Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | DKTD3258560 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 40 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Doktora eğitimi sürecinde edinilen kuramsal bilgilerin ve uygulama bilgilerinin gözden geçirilmesi. Araştırma becerilerini, veri toplama becerilerini ve araştırma önerisi oluşturma sürecini etkili biçimde yürütebilecek yetkinliklerin edinilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İzlencenin tanıtılması, süreç hakkında bilgilendirme.,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için yapılması gerekenlerin tanımlanması.,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Yeterlilik sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Güncel literatürü takip eder. | 7 | A |
Doktora eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve klinik becerileri sentezler | 7 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 7: Özdüzenlemeli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İzlencenin tanıtılması, süreç hakkında bilgilendirme. | yok |
2 | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için yapılması gerekenlerin tanımlanması. | yok |
3 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yok |
4 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yok |
5 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yok |
6 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yok |
7 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yok |
8 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yok |
9 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yok |
10 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yok |
11 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yok |
12 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yok |
13 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yok |
14 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yok |
15 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yok |
16 | Yeterlilik sınavı | Yok |
Kaynak |
Dil ve Konuşma Terapisi programının amaçlarına uygun temel ve güncel kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | X | |||||
2 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | |||||
3 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X | |||||
4 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | |||||
5 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | X | |||||
7 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | X | |||||
8 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | |||||
9 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. | X | |||||
9 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 15 | 40 | 600 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 15 | 40 | 600 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 1200 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1200/30) | 40 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | DKTD3258560 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 40 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Doktora eğitimi sürecinde edinilen kuramsal bilgilerin ve uygulama bilgilerinin gözden geçirilmesi. Araştırma becerilerini, veri toplama becerilerini ve araştırma önerisi oluşturma sürecini etkili biçimde yürütebilecek yetkinliklerin edinilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İzlencenin tanıtılması, süreç hakkında bilgilendirme.,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için yapılması gerekenlerin tanımlanması.,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Yeterlilik sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Güncel literatürü takip eder. | 7 | A |
Doktora eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve klinik becerileri sentezler | 7 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 7: Özdüzenlemeli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İzlencenin tanıtılması, süreç hakkında bilgilendirme. | yok |
2 | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için yapılması gerekenlerin tanımlanması. | yok |
3 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yok |
4 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yok |
5 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yok |
6 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yok |
7 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yok |
8 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yok |
9 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yok |
10 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yok |
11 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yok |
12 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yok |
13 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yok |
14 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yok |
15 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yok |
16 | Yeterlilik sınavı | Yok |
Kaynak |
Dil ve Konuşma Terapisi programının amaçlarına uygun temel ve güncel kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | X | |||||
2 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | |||||
3 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X | |||||
4 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | |||||
5 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | X | |||||
7 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | X | |||||
8 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | |||||
9 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. | X | |||||
9 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |