Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ KLİNİĞİ II | DKTD1258410 | Bahar Dönemi | 0+6 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dil ve Konuşma Terapisinde klinik ortamlarda müdahale ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hafta: Klinik ortamlarda terapi ve rehabilitasyona giriş,2. Hafta: WHO sınıflandırması,3. Hafta: Uluslararası işlevsellik sınıflandırması,4. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme I,5. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme II ,6. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme III ,7. Hafta: Geçerlilik ve güvenilirlik,8. Hafta: Klinik uygulama ,9. Hafta: Klinik uygulama II,10. Hafta: Klinik uygulama III,11. Hafta: Öğrenci sunumları,12. Hafta: Öğrenci sunumları,13. Hafta: Öğrenci sunumları,14. Hafta: Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ekip içinde çalışmaya uyum sağlama. | 10, 5 | D, E |
Dil ve Konuşma Terapisinde farklı DKT bozukluklarına yönelik müdahale ve rehabilitasyon uygulamalarını gözden geçirir. | 18 | |
Dil ve Konuşma Terapisinde farklı DKT bozukluklarına yönelik müdahale ve rehabilitasyon uygulamalarını klinik ortamlarda çeşitli hastalar üzerinde gerçekleştirir. | 4 | |
Klinik uygulamalarda devamlılığın önemini anlar. | 13 | |
Terapiye gelen vakalarla profesyonel ilişki kurmayı bilir. | 13, 14 | |
Bireyselleştirilmiş terapi programları hazırlamayı bilir. | 14 | |
Vakaya ve kullanılan terapi yöntemine uygun materyal geliştirebilir. | 14, 4 | |
Değerlendirmelerde kullanılması gereken testlerle ilgili bilgi sahibi olur. | 18, 19, 4 | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Hafta: Klinik ortamlarda terapi ve rehabilitasyona giriş | |
2 | 2. Hafta: WHO sınıflandırması | |
3 | 3. Hafta: Uluslararası işlevsellik sınıflandırması | |
4 | 4. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme I | |
5 | 5. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme II | |
6 | 6. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme III | |
7 | 7. Hafta: Geçerlilik ve güvenilirlik | |
9 | 8. Hafta: Klinik uygulama | |
9 | 9. Hafta: Klinik uygulama II | |
10 | 10. Hafta: Klinik uygulama III | |
11 | 11. Hafta: Öğrenci sunumları | |
12 | 12. Hafta: Öğrenci sunumları | |
13 | 13. Hafta: Öğrenci sunumları | |
14 | 14. Hafta: Genel değerlendirme | |
Kaynak |
Enderby, P., John, A., & Petheram, B. (2013). Therapy outcome measures for rehabilitation professionals: speech and language therapy, physiotherapy, occupational therapy. John Wiley & Sons. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | | | | X | |
2 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | | X | | | |
3 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | | | X | | |
4 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | | | | X | |
5 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | | X | | | |
6 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | | | | X | |
7 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | | X | | | |
8 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | | | | X | |
9 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. | | | | X | |
9 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 8 | 112 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 196 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(196/30) | 7 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ KLİNİĞİ II | DKTD1258410 | Bahar Dönemi | 0+6 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dil ve Konuşma Terapisinde klinik ortamlarda müdahale ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hafta: Klinik ortamlarda terapi ve rehabilitasyona giriş,2. Hafta: WHO sınıflandırması,3. Hafta: Uluslararası işlevsellik sınıflandırması,4. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme I,5. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme II ,6. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme III ,7. Hafta: Geçerlilik ve güvenilirlik,8. Hafta: Klinik uygulama ,9. Hafta: Klinik uygulama II,10. Hafta: Klinik uygulama III,11. Hafta: Öğrenci sunumları,12. Hafta: Öğrenci sunumları,13. Hafta: Öğrenci sunumları,14. Hafta: Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ekip içinde çalışmaya uyum sağlama. | 10, 5 | D, E |
Dil ve Konuşma Terapisinde farklı DKT bozukluklarına yönelik müdahale ve rehabilitasyon uygulamalarını gözden geçirir. | 18 | |
Dil ve Konuşma Terapisinde farklı DKT bozukluklarına yönelik müdahale ve rehabilitasyon uygulamalarını klinik ortamlarda çeşitli hastalar üzerinde gerçekleştirir. | 4 | |
Klinik uygulamalarda devamlılığın önemini anlar. | 13 | |
Terapiye gelen vakalarla profesyonel ilişki kurmayı bilir. | 13, 14 | |
Bireyselleştirilmiş terapi programları hazırlamayı bilir. | 14 | |
Vakaya ve kullanılan terapi yöntemine uygun materyal geliştirebilir. | 14, 4 | |
Değerlendirmelerde kullanılması gereken testlerle ilgili bilgi sahibi olur. | 18, 19, 4 | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Hafta: Klinik ortamlarda terapi ve rehabilitasyona giriş | |
2 | 2. Hafta: WHO sınıflandırması | |
3 | 3. Hafta: Uluslararası işlevsellik sınıflandırması | |
4 | 4. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme I | |
5 | 5. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme II | |
6 | 6. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme III | |
7 | 7. Hafta: Geçerlilik ve güvenilirlik | |
9 | 8. Hafta: Klinik uygulama | |
9 | 9. Hafta: Klinik uygulama II | |
10 | 10. Hafta: Klinik uygulama III | |
11 | 11. Hafta: Öğrenci sunumları | |
12 | 12. Hafta: Öğrenci sunumları | |
13 | 13. Hafta: Öğrenci sunumları | |
14 | 14. Hafta: Genel değerlendirme | |
Kaynak |
Enderby, P., John, A., & Petheram, B. (2013). Therapy outcome measures for rehabilitation professionals: speech and language therapy, physiotherapy, occupational therapy. John Wiley & Sons. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | | | | X | |
2 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | | X | | | |
3 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | | | X | | |
4 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | | | | X | |
5 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | | X | | | |
6 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | | | | X | |
7 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | | X | | | |
8 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | | | | X | |
9 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. | | | | X | |
9 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:41Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:43