Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PEDİATRİK PALYATİF BAKIM | ÇSHD2210225 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Sema Kuğuoğlu, Dr Öğr. Üyesi Aysel Kökçü Doğan |
Dersin Amacı | Pediatrik palyatif bakım hemşiresinin rol ve sorumluluklarının bilincinde, yaş dönemine göre çocuk ve ailenin yaşamın son döneminde gereksinimlerini tanılayarak hemşirelik bakım sürecini planlayabilme
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, dersin tanıtılması, kaynakların hazırlanması,Palyatif bakım hemşireliğine giriş,Pediatrik palyatif bakımın tarihsel süreci ve ilkeleri,Palyatif bakım hemşiresinin rol ve sorumlulukları,Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta ağrı yönetimi,Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta semptom kontrolü,Ara sınav,Pediatrik palyatif süreçte aile merkezli bakım ,Pediyatrik palyatif bakımda etik ve yasal sorunlar,Bakım planı sunumları,Bakım planı sunumları,Bakım planı sunumları,Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta ağrı ve diğer semptomlara yönelik kanıt temelli hemşirelik bakım planını tasarlar | 10, 12, 16, 4, 9 | |
Pediatrik palyatif bakım hemşiresinin rol ve sorumluluklarınını tanımlar | 10, 16 | E |
Yaş dönemine göre çocuk ve ailesinin ölüme ilişkin tepkilerini açıklar | 13, 9 | |
Palyatif bakım sürecinde çocuk ve ailesi ile etkili iletişim kurar.
| 10, 13, 16, 5 | |
Pediyatrik palyatif bakımla iligli etik ve yasal sorunları açıklar | 4, 5 | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş, dersin tanıtılması, kaynakların hazırlanması | |
2 | Palyatif bakım hemşireliğine giriş | literatür taraması |
3 | Pediatrik palyatif bakımın tarihsel süreci ve ilkeleri | Litaratür tarama |
4 | Palyatif bakım hemşiresinin rol ve sorumlulukları | Literatür tarama |
5 | Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta ağrı yönetimi | literatür tarama |
6 | Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta semptom kontrolü | literatür tarama |
7 | Ara sınav | |
8 | Pediatrik palyatif süreçte aile merkezli bakım | Literatür tarama |
9 | Pediyatrik palyatif bakımda etik ve yasal sorunlar | Literatür taraması |
10 | Bakım planı sunumları | Güncel hemşirelik bakım uygulamalarına yönelik literatür taraması |
11 | Bakım planı sunumları | Güncel hemşirelik bakım uygulamalarına yönelik literatür taraması |
12 | Bakım planı sunumları | Güncel hemşirelik bakım uygulamalarına yönelik literatür taraması |
13 | Dersin değerlendirilmesi | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme | | | | | X |
2 | Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme | | | | | X |
3 | Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme | | | | X | |
4 | Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme. | | | | | X |
5 | Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme | | | | | X |
6 | Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme | | | | | X |
7 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme | | | | | X |
8 | Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme. | | | | | X |
9 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme | | | | | X |
10 | Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme | | | | | X |
11 | Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme | | | | | X |
12 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme | | | | | X |
13 | Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme | | | | | X |
14 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme | | | | | X |
15 | Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 12 | 24 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 12 | 24 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 12 | 24 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(128/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PEDİATRİK PALYATİF BAKIM | ÇSHD2210225 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Sema Kuğuoğlu, Dr Öğr. Üyesi Aysel Kökçü Doğan |
Dersin Amacı | Pediatrik palyatif bakım hemşiresinin rol ve sorumluluklarının bilincinde, yaş dönemine göre çocuk ve ailenin yaşamın son döneminde gereksinimlerini tanılayarak hemşirelik bakım sürecini planlayabilme
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, dersin tanıtılması, kaynakların hazırlanması,Palyatif bakım hemşireliğine giriş,Pediatrik palyatif bakımın tarihsel süreci ve ilkeleri,Palyatif bakım hemşiresinin rol ve sorumlulukları,Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta ağrı yönetimi,Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta semptom kontrolü,Ara sınav,Pediatrik palyatif süreçte aile merkezli bakım ,Pediyatrik palyatif bakımda etik ve yasal sorunlar,Bakım planı sunumları,Bakım planı sunumları,Bakım planı sunumları,Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta ağrı ve diğer semptomlara yönelik kanıt temelli hemşirelik bakım planını tasarlar | 10, 12, 16, 4, 9 | |
Pediatrik palyatif bakım hemşiresinin rol ve sorumluluklarınını tanımlar | 10, 16 | E |
Yaş dönemine göre çocuk ve ailesinin ölüme ilişkin tepkilerini açıklar | 13, 9 | |
Palyatif bakım sürecinde çocuk ve ailesi ile etkili iletişim kurar.
| 10, 13, 16, 5 | |
Pediyatrik palyatif bakımla iligli etik ve yasal sorunları açıklar | 4, 5 | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş, dersin tanıtılması, kaynakların hazırlanması | |
2 | Palyatif bakım hemşireliğine giriş | literatür taraması |
3 | Pediatrik palyatif bakımın tarihsel süreci ve ilkeleri | Litaratür tarama |
4 | Palyatif bakım hemşiresinin rol ve sorumlulukları | Literatür tarama |
5 | Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta ağrı yönetimi | literatür tarama |
6 | Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta semptom kontrolü | literatür tarama |
7 | Ara sınav | |
8 | Pediatrik palyatif süreçte aile merkezli bakım | Literatür tarama |
9 | Pediyatrik palyatif bakımda etik ve yasal sorunlar | Literatür taraması |
10 | Bakım planı sunumları | Güncel hemşirelik bakım uygulamalarına yönelik literatür taraması |
11 | Bakım planı sunumları | Güncel hemşirelik bakım uygulamalarına yönelik literatür taraması |
12 | Bakım planı sunumları | Güncel hemşirelik bakım uygulamalarına yönelik literatür taraması |
13 | Dersin değerlendirilmesi | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme | | | | | X |
2 | Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme | | | | | X |
3 | Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme | | | | X | |
4 | Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme. | | | | | X |
5 | Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme | | | | | X |
6 | Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme | | | | | X |
7 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme | | | | | X |
8 | Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme. | | | | | X |
9 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme | | | | | X |
10 | Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme | | | | | X |
11 | Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme | | | | | X |
12 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme | | | | | X |
13 | Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme | | | | | X |
14 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme | | | | | X |
15 | Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:16Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:17