Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Prof.Dr. Ömer CERAN
Dersin Yardımcıları
Prof. Dr. Sema Kuğuoğlu
Dr. Öğr. Üye. Aysel Kökcü Doğan
Dersin Amacı
Proje planlama ve yönetiminin en önemli yöntemlerini ve araçlarını tanıyarak, proje sunumu yapabilmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş, dersin tanıtımı,Proje tasarımı ve etik,Proje konularının değerlendirilmesi,Proje yönetiminin temelleri,Araştırma etiği,Proje ön sunumları,Ara sınav,Proje ön sunumları,Yayın etiği ilkeleri,Proje sunumları,Proje sunumları,Proje sunumları,Proje sunumları,Proje sunumları,Genel sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Yayın etiği ilkelerine göre projelerini yürütür
F
Alanında bir proje sorumluluğunu alır
F
Tasarımdan projenin tamamlanmasına kadar proje yönetimini sunar.
10, 9
F
Etkili sunum becerilerini kullanabilir
16, 2, 9
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş, dersin tanıtımı
2
Proje tasarımı ve etik
Kaynak tarama
3
Proje konularının değerlendirilmesi
kaynak tarama
4
Proje yönetiminin temelleri
Kaynak tarama
5
Araştırma etiği
6
Proje ön sunumları
7
Ara sınav
8
Proje ön sunumları
9
Yayın etiği ilkeleri
Kaynak tarama
10
Proje sunumları
11
Proje sunumları
12
Proje sunumları
13
Proje sunumları
14
Proje sunumları
15
Genel sınav
Kaynak
A Project Manager’s book of tools and techniques, Cynthia Snyder Dionisio, Sixth ed. 2017; Publisher: Wiley, USA.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
X
2
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
X
3
Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme
X
4
Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme.
X
5
Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme
X
6
Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme
X
7
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme
X
8
Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme.
X
9
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme
X
10
Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme
X
11
Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme
X
12
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme
X
13
Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme
X
14
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme
X
15
Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
5
12
60
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
10
12
120
Proje Sunumu / Seminer
2
20
40
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
288
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(288/30)
10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
DOKTORA SEMİNER:BİLİMSEL YAZARLIK IV-PROJE SUNUM
-
Bahar Dönemi
0+0
-
10
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersi Verenler
Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Prof.Dr. Ömer CERAN
Dersin Yardımcıları
Prof. Dr. Sema Kuğuoğlu
Dr. Öğr. Üye. Aysel Kökcü Doğan
Dersin Amacı
Proje planlama ve yönetiminin en önemli yöntemlerini ve araçlarını tanıyarak, proje sunumu yapabilmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş, dersin tanıtımı,Proje tasarımı ve etik,Proje konularının değerlendirilmesi,Proje yönetiminin temelleri,Araştırma etiği,Proje ön sunumları,Ara sınav,Proje ön sunumları,Yayın etiği ilkeleri,Proje sunumları,Proje sunumları,Proje sunumları,Proje sunumları,Proje sunumları,Genel sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Yayın etiği ilkelerine göre projelerini yürütür
F
Alanında bir proje sorumluluğunu alır
F
Tasarımdan projenin tamamlanmasına kadar proje yönetimini sunar.
10, 9
F
Etkili sunum becerilerini kullanabilir
16, 2, 9
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş, dersin tanıtımı
2
Proje tasarımı ve etik
Kaynak tarama
3
Proje konularının değerlendirilmesi
kaynak tarama
4
Proje yönetiminin temelleri
Kaynak tarama
5
Araştırma etiği
6
Proje ön sunumları
7
Ara sınav
8
Proje ön sunumları
9
Yayın etiği ilkeleri
Kaynak tarama
10
Proje sunumları
11
Proje sunumları
12
Proje sunumları
13
Proje sunumları
14
Proje sunumları
15
Genel sınav
Kaynak
A Project Manager’s book of tools and techniques, Cynthia Snyder Dionisio, Sixth ed. 2017; Publisher: Wiley, USA.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
X
2
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
X
3
Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme
X
4
Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme.
X
5
Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme
X
6
Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme
X
7
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme
X
8
Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme.
X
9
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme
X
10
Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme
X
11
Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme
X
12
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme
X
13
Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme
X
14
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme
X
15
Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme