Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KANIT TEMELLİ ÇOCUK HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ II | ÇSHD1210207 | Bahar Dönemi | 2+4 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN |
Dersin Yardımcıları | Prof Dr. Sema Kuğuoğlu, Dr. Öğr. Üye. Aysel Kökcü Doğan |
Dersin Amacı | Öğrenciye çocukluk çağı hastalıkları ve hemşirelik bakımı hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak için güncel literatürü takip etme, çocuk merkezli aile destekli atravmatik bakımı benimseme, hastalıklara bağlı krizlerin etkilerini azaltmada, başetmede hemşirenin rolünü kavrama, uygulama becerisi kazanma, araştırma planlama ve yürütme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ve Programın Açıklanması /Konular hakkında kaynak tarama, hazırlık yapma ,Çocukta Sık Görülen Akut ve Kronik Hastalıkların Ülkemizdeki ve Dünyadaki Durumu,Çocuk Ölüm Yas Süreci ve Yaşam Sonu Bakım (gelişimsel evrelere göre, ailenin yas süreci, çocuğun ölüm algısı, Kültürlere göre yas süreci ve uygulaması),Akut ve Kronik Hastalıklar Hemşirelik Yaklaşımlar (Sistemsel ayrım, aile, aile ve çocuğun baş etme mekanizması),Tedavi ve Bakıma Yönelik Güncel Yaklaşımlar ve Uygulamalar,Kültürlere Göre Alternatif Pediatrik Tedavi ve Bakım Yaklaşımları,Ara sınav,Travma (Travma, kritik düşünme ve karar verme, ileri yaşam desteği),Pandemi Çocuk ve Aile (Anne ve çocuk açısından ayrılık, psikososyal ve teorisel yaklaşım),Nöromuskuler Hastalıklar (Sma, Ducheme Sendorumu, Herediter Sendromlar),Çocuk Onkoloji ,İmmünoloji ve Alerji (Özleşmiş dal hemşireliği, eğitim oryantasyon kurs sertifika, dünyadaki durumu, zehir danışmalığı),Transport (acil, yoğun bakım, neonatal) (Hastane içi ve dışı transport, kara, deniz ve hava yolu transport, transport hemşireliği, ulusal ve uluslararası durumu),Çocuk Cerrahisi ve hemşireliği,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocukluk çağı akut ve kronik hastalıkların ülkemizde ve dünyadaki durumunu tartışabilir | 16, 9 | E |
Hastalık sürecinin çocuk ve aile üzerindeki etkilerini açıklayabilir | 10, 16, 9 | E |
Çocuk hastalıkları çerçevesinde hemşirenin rollerini sıralayabilir | 18 | E |
Çocuk hastalıkları sürecinde hemşirelik bakımına yönelik güncel bakım uygulamalarını takip edebilir | 10, 16 | E, F |
Ağrı ve stres yönetiminde güncel bakım uygulamalarına ilişkin güncel araştırmaları takip edebilir | 18 | E, F |
Yaşam sonu bakımda çocuk ve ailenin hemşirelik bakım sürecini planlayabilir | 10, 14, 16, 19, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Programın Açıklanması /Konular hakkında kaynak tarama, hazırlık yapma | |
2 | Çocukta Sık Görülen Akut ve Kronik Hastalıkların Ülkemizdeki ve Dünyadaki Durumu | Serbest kaynak tarama |
3 | Çocuk Ölüm Yas Süreci ve Yaşam Sonu Bakım (gelişimsel evrelere göre, ailenin yas süreci, çocuğun ölüm algısı, Kültürlere göre yas süreci ve uygulaması) | Kütüphane taraması |
4 | Akut ve Kronik Hastalıklar Hemşirelik Yaklaşımlar (Sistemsel ayrım, aile, aile ve çocuğun baş etme mekanizması) | Liteatür tarama |
5 | Tedavi ve Bakıma Yönelik Güncel Yaklaşımlar ve Uygulamalar | Güncel hemşirelik araştırmalarının taranması |
6 | Kültürlere Göre Alternatif Pediatrik Tedavi ve Bakım Yaklaşımları | Güncel hemşirelik araştırmalarının taranması |
7 | Ara sınav | |
8 | Travma (Travma, kritik düşünme ve karar verme, ileri yaşam desteği) | Literatür tarama |
9 | Pandemi Çocuk ve Aile (Anne ve çocuk açısından ayrılık, psikososyal ve teorisel yaklaşım) | Literatür taraması |
10 | Nöromuskuler Hastalıklar (Sma, Ducheme Sendorumu, Herediter Sendromlar) | Literatür tarama |
11 | Çocuk Onkoloji | Literatür tarama |
12 | İmmünoloji ve Alerji (Özleşmiş dal hemşireliği, eğitim oryantasyon kurs sertifika, dünyadaki durumu, zehir danışmalığı) | Literatür tarama |
13 | Transport (acil, yoğun bakım, neonatal) (Hastane içi ve dışı transport, kara, deniz ve hava yolu transport, transport hemşireliği, ulusal ve uluslararası durumu) | Literatür tarama |
14 | Çocuk Cerrahisi ve hemşireliği | Literatür Tarama |
15 | Genel Sınav |
Kaynak |
1. Akçay, T. (2009). Pediatrinin Esasları. (J. Sondheimer, Ed.) (1st ed.). Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Aydın, D., & Aba, Y. A. (Eds.). (2019). Anne ve Çocuk Sağlığı (1st ed.). İstanbul Tıp Kitabevleri. 3. Ball, J. W., Bindler, R. C. & Cowen, K. J. (2017). Principles of Pediatric Nursing Caring for Children (5th Edition). New Jersey: Pearson Education Inc. 4. Ball, J. W., Bindler, R. C., & Cowen, K. J. (Eds.). (2009). Child Health Nursing Partnering With Children & Families (2nd ed.). Prentice Hall. 5. Behrman, R.E. (2001). Nelson Essentials of Pediatrics. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 6. Bleyer, W. A., & Barr, R. D. (Eds.). (2007). Pediatric Oncology: Cancer in Adolescents and Young Adults (1st ed.). Springer Science+Business Media. 7. Conk, Z. Başbakkal, Z., Bal Yılmaz, H. & Bolışık B. (Eds.) (2018) Pediatri Hemşireliği. (2. Baskı) Ankara: Akademisyen Kitabevi. 8. Çavuşoğlu, H. (2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği. (9. Baskı) Ankara: Sistem Ofset. 9. Dağoğlu, T., & Görak, G. (Eds.). (2002). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri (1st ed.). Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. 10. Devecioğlu, Ö., Öneş, Ü., Ünüvar, E. (2006). Pediatride Rutinler. İstanbul: İstanbul Medikal Yayıncılık. 11. Erdoğan Işıkoğlu, N. (2013). Bebekler ve Çocuklar: Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa. (L. Berk, Ed.) (7 th ed.). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 12. Ertuğrul, T., Darendeliler, F., Bilge, I. (2007). Pediyatri El Kitabı. İstanbul: İstanbul Medikal Yayıncılık. 13. Hasanoğlu, E. (Ed.). (2010). Temel Pediatri. İstanbul: Güneş Tıp Kitabevleri. 14. Hockenberry, M. J. (2005). Wong’s Essentials of Pediatric Nursing. St Louis: Elsevier-Mosby. 15. Hoffman, J. (2009). Natural and Unnatural History of Congenital Heart Disease. March. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 16. James, S. R., & Ashwill, J. W. (Eds.). (2007). Nursing Care Of Children Principles & Practice (3rd ed.). Saunders Elsevier. 17. Kenner, C., & Lott, J. W. (Eds.). (2004). Neonatal Nursing Handbook (1st ed.). Saunders Elsevier. 18. Kyle, T., Carman, S. (2013). Essentials of pediatric nursing. Philadelphia: Wolters Kluwer. 19. Moyse, K. (Ed.). (2009). Promoting Health in Children and Young People The Role Of The Nurse (1st ed.). Wiley-Blackwell. 20. Neyzi, O., Ertuğrul, T. (2010). Pediatri I- II. 4. Baskı. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 21. Osborne, L. et al. (2006). Osborne Pediatri. Yurdakök, M. (Çev.Ed.): Güneş Tıp Kitabevi. 22. Özek, E. (Ed.). (2002). Yenidoğan Döneminde Konvansiyonel Mekanik Ventilasyon (1st ed.). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 23. Özkan, A. (Ed.). (2009). Pediatrik Onkoloji (1st ed.). Nobel Tıp Kitabevleri. 24. Potter, P., Perry, A.G. (2004). Clinical Nursing: Skill & Techniques. (5 ed). St Louis: Mosby. 25. Potts, N. L., Mandleco, B. L. (2011). Pediatric Nursing: Caring for Children and Their Families, Third Edition. New York: Delmar; 811-828. 26. Savaşer S, Yıldız S, Gözen D, Balcı S, Mutlu B, Çağlar S. (2009). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. Savaşer S, Yıldız S (Ed). İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. 27. Yiğit, R. (2012). Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme. Ankara: Sistem Ofset Kitabevi 28. Yurdakök, M., Yiğit, Ş., & Tekinalp, G. (Eds.). (2005). Yenidoğanda Solunum Desteği (1st ed.). İstanbul: Güneş Kitabevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme | X | |||||
2 | Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme | X | |||||
3 | Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme | X | |||||
4 | Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme. | X | |||||
5 | Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme | X | |||||
6 | Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme | X | |||||
7 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme. | X | |||||
9 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme | X | |||||
10 | Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme | X | |||||
11 | Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme | X | |||||
12 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme | X | |||||
13 | Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme | X | |||||
14 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme | X | |||||
15 | Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 20 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 6 | 12 | 72 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 20 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 10 | 20 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 240 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KANIT TEMELLİ ÇOCUK HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ II | ÇSHD1210207 | Bahar Dönemi | 2+4 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN |
Dersin Yardımcıları | Prof Dr. Sema Kuğuoğlu, Dr. Öğr. Üye. Aysel Kökcü Doğan |
Dersin Amacı | Öğrenciye çocukluk çağı hastalıkları ve hemşirelik bakımı hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak için güncel literatürü takip etme, çocuk merkezli aile destekli atravmatik bakımı benimseme, hastalıklara bağlı krizlerin etkilerini azaltmada, başetmede hemşirenin rolünü kavrama, uygulama becerisi kazanma, araştırma planlama ve yürütme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ve Programın Açıklanması /Konular hakkında kaynak tarama, hazırlık yapma ,Çocukta Sık Görülen Akut ve Kronik Hastalıkların Ülkemizdeki ve Dünyadaki Durumu,Çocuk Ölüm Yas Süreci ve Yaşam Sonu Bakım (gelişimsel evrelere göre, ailenin yas süreci, çocuğun ölüm algısı, Kültürlere göre yas süreci ve uygulaması),Akut ve Kronik Hastalıklar Hemşirelik Yaklaşımlar (Sistemsel ayrım, aile, aile ve çocuğun baş etme mekanizması),Tedavi ve Bakıma Yönelik Güncel Yaklaşımlar ve Uygulamalar,Kültürlere Göre Alternatif Pediatrik Tedavi ve Bakım Yaklaşımları,Ara sınav,Travma (Travma, kritik düşünme ve karar verme, ileri yaşam desteği),Pandemi Çocuk ve Aile (Anne ve çocuk açısından ayrılık, psikososyal ve teorisel yaklaşım),Nöromuskuler Hastalıklar (Sma, Ducheme Sendorumu, Herediter Sendromlar),Çocuk Onkoloji ,İmmünoloji ve Alerji (Özleşmiş dal hemşireliği, eğitim oryantasyon kurs sertifika, dünyadaki durumu, zehir danışmalığı),Transport (acil, yoğun bakım, neonatal) (Hastane içi ve dışı transport, kara, deniz ve hava yolu transport, transport hemşireliği, ulusal ve uluslararası durumu),Çocuk Cerrahisi ve hemşireliği,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocukluk çağı akut ve kronik hastalıkların ülkemizde ve dünyadaki durumunu tartışabilir | 16, 9 | E |
Hastalık sürecinin çocuk ve aile üzerindeki etkilerini açıklayabilir | 10, 16, 9 | E |
Çocuk hastalıkları çerçevesinde hemşirenin rollerini sıralayabilir | 18 | E |
Çocuk hastalıkları sürecinde hemşirelik bakımına yönelik güncel bakım uygulamalarını takip edebilir | 10, 16 | E, F |
Ağrı ve stres yönetiminde güncel bakım uygulamalarına ilişkin güncel araştırmaları takip edebilir | 18 | E, F |
Yaşam sonu bakımda çocuk ve ailenin hemşirelik bakım sürecini planlayabilir | 10, 14, 16, 19, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Programın Açıklanması /Konular hakkında kaynak tarama, hazırlık yapma | |
2 | Çocukta Sık Görülen Akut ve Kronik Hastalıkların Ülkemizdeki ve Dünyadaki Durumu | Serbest kaynak tarama |
3 | Çocuk Ölüm Yas Süreci ve Yaşam Sonu Bakım (gelişimsel evrelere göre, ailenin yas süreci, çocuğun ölüm algısı, Kültürlere göre yas süreci ve uygulaması) | Kütüphane taraması |
4 | Akut ve Kronik Hastalıklar Hemşirelik Yaklaşımlar (Sistemsel ayrım, aile, aile ve çocuğun baş etme mekanizması) | Liteatür tarama |
5 | Tedavi ve Bakıma Yönelik Güncel Yaklaşımlar ve Uygulamalar | Güncel hemşirelik araştırmalarının taranması |
6 | Kültürlere Göre Alternatif Pediatrik Tedavi ve Bakım Yaklaşımları | Güncel hemşirelik araştırmalarının taranması |
7 | Ara sınav | |
8 | Travma (Travma, kritik düşünme ve karar verme, ileri yaşam desteği) | Literatür tarama |
9 | Pandemi Çocuk ve Aile (Anne ve çocuk açısından ayrılık, psikososyal ve teorisel yaklaşım) | Literatür taraması |
10 | Nöromuskuler Hastalıklar (Sma, Ducheme Sendorumu, Herediter Sendromlar) | Literatür tarama |
11 | Çocuk Onkoloji | Literatür tarama |
12 | İmmünoloji ve Alerji (Özleşmiş dal hemşireliği, eğitim oryantasyon kurs sertifika, dünyadaki durumu, zehir danışmalığı) | Literatür tarama |
13 | Transport (acil, yoğun bakım, neonatal) (Hastane içi ve dışı transport, kara, deniz ve hava yolu transport, transport hemşireliği, ulusal ve uluslararası durumu) | Literatür tarama |
14 | Çocuk Cerrahisi ve hemşireliği | Literatür Tarama |
15 | Genel Sınav |
Kaynak |
1. Akçay, T. (2009). Pediatrinin Esasları. (J. Sondheimer, Ed.) (1st ed.). Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Aydın, D., & Aba, Y. A. (Eds.). (2019). Anne ve Çocuk Sağlığı (1st ed.). İstanbul Tıp Kitabevleri. 3. Ball, J. W., Bindler, R. C. & Cowen, K. J. (2017). Principles of Pediatric Nursing Caring for Children (5th Edition). New Jersey: Pearson Education Inc. 4. Ball, J. W., Bindler, R. C., & Cowen, K. J. (Eds.). (2009). Child Health Nursing Partnering With Children & Families (2nd ed.). Prentice Hall. 5. Behrman, R.E. (2001). Nelson Essentials of Pediatrics. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 6. Bleyer, W. A., & Barr, R. D. (Eds.). (2007). Pediatric Oncology: Cancer in Adolescents and Young Adults (1st ed.). Springer Science+Business Media. 7. Conk, Z. Başbakkal, Z., Bal Yılmaz, H. & Bolışık B. (Eds.) (2018) Pediatri Hemşireliği. (2. Baskı) Ankara: Akademisyen Kitabevi. 8. Çavuşoğlu, H. (2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği. (9. Baskı) Ankara: Sistem Ofset. 9. Dağoğlu, T., & Görak, G. (Eds.). (2002). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri (1st ed.). Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. 10. Devecioğlu, Ö., Öneş, Ü., Ünüvar, E. (2006). Pediatride Rutinler. İstanbul: İstanbul Medikal Yayıncılık. 11. Erdoğan Işıkoğlu, N. (2013). Bebekler ve Çocuklar: Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa. (L. Berk, Ed.) (7 th ed.). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 12. Ertuğrul, T., Darendeliler, F., Bilge, I. (2007). Pediyatri El Kitabı. İstanbul: İstanbul Medikal Yayıncılık. 13. Hasanoğlu, E. (Ed.). (2010). Temel Pediatri. İstanbul: Güneş Tıp Kitabevleri. 14. Hockenberry, M. J. (2005). Wong’s Essentials of Pediatric Nursing. St Louis: Elsevier-Mosby. 15. Hoffman, J. (2009). Natural and Unnatural History of Congenital Heart Disease. March. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 16. James, S. R., & Ashwill, J. W. (Eds.). (2007). Nursing Care Of Children Principles & Practice (3rd ed.). Saunders Elsevier. 17. Kenner, C., & Lott, J. W. (Eds.). (2004). Neonatal Nursing Handbook (1st ed.). Saunders Elsevier. 18. Kyle, T., Carman, S. (2013). Essentials of pediatric nursing. Philadelphia: Wolters Kluwer. 19. Moyse, K. (Ed.). (2009). Promoting Health in Children and Young People The Role Of The Nurse (1st ed.). Wiley-Blackwell. 20. Neyzi, O., Ertuğrul, T. (2010). Pediatri I- II. 4. Baskı. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 21. Osborne, L. et al. (2006). Osborne Pediatri. Yurdakök, M. (Çev.Ed.): Güneş Tıp Kitabevi. 22. Özek, E. (Ed.). (2002). Yenidoğan Döneminde Konvansiyonel Mekanik Ventilasyon (1st ed.). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 23. Özkan, A. (Ed.). (2009). Pediatrik Onkoloji (1st ed.). Nobel Tıp Kitabevleri. 24. Potter, P., Perry, A.G. (2004). Clinical Nursing: Skill & Techniques. (5 ed). St Louis: Mosby. 25. Potts, N. L., Mandleco, B. L. (2011). Pediatric Nursing: Caring for Children and Their Families, Third Edition. New York: Delmar; 811-828. 26. Savaşer S, Yıldız S, Gözen D, Balcı S, Mutlu B, Çağlar S. (2009). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. Savaşer S, Yıldız S (Ed). İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. 27. Yiğit, R. (2012). Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme. Ankara: Sistem Ofset Kitabevi 28. Yurdakök, M., Yiğit, Ş., & Tekinalp, G. (Eds.). (2005). Yenidoğanda Solunum Desteği (1st ed.). İstanbul: Güneş Kitabevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme | X | |||||
2 | Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme | X | |||||
3 | Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme | X | |||||
4 | Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme. | X | |||||
5 | Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme | X | |||||
6 | Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme | X | |||||
7 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme. | X | |||||
9 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme | X | |||||
10 | Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme | X | |||||
11 | Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme | X | |||||
12 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme | X | |||||
13 | Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme | X | |||||
14 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme | X | |||||
15 | Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |