Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MAKALE YAZMA VE RAPOR HAZIRLAMA | EPDD1213145 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN, Dr.Öğr.Üye. Ömer ATAÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kaynak Gösterme Yöntemleri,Makale Yazma,Araştırma Raporu Hazırlama,Randomize Kontrollü Deney Örneği, CONSORT,Meta analiz,Sistematik Derlemeler ve Meta-Analiz Örneği; PRISMA,Vaka-kontrol çalışma örneği; STROBE,Kesitsel çalışma örneği; STROBE,Kohort çalışma örneği; STROBE; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Amacı ve ana mesajı destekleyecek şekilde bir taslak geliştirir | | |
Etkili ve doğru yazım kurallarını uygular | | |
Dokümanları standart yapı ve üslup ilkelerine göre revize eder, | | |
Araştırmanın makalede açıkça ifade edilmesini sağlamak için etkili stratejiler ve kaynakları kullanır | | |
Bir raporu/makaleyi neyin etkili veya etkisiz kıldığını bilir | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kaynak Gösterme Yöntemleri | |
2 | Makale Yazma | |
3 | Araştırma Raporu Hazırlama | |
4 | Randomize Kontrollü Deney Örneği, CONSORT | |
5 | Meta analiz | |
6 | Sistematik Derlemeler ve Meta-Analiz Örneği; PRISMA | |
7 | Vaka-kontrol çalışma örneği; STROBE | |
8 | Kesitsel çalışma örneği; STROBE | |
9 | Kohort çalışma örneği; STROBE | |
Kaynak |
https://www.strobe-statement.org/checklists/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Hedef popülasyonun, uygun kaynak ve çalışma popülasyonlarının, yeterli maruziyetin, sonuçların ve ortak değişken değerlendirmelerinin belirlenmesi de dahil olmak üzere bu sorunun yanıtlanmasına yardımcı olacak bir epidemiyolojik araştırma tasarlar | X | | | | |
2 | Epidemiyoloji metodolojisinde kavramsal bir çerçeve geliştirir | X | | | | |
3 | Tasarım ve analiz aşamalarında karıştırıcılar ve bias gibi çalışmanın sonucunu etkileyen faktörleri ele alır | X | | | | |
4 | Bias ve değişkenlik içeren karmaşık mekanizmaların etkilerini yorumlar. | | X | | | |
5 | Uygun olan temel istatistiksel kavramları ve yöntemleri uygular | X | | | | |
6 | İstatistiksel verileri açıklar | | X | | | |
7 | Klinik araştırma yürütmek için bir plan geliştirir | X | | | | |
8 | Randomize tasarımlarda nedensel etkileri tahmin etmeye yönelik yöntemleri ve randomizasyona alternatif tasarımları değerlendirir | X | | | | |
9 | Eşitsizliğin ölçülme yollarının ve bu ölçümlerin verilerin yorumlanmasını nasıl etkilediğinin kritiğini yapar | X | | | | |
10 | Hastalık tarama yöntemlerini yorumlama becerisi geliştirir | | | | | |
11 | Epidemiyoloji metodolojisine ilişkin olanlar da dahil olmak üzere araştırma önerilerinin yeterliliğini ve bilimsel değerini eleştirel bir şekilde değerlendirir. | | X | | | |
12 | İnsan hastalıklarının fizyolojisi ve patofizyolojisi hakkındaki bilgilerini epidemiyolojik çalışmalara uygular. | | | | | |
13 | Belirli sağlık durumlarının nedenlerini araştırır | | | | | |
14 | Hastalıkların gidişatını tahmin eder | | | | | |
15 | Araştırma bulgularını daha geniş bakış açısıyla, politika bağlamında yorumlar | X | | | | |
16 | Halk sağlığı ve klinik sorunlara yönelik geçerli ve etkili protokoller tasarlamak için bir temel geliştirir. | | | | | |
17 | Bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıkların epidemiyolojisi hakkında temel bilgi geliştirir | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 2 | 10 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 5 | 2 | 10 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 5 | 6 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 5 | 6 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MAKALE YAZMA VE RAPOR HAZIRLAMA | EPDD1213145 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN, Dr.Öğr.Üye. Ömer ATAÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kaynak Gösterme Yöntemleri,Makale Yazma,Araştırma Raporu Hazırlama,Randomize Kontrollü Deney Örneği, CONSORT,Meta analiz,Sistematik Derlemeler ve Meta-Analiz Örneği; PRISMA,Vaka-kontrol çalışma örneği; STROBE,Kesitsel çalışma örneği; STROBE,Kohort çalışma örneği; STROBE; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Amacı ve ana mesajı destekleyecek şekilde bir taslak geliştirir | | |
Etkili ve doğru yazım kurallarını uygular | | |
Dokümanları standart yapı ve üslup ilkelerine göre revize eder, | | |
Araştırmanın makalede açıkça ifade edilmesini sağlamak için etkili stratejiler ve kaynakları kullanır | | |
Bir raporu/makaleyi neyin etkili veya etkisiz kıldığını bilir | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kaynak Gösterme Yöntemleri | |
2 | Makale Yazma | |
3 | Araştırma Raporu Hazırlama | |
4 | Randomize Kontrollü Deney Örneği, CONSORT | |
5 | Meta analiz | |
6 | Sistematik Derlemeler ve Meta-Analiz Örneği; PRISMA | |
7 | Vaka-kontrol çalışma örneği; STROBE | |
8 | Kesitsel çalışma örneği; STROBE | |
9 | Kohort çalışma örneği; STROBE | |
Kaynak |
https://www.strobe-statement.org/checklists/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Hedef popülasyonun, uygun kaynak ve çalışma popülasyonlarının, yeterli maruziyetin, sonuçların ve ortak değişken değerlendirmelerinin belirlenmesi de dahil olmak üzere bu sorunun yanıtlanmasına yardımcı olacak bir epidemiyolojik araştırma tasarlar | X | | | | |
2 | Epidemiyoloji metodolojisinde kavramsal bir çerçeve geliştirir | X | | | | |
3 | Tasarım ve analiz aşamalarında karıştırıcılar ve bias gibi çalışmanın sonucunu etkileyen faktörleri ele alır | X | | | | |
4 | Bias ve değişkenlik içeren karmaşık mekanizmaların etkilerini yorumlar. | | X | | | |
5 | Uygun olan temel istatistiksel kavramları ve yöntemleri uygular | X | | | | |
6 | İstatistiksel verileri açıklar | | X | | | |
7 | Klinik araştırma yürütmek için bir plan geliştirir | X | | | | |
8 | Randomize tasarımlarda nedensel etkileri tahmin etmeye yönelik yöntemleri ve randomizasyona alternatif tasarımları değerlendirir | X | | | | |
9 | Eşitsizliğin ölçülme yollarının ve bu ölçümlerin verilerin yorumlanmasını nasıl etkilediğinin kritiğini yapar | X | | | | |
10 | Hastalık tarama yöntemlerini yorumlama becerisi geliştirir | | | | | |
11 | Epidemiyoloji metodolojisine ilişkin olanlar da dahil olmak üzere araştırma önerilerinin yeterliliğini ve bilimsel değerini eleştirel bir şekilde değerlendirir. | | X | | | |
12 | İnsan hastalıklarının fizyolojisi ve patofizyolojisi hakkındaki bilgilerini epidemiyolojik çalışmalara uygular. | | | | | |
13 | Belirli sağlık durumlarının nedenlerini araştırır | | | | | |
14 | Hastalıkların gidişatını tahmin eder | | | | | |
15 | Araştırma bulgularını daha geniş bakış açısıyla, politika bağlamında yorumlar | X | | | | |
16 | Halk sağlığı ve klinik sorunlara yönelik geçerli ve etkili protokoller tasarlamak için bir temel geliştirir. | | | | | |
17 | Bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıkların epidemiyolojisi hakkında temel bilgi geliştirir | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 10:12Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 10:43