Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞKALIM ANALİZLERİ | EPDD2113146 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet KOÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sansürlü veri türleri,Sağkalım verilerinin organizasyonu ve görselleştirilmesi,Kaplan-Meier metodu ve sağkalım dağılımlarının karşılaştırılması,Sağkalım regresyon analizi, Cox modellerine giriş; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağkalım verilerini, sansür oynadığı rolleri, sağkalım ve tehlike işlevlerini açıklar | 10, 11, 16, 5, 9 | E, F, J |
Sağkalım verisinin ve Kaplan-Meier eğrisinin grafiğini çizer | 10, 11, 36, 9 | E, H, J |
Aktüeryal ve Kaplan-Meier yaklaşımını kullanarak bir yaşam tablosu oluşturur | 10, 14, 19, 5, 9 | E, H, J |
Perform the log rank test | 10, 11, 36, 9 | E, H |
Cox orantılı tehlikeler regresyon analizindeki katsayıları, log rank testini, tehlike oranını yorumlar | 10, 11, 36, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 36: Akranla Öğretim Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sansürlü veri türleri | |
2 | Sağkalım verilerinin organizasyonu ve görselleştirilmesi | |
3 | Kaplan-Meier metodu ve sağkalım dağılımlarının karşılaştırılması | |
4 | Sağkalım regresyon analizi, Cox modellerine giriş | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Hedef popülasyonun, uygun kaynak ve çalışma popülasyonlarının, yeterli maruziyetin, sonuçların ve ortak değişken değerlendirmelerinin belirlenmesi de dahil olmak üzere bu sorunun yanıtlanmasına yardımcı olacak bir epidemiyolojik araştırma tasarlar | X | | | | |
2 | Epidemiyoloji metodolojisinde kavramsal bir çerçeve geliştirir | X | | | | |
3 | Tasarım ve analiz aşamalarında karıştırıcılar ve bias gibi çalışmanın sonucunu etkileyen faktörleri ele alır | X | | | | |
4 | Bias ve değişkenlik içeren karmaşık mekanizmaların etkilerini yorumlar. | X | | | | |
5 | Uygun olan temel istatistiksel kavramları ve yöntemleri uygular | | | | X | |
6 | İstatistiksel verileri açıklar | | | | X | |
7 | Klinik araştırma yürütmek için bir plan geliştirir | X | | | | |
8 | Randomize tasarımlarda nedensel etkileri tahmin etmeye yönelik yöntemleri ve randomizasyona alternatif tasarımları değerlendirir | | | | | |
9 | Eşitsizliğin ölçülme yollarının ve bu ölçümlerin verilerin yorumlanmasını nasıl etkilediğinin kritiğini yapar | X | | | | |
10 | Hastalık tarama yöntemlerini yorumlama becerisi geliştirir | | | | | |
11 | Epidemiyoloji metodolojisine ilişkin olanlar da dahil olmak üzere araştırma önerilerinin yeterliliğini ve bilimsel değerini eleştirel bir şekilde değerlendirir. | | | | | |
12 | İnsan hastalıklarının fizyolojisi ve patofizyolojisi hakkındaki bilgilerini epidemiyolojik çalışmalara uygular. | | | | | |
13 | Belirli sağlık durumlarının nedenlerini araştırır | | X | | | |
14 | Hastalıkların gidişatını tahmin eder | | | | X | |
15 | Araştırma bulgularını daha geniş bakış açısıyla, politika bağlamında yorumlar | | | | | |
16 | Halk sağlığı ve klinik sorunlara yönelik geçerli ve etkili protokoller tasarlamak için bir temel geliştirir. | | | | | |
17 | Bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıkların epidemiyolojisi hakkında temel bilgi geliştirir | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 3 | 15 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 5 | 3 | 15 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 5 | 10 | 50 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 5 | 10 | 50 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 214 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(214/30) | 7 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞKALIM ANALİZLERİ | EPDD2113146 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet KOÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sansürlü veri türleri,Sağkalım verilerinin organizasyonu ve görselleştirilmesi,Kaplan-Meier metodu ve sağkalım dağılımlarının karşılaştırılması,Sağkalım regresyon analizi, Cox modellerine giriş; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağkalım verilerini, sansür oynadığı rolleri, sağkalım ve tehlike işlevlerini açıklar | 10, 11, 16, 5, 9 | E, F, J |
Sağkalım verisinin ve Kaplan-Meier eğrisinin grafiğini çizer | 10, 11, 36, 9 | E, H, J |
Aktüeryal ve Kaplan-Meier yaklaşımını kullanarak bir yaşam tablosu oluşturur | 10, 14, 19, 5, 9 | E, H, J |
Perform the log rank test | 10, 11, 36, 9 | E, H |
Cox orantılı tehlikeler regresyon analizindeki katsayıları, log rank testini, tehlike oranını yorumlar | 10, 11, 36, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 36: Akranla Öğretim Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sansürlü veri türleri | |
2 | Sağkalım verilerinin organizasyonu ve görselleştirilmesi | |
3 | Kaplan-Meier metodu ve sağkalım dağılımlarının karşılaştırılması | |
4 | Sağkalım regresyon analizi, Cox modellerine giriş | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Hedef popülasyonun, uygun kaynak ve çalışma popülasyonlarının, yeterli maruziyetin, sonuçların ve ortak değişken değerlendirmelerinin belirlenmesi de dahil olmak üzere bu sorunun yanıtlanmasına yardımcı olacak bir epidemiyolojik araştırma tasarlar | X | | | | |
2 | Epidemiyoloji metodolojisinde kavramsal bir çerçeve geliştirir | X | | | | |
3 | Tasarım ve analiz aşamalarında karıştırıcılar ve bias gibi çalışmanın sonucunu etkileyen faktörleri ele alır | X | | | | |
4 | Bias ve değişkenlik içeren karmaşık mekanizmaların etkilerini yorumlar. | X | | | | |
5 | Uygun olan temel istatistiksel kavramları ve yöntemleri uygular | | | | X | |
6 | İstatistiksel verileri açıklar | | | | X | |
7 | Klinik araştırma yürütmek için bir plan geliştirir | X | | | | |
8 | Randomize tasarımlarda nedensel etkileri tahmin etmeye yönelik yöntemleri ve randomizasyona alternatif tasarımları değerlendirir | | | | | |
9 | Eşitsizliğin ölçülme yollarının ve bu ölçümlerin verilerin yorumlanmasını nasıl etkilediğinin kritiğini yapar | X | | | | |
10 | Hastalık tarama yöntemlerini yorumlama becerisi geliştirir | | | | | |
11 | Epidemiyoloji metodolojisine ilişkin olanlar da dahil olmak üzere araştırma önerilerinin yeterliliğini ve bilimsel değerini eleştirel bir şekilde değerlendirir. | | | | | |
12 | İnsan hastalıklarının fizyolojisi ve patofizyolojisi hakkındaki bilgilerini epidemiyolojik çalışmalara uygular. | | | | | |
13 | Belirli sağlık durumlarının nedenlerini araştırır | | X | | | |
14 | Hastalıkların gidişatını tahmin eder | | | | X | |
15 | Araştırma bulgularını daha geniş bakış açısıyla, politika bağlamında yorumlar | | | | | |
16 | Halk sağlığı ve klinik sorunlara yönelik geçerli ve etkili protokoller tasarlamak için bir temel geliştirir. | | | | | |
17 | Bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıkların epidemiyolojisi hakkında temel bilgi geliştirir | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 10:12Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 10:43