bilimsel ve sosyal anlamda denetleyebilir. | X | |||||
14 | Yönetim aktivitelerinde bulunabilir, elde ettiği sonuçları kaliteyi yükseltmek için değerlendirebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |