Bu ders; Yutma ile ilgili mevcut etkinlik çalışmaları ve kanıta dayalı uygulamalar,I. Endoskopik yutma değerlendirmesi prosedürlerinin protokolleri, Videofloroskopik yutma çalışması endikasyonları ve kontrendikasyonları., Yutmayı ve videofloroskopik yutma çalışmasına katılımı etkileyebilecek bilişsel iletişim, davranışsal ve psikolojik sorunlar., Kayıt cihazlarının temel çalışma esasları ve arşivleme protokolleri.,öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Belirgin bulguların altta yatan eksiklik(ler)/patolojiler açısından yorumlanması
9
M, N
FEYD aletsel değerlendirmesinin sonuçlarına göre tedavi ve yönetim stratejileri formüle edebilmek.
16, 9
Hava yolu-solunum sisteminin fizyolojisinin değerlendirilmesi
10, 9
Eksiksiz ve kapsamlı bir muayene için gerekene uygun görevler ve manevralar ile hastayı yönlendirebilmek.
5
M
Bulguları yazılı bir raporda yorumlayabilmek ve belgeleyebilmek.
10, 9
B, F
Yetişkinlerde ve çocuklarda görülen örüntülerdeki farklılıkları listeler.
10, 9
B
Enstümantal değerlendirme sonuçları ve klinik sonuçları entegre edebilir.
10, 11
L, M
Uygun terapötik müdahaleler esnasında bireyin toleransını ve gerçekleştirme ve tekrar etme yeteneğini değerlendirir.
10, 11
N, O, R
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, L: Grup değerlendirme, M: Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavlar, N: Klinik Akıl Yürütme Sınavı, O: Mini Klinik Değerlendirme Sınavları (Mini-KEDS), R: Simülasyona Dayalı Değerlendirme
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yutma ile ilgili mevcut etkinlik çalışmaları ve kanıta dayalı uygulamalar
2
I. Endoskopik yutma değerlendirmesi prosedürlerinin protokolleri
3
Videofloroskopik yutma çalışması endikasyonları ve kontrendikasyonları.
4
Yutmayı ve videofloroskopik yutma çalışmasına katılımı etkileyebilecek bilişsel iletişim, davranışsal ve psikolojik sorunlar.
5
Kayıt cihazlarının temel çalışma esasları ve arşivleme protokolleri.
6
öğrenci sunumları
7
Öğrenci sunumları
8
Öğrenci sunumları
9
Öğrenci sunumları
10
Öğrenci sunumları
11
Öğrenci sunumları
12
Öğrenci sunumları
13
Öğrenci sunumları
14
Öğrenci sunumları
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
6
84
Rehberli Problem Çözme
14
8
112
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
196
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(196/30)
7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Bu ders; Yutma ile ilgili mevcut etkinlik çalışmaları ve kanıta dayalı uygulamalar,I. Endoskopik yutma değerlendirmesi prosedürlerinin protokolleri, Videofloroskopik yutma çalışması endikasyonları ve kontrendikasyonları., Yutmayı ve videofloroskopik yutma çalışmasına katılımı etkileyebilecek bilişsel iletişim, davranışsal ve psikolojik sorunlar., Kayıt cihazlarının temel çalışma esasları ve arşivleme protokolleri.,öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Belirgin bulguların altta yatan eksiklik(ler)/patolojiler açısından yorumlanması
9
M, N
FEYD aletsel değerlendirmesinin sonuçlarına göre tedavi ve yönetim stratejileri formüle edebilmek.
16, 9
Hava yolu-solunum sisteminin fizyolojisinin değerlendirilmesi
10, 9
Eksiksiz ve kapsamlı bir muayene için gerekene uygun görevler ve manevralar ile hastayı yönlendirebilmek.
5
M
Bulguları yazılı bir raporda yorumlayabilmek ve belgeleyebilmek.
10, 9
B, F
Yetişkinlerde ve çocuklarda görülen örüntülerdeki farklılıkları listeler.
10, 9
B
Enstümantal değerlendirme sonuçları ve klinik sonuçları entegre edebilir.
10, 11
L, M
Uygun terapötik müdahaleler esnasında bireyin toleransını ve gerçekleştirme ve tekrar etme yeteneğini değerlendirir.
10, 11
N, O, R
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, L: Grup değerlendirme, M: Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavlar, N: Klinik Akıl Yürütme Sınavı, O: Mini Klinik Değerlendirme Sınavları (Mini-KEDS), R: Simülasyona Dayalı Değerlendirme
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yutma ile ilgili mevcut etkinlik çalışmaları ve kanıta dayalı uygulamalar
2
I. Endoskopik yutma değerlendirmesi prosedürlerinin protokolleri
3
Videofloroskopik yutma çalışması endikasyonları ve kontrendikasyonları.
4
Yutmayı ve videofloroskopik yutma çalışmasına katılımı etkileyebilecek bilişsel iletişim, davranışsal ve psikolojik sorunlar.
5
Kayıt cihazlarının temel çalışma esasları ve arşivleme protokolleri.
6
öğrenci sunumları
7
Öğrenci sunumları
8
Öğrenci sunumları
9
Öğrenci sunumları
10
Öğrenci sunumları
11
Öğrenci sunumları
12
Öğrenci sunumları
13
Öğrenci sunumları
14
Öğrenci sunumları
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.