Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Prof.Dr. Ömer CERAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Doktora tez konusuyla ilgili çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında güncel bilgiler ve literatür ışığında son yıllarda yapılan çalışmaları da kapsayan seminer hazırlamak ve sunmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş, dersin tanıtımı ,Proje tasarımı ,Proje konularının değerlendirilmesi,Literatür incelemesi,Seminer sunumu hazırlama,Seminer sunumu hazırlama, Ara sınav ,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Literatür incelemesi yapar
10, 14, 16, 18, 2, 37, 9
E, H
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında tez konusuna ilişkin yenilik getiren literatür örneği sunar
10, 14, 16, 18, 19, 37, 9
E, F, H
Çocuk sağlığı ve hastalıkları alanına katkıda bulunan örnek bir derleme hazırlar ve sunar
10, 14, 16, 18, 9
E, F, H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş, dersin tanıtımı
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
2
Proje tasarımı
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
3
Proje konularının değerlendirilmesi
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
4
Literatür incelemesi
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
5
Seminer sunumu hazırlama
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
6
Seminer sunumu hazırlama
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
7
Ara sınav
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
8
Seminer
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
9
Seminer
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
10
Seminer
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
11
Seminer
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
12
Seminer
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
13
Seminer
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
14
Seminer
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
Kaynak
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
X
2
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
X
3
Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme
X
4
Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme.
X
5
Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme
X
6
Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme
X
7
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme
X
8
Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme.
X
9
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme
X
10
Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme
X
11
Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme
X
12
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme
X
13
Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme
X
14
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme
X
15
Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
7
20
140
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
7
11
77
Proje Sunumu / Seminer
7
8
56
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
301
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(301/30)
10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
DOKTORA SEMİNERLERİ:BİLİM. YAZAR.III-PROJE YAZMA
ÇSHD2110215
Güz Dönemi
0+0
-
10
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersi Verenler
Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Prof.Dr. Ömer CERAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Doktora tez konusuyla ilgili çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında güncel bilgiler ve literatür ışığında son yıllarda yapılan çalışmaları da kapsayan seminer hazırlamak ve sunmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş, dersin tanıtımı ,Proje tasarımı ,Proje konularının değerlendirilmesi,Literatür incelemesi,Seminer sunumu hazırlama,Seminer sunumu hazırlama, Ara sınav ,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Literatür incelemesi yapar
10, 14, 16, 18, 2, 37, 9
E, H
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında tez konusuna ilişkin yenilik getiren literatür örneği sunar
10, 14, 16, 18, 19, 37, 9
E, F, H
Çocuk sağlığı ve hastalıkları alanına katkıda bulunan örnek bir derleme hazırlar ve sunar
10, 14, 16, 18, 9
E, F, H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş, dersin tanıtımı
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
2
Proje tasarımı
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
3
Proje konularının değerlendirilmesi
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
4
Literatür incelemesi
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
5
Seminer sunumu hazırlama
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
6
Seminer sunumu hazırlama
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
7
Ara sınav
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
8
Seminer
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
9
Seminer
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
10
Seminer
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
11
Seminer
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
12
Seminer
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
13
Seminer
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
14
Seminer
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
Kaynak
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
-Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
X
2
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
X
3
Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme
X
4
Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme.
X
5
Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme
X
6
Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme
X
7
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme
X
8
Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme.
X
9
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme
X
10
Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme
X
11
Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme
X
12
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme
X
13
Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme
X
14
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme
X
15
Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme