Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEZ | DKTD3258580 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 120 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL, Dr.Öğr.Üye. Talat BULUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin tez konusunu, tez çerçevesinde yürüteceği araştırma sorusu ile ilgili derinlikli literatüre bilgisini edinmesi ve tezin veri toplama, veri analizi ve yazım süreçlerini yürütmesi ve tamamlaması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi ,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Bulguların değerlendirilmesi
,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Uygun veri toplama araçlarıyla veri toplar. | 2, 7 | F |
Araştırma sonuçlarını raporlaştırır. | 2, 7 | F |
Araştırma sonuçlarını tartışır. | 2, 7 | F |
Araştırma verilerini değerlendirir. | 2, 7 | F |
Literatür taraması yapar. | 2, 7 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 7: Özdüzenlemeli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
2 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
3 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
4 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
5 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür taraması |
6 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür taraması |
7 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür taraması |
8 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür taraması |
9 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | Literatür taraması |
10 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | Literatür taraması |
11 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
12 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
13 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
14 | Bulguların değerlendirilmesi
| Literatür taraması |
15 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
| Literatür taraması |
16 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
| Literatür taraması |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | | | | X | |
2 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | | | | X | |
3 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X | | | | |
4 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | | | | X | |
5 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | | | | X | |
6 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | | | | X | |
7 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | | | | X | |
8 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | | | | X | |
9 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. | | | | X | |
9 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 30 | 20 | 600 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 54 | 30 | 1620 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 16 | 30 | 480 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 30 | 30 | 900 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 3600 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(3600/30) | 120 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEZ | DKTD3258580 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 120 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL, Dr.Öğr.Üye. Talat BULUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin tez konusunu, tez çerçevesinde yürüteceği araştırma sorusu ile ilgili derinlikli literatüre bilgisini edinmesi ve tezin veri toplama, veri analizi ve yazım süreçlerini yürütmesi ve tamamlaması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi ,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Bulguların değerlendirilmesi
,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Uygun veri toplama araçlarıyla veri toplar. | 2, 7 | F |
Araştırma sonuçlarını raporlaştırır. | 2, 7 | F |
Araştırma sonuçlarını tartışır. | 2, 7 | F |
Araştırma verilerini değerlendirir. | 2, 7 | F |
Literatür taraması yapar. | 2, 7 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 7: Özdüzenlemeli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
2 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
3 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
4 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
5 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür taraması |
6 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür taraması |
7 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür taraması |
8 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür taraması |
9 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | Literatür taraması |
10 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | Literatür taraması |
11 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
12 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
13 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
14 | Bulguların değerlendirilmesi
| Literatür taraması |
15 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
| Literatür taraması |
16 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
| Literatür taraması |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | | | | X | |
2 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | | | | X | |
3 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X | | | | |
4 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | | | | X | |
5 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | | | | X | |
6 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | | | | X | |
7 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | | | | X | |
8 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | | | | X | |
9 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. | | | | X | |
9 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:41Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:43