Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
NÖROJENİK DİL, BİLİŞSEL-İLETİŞİM VE KONUŞMA BOZUK. İLERİ ARAŞ. | DKTD1258440 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin nörojenik dil, bilişsel ve iletişimsel bozukluklara ilişikin güncel araştırmaları ve bilimsel görüşler ve kanıta dayalı uygulamalar hakkında ayrıntılı ve derinlemesine bilgi sahibi olması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Farklı nörojenik bozuklukları ve etiyolojileri ,Çeşitli disiplinlerin nörojenik bozukluklara müdahaledeki rolü,Dil bozukluklarında nöropatoloji ve semptomların iletişim becerilerine etkileri,Nörojenik bozukluklarda bellek ve iletişim ilişkisi,Nörojenik bozukluklarda dil ve iletişim becerilerinin değerlendirilmesi,Nörojenik bozukluklarda dil ve iletişime yönelik yaklaşımlar,Nörojenik bozukluklara müdahale sürecinde dil ve konuşma terapistinin rolü,Nörojenik bozukluklara müdahalede ICF yaklaşımı,Nörojenik bozukluklarda geleneksel dil terapisine destek sağlayabilecek yaklaşımlar,Nörojenik bozukluklarda iletişim partneri eğitimi,Nörojenik bozukluklarda Hayata Katılım modeli,Sunum ve tartışmalar,Sunum ver tartışmalar (belirli bozukluklar),Genel bakış; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Nörojenik bozukluklarla ilişkili ICF modelini ve bu model çerçevesinde tasarlanan müdahaleleri tanımlar. | 10, 16, 9 | E |
Nörojenik dil bozukluklarına yönelik güncel müdahale yaklaşımlarını tanımlar. | 10, 16, 9 | E |
Nörojenik bozukluklara yönelik müdahalelerde teknolojik cihaz kullanımı ilgili güncel literatürü analiz eder. | 10, 9 | E |
Nörojenik bozukluklarda iletişim partneri eğitimi ve telafi edici stratejileri tanımlar. | 10 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Farklı nörojenik bozuklukları ve etiyolojileri | İlgili makalelerin okunması |
2 | Çeşitli disiplinlerin nörojenik bozukluklara müdahaledeki rolü | İlgili makalelerin okunması |
3 | Dil bozukluklarında nöropatoloji ve semptomların iletişim becerilerine etkileri | İlgili makalelerin okunması |
4 | Nörojenik bozukluklarda bellek ve iletişim ilişkisi | Makalelerin okunması |
5 | Nörojenik bozukluklarda dil ve iletişim becerilerinin değerlendirilmesi | |
6 | Nörojenik bozukluklarda dil ve iletişime yönelik yaklaşımlar | Makalelerin okunması |
7 | Nörojenik bozukluklara müdahale sürecinde dil ve konuşma terapistinin rolü | Makalelerin okunması |
8 | Nörojenik bozukluklara müdahalede ICF yaklaşımı | Makalelerin okunması |
9 | Nörojenik bozukluklarda geleneksel dil terapisine destek sağlayabilecek yaklaşımlar | İlgili makalelerin okunması |
10 | Nörojenik bozukluklarda iletişim partneri eğitimi | İlgili makalelerin okunması |
11 | Nörojenik bozukluklarda Hayata Katılım modeli | İlgili makalelerin okunması |
12 | Sunum ve tartışmalar | |
13 | Sunum ver tartışmalar (belirli bozukluklar) | |
14 | Genel bakış | |
Kaynak |
Murray, L. L., & Clark, H. M. (2015). Neurogenic disorders of language and cognition: Evidence-based clinical practice. Pro-Ed, an international publisher.
PubMed |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | | | | | |
2 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | | | | | |
3 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | | | | | |
4 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | | | | | |
5 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | | | | | |
6 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | | X | | | |
7 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | | | | | |
8 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | | | | | |
9 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. | | | | | |
9 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
NÖROJENİK DİL, BİLİŞSEL-İLETİŞİM VE KONUŞMA BOZUK. İLERİ ARAŞ. | DKTD1258440 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin nörojenik dil, bilişsel ve iletişimsel bozukluklara ilişikin güncel araştırmaları ve bilimsel görüşler ve kanıta dayalı uygulamalar hakkında ayrıntılı ve derinlemesine bilgi sahibi olması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Farklı nörojenik bozuklukları ve etiyolojileri ,Çeşitli disiplinlerin nörojenik bozukluklara müdahaledeki rolü,Dil bozukluklarında nöropatoloji ve semptomların iletişim becerilerine etkileri,Nörojenik bozukluklarda bellek ve iletişim ilişkisi,Nörojenik bozukluklarda dil ve iletişim becerilerinin değerlendirilmesi,Nörojenik bozukluklarda dil ve iletişime yönelik yaklaşımlar,Nörojenik bozukluklara müdahale sürecinde dil ve konuşma terapistinin rolü,Nörojenik bozukluklara müdahalede ICF yaklaşımı,Nörojenik bozukluklarda geleneksel dil terapisine destek sağlayabilecek yaklaşımlar,Nörojenik bozukluklarda iletişim partneri eğitimi,Nörojenik bozukluklarda Hayata Katılım modeli,Sunum ve tartışmalar,Sunum ver tartışmalar (belirli bozukluklar),Genel bakış; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Nörojenik bozukluklarla ilişkili ICF modelini ve bu model çerçevesinde tasarlanan müdahaleleri tanımlar. | 10, 16, 9 | E |
Nörojenik dil bozukluklarına yönelik güncel müdahale yaklaşımlarını tanımlar. | 10, 16, 9 | E |
Nörojenik bozukluklara yönelik müdahalelerde teknolojik cihaz kullanımı ilgili güncel literatürü analiz eder. | 10, 9 | E |
Nörojenik bozukluklarda iletişim partneri eğitimi ve telafi edici stratejileri tanımlar. | 10 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Farklı nörojenik bozuklukları ve etiyolojileri | İlgili makalelerin okunması |
2 | Çeşitli disiplinlerin nörojenik bozukluklara müdahaledeki rolü | İlgili makalelerin okunması |
3 | Dil bozukluklarında nöropatoloji ve semptomların iletişim becerilerine etkileri | İlgili makalelerin okunması |
4 | Nörojenik bozukluklarda bellek ve iletişim ilişkisi | Makalelerin okunması |
5 | Nörojenik bozukluklarda dil ve iletişim becerilerinin değerlendirilmesi | |
6 | Nörojenik bozukluklarda dil ve iletişime yönelik yaklaşımlar | Makalelerin okunması |
7 | Nörojenik bozukluklara müdahale sürecinde dil ve konuşma terapistinin rolü | Makalelerin okunması |
8 | Nörojenik bozukluklara müdahalede ICF yaklaşımı | Makalelerin okunması |
9 | Nörojenik bozukluklarda geleneksel dil terapisine destek sağlayabilecek yaklaşımlar | İlgili makalelerin okunması |
10 | Nörojenik bozukluklarda iletişim partneri eğitimi | İlgili makalelerin okunması |
11 | Nörojenik bozukluklarda Hayata Katılım modeli | İlgili makalelerin okunması |
12 | Sunum ve tartışmalar | |
13 | Sunum ver tartışmalar (belirli bozukluklar) | |
14 | Genel bakış | |
Kaynak |
Murray, L. L., & Clark, H. M. (2015). Neurogenic disorders of language and cognition: Evidence-based clinical practice. Pro-Ed, an international publisher.
PubMed |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | | | | | |
2 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | | | | | |
3 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | | | | | |
4 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | | | | | |
5 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | | | | | |
6 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | | X | | | |
7 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | | | | | |
8 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | | | | | |
9 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. | | | | | |
9 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:41Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:43