Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER | EPDD2113149 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ölçek geliştirme ve uyarlama süreçleri,Retrospektif kohort araştırması tasarımı,Bir prospektif kohort araştırması,İç-içe geçmiş vaka-kontrol araştırması tasarımı,Modern yöntemlerin yansıması: seçim yanlılığı - son gelişmelerin gözden geçirilmesi,Vaka-kohort araştırması tasarımı,Etki modifikasyonu, etkileşim ve aracılık: klinik araştırmacılar için teorik içgörülere genel bakış,Çapraz kontrollü deneysel araştırma tasarımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Belirli bir konuyla ilgili literatürü araştırır | 10, 11, 14, 16, 36 | H, J, K |
Belirli bir konunun nedenlerini ve sonuçlarını araştırır | 10, 14, 16, 19, 36, 9 | F, H, K, L |
Konuyu tanımlar | 10, 11, 14, 36 | E, H, J, K |
İçeriği belirler | 10, 11, 14, 36 | F, H, K, L |
Araştırma sürecini planlar | 10, 13, 14, 16, 19, 36, 9 | F, H, J, K |
Konunun nedenlerini ve sonuçlarını yorumlar | 10, 13, 14, 16, 36, 9 | F, H, J |
Konunun nedenlerini ve sonuçlarını ilişkilendirir | 10, 14, 16, 9 | E, H, J, K |
Tartışmak için sonuçları kategorilere ayırır | 10, 13, 16, 19, 9 | E, H, J, K |
Araştırmayı tez formatında sunar | 10, 13, 16, 9 | E, H, J, K |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 36: Akranla Öğretim Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi, K: Öz değerlendirme, L: Grup değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ölçek geliştirme ve uyarlama süreçleri | |
2 | Retrospektif kohort araştırması tasarımı | |
3 | Bir prospektif kohort araştırması | |
4 | İç-içe geçmiş vaka-kontrol araştırması tasarımı | |
5 | Modern yöntemlerin yansıması: seçim yanlılığı - son gelişmelerin gözden geçirilmesi | |
6 | Vaka-kohort araştırması tasarımı | |
7 | Etki modifikasyonu, etkileşim ve aracılık: klinik araştırmacılar için teorik içgörülere genel bakış | |
8 | Çapraz kontrollü deneysel araştırma tasarımı | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Hedef popülasyonun, uygun kaynak ve çalışma popülasyonlarının, yeterli maruziyetin, sonuçların ve ortak değişken değerlendirmelerinin belirlenmesi de dahil olmak üzere bu sorunun yanıtlanmasına yardımcı olacak bir epidemiyolojik araştırma tasarlar | | | | | |
2 | Epidemiyoloji metodolojisinde kavramsal bir çerçeve geliştirir | | X | | | |
3 | Tasarım ve analiz aşamalarında karıştırıcılar ve bias gibi çalışmanın sonucunu etkileyen faktörleri ele alır | | | | | |
4 | Bias ve değişkenlik içeren karmaşık mekanizmaların etkilerini yorumlar. | | X | | | |
5 | Uygun olan temel istatistiksel kavramları ve yöntemleri uygular | | | | | |
6 | İstatistiksel verileri açıklar | | X | | | |
7 | Klinik araştırma yürütmek için bir plan geliştirir | | | | | |
8 | Randomize tasarımlarda nedensel etkileri tahmin etmeye yönelik yöntemleri ve randomizasyona alternatif tasarımları değerlendirir | | | | | |
9 | Eşitsizliğin ölçülme yollarının ve bu ölçümlerin verilerin yorumlanmasını nasıl etkilediğinin kritiğini yapar | | X | | | |
10 | Hastalık tarama yöntemlerini yorumlama becerisi geliştirir | | | | | |
11 | Epidemiyoloji metodolojisine ilişkin olanlar da dahil olmak üzere araştırma önerilerinin yeterliliğini ve bilimsel değerini eleştirel bir şekilde değerlendirir. | | X | | | |
12 | İnsan hastalıklarının fizyolojisi ve patofizyolojisi hakkındaki bilgilerini epidemiyolojik çalışmalara uygular. | | | | | |
13 | Belirli sağlık durumlarının nedenlerini araştırır | | | | | |
14 | Hastalıkların gidişatını tahmin eder | | | | | |
15 | Araştırma bulgularını daha geniş bakış açısıyla, politika bağlamında yorumlar | | X | | | |
16 | Halk sağlığı ve klinik sorunlara yönelik geçerli ve etkili protokoller tasarlamak için bir temel geliştirir. | X | | | | |
17 | Bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıkların epidemiyolojisi hakkında temel bilgi geliştirir | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 15 | 1 | 15 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 10 | 8 | 80 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 5 | 8 | 40 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 149 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(149/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEMİNER | EPDD2113149 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ölçek geliştirme ve uyarlama süreçleri,Retrospektif kohort araştırması tasarımı,Bir prospektif kohort araştırması,İç-içe geçmiş vaka-kontrol araştırması tasarımı,Modern yöntemlerin yansıması: seçim yanlılığı - son gelişmelerin gözden geçirilmesi,Vaka-kohort araştırması tasarımı,Etki modifikasyonu, etkileşim ve aracılık: klinik araştırmacılar için teorik içgörülere genel bakış,Çapraz kontrollü deneysel araştırma tasarımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Belirli bir konuyla ilgili literatürü araştırır | 10, 11, 14, 16, 36 | H, J, K |
Belirli bir konunun nedenlerini ve sonuçlarını araştırır | 10, 14, 16, 19, 36, 9 | F, H, K, L |
Konuyu tanımlar | 10, 11, 14, 36 | E, H, J, K |
İçeriği belirler | 10, 11, 14, 36 | F, H, K, L |
Araştırma sürecini planlar | 10, 13, 14, 16, 19, 36, 9 | F, H, J, K |
Konunun nedenlerini ve sonuçlarını yorumlar | 10, 13, 14, 16, 36, 9 | F, H, J |
Konunun nedenlerini ve sonuçlarını ilişkilendirir | 10, 14, 16, 9 | E, H, J, K |
Tartışmak için sonuçları kategorilere ayırır | 10, 13, 16, 19, 9 | E, H, J, K |
Araştırmayı tez formatında sunar | 10, 13, 16, 9 | E, H, J, K |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 36: Akranla Öğretim Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi, K: Öz değerlendirme, L: Grup değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ölçek geliştirme ve uyarlama süreçleri | |
2 | Retrospektif kohort araştırması tasarımı | |
3 | Bir prospektif kohort araştırması | |
4 | İç-içe geçmiş vaka-kontrol araştırması tasarımı | |
5 | Modern yöntemlerin yansıması: seçim yanlılığı - son gelişmelerin gözden geçirilmesi | |
6 | Vaka-kohort araştırması tasarımı | |
7 | Etki modifikasyonu, etkileşim ve aracılık: klinik araştırmacılar için teorik içgörülere genel bakış | |
8 | Çapraz kontrollü deneysel araştırma tasarımı | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Hedef popülasyonun, uygun kaynak ve çalışma popülasyonlarının, yeterli maruziyetin, sonuçların ve ortak değişken değerlendirmelerinin belirlenmesi de dahil olmak üzere bu sorunun yanıtlanmasına yardımcı olacak bir epidemiyolojik araştırma tasarlar | | | | | |
2 | Epidemiyoloji metodolojisinde kavramsal bir çerçeve geliştirir | | X | | | |
3 | Tasarım ve analiz aşamalarında karıştırıcılar ve bias gibi çalışmanın sonucunu etkileyen faktörleri ele alır | | | | | |
4 | Bias ve değişkenlik içeren karmaşık mekanizmaların etkilerini yorumlar. | | X | | | |
5 | Uygun olan temel istatistiksel kavramları ve yöntemleri uygular | | | | | |
6 | İstatistiksel verileri açıklar | | X | | | |
7 | Klinik araştırma yürütmek için bir plan geliştirir | | | | | |
8 | Randomize tasarımlarda nedensel etkileri tahmin etmeye yönelik yöntemleri ve randomizasyona alternatif tasarımları değerlendirir | | | | | |
9 | Eşitsizliğin ölçülme yollarının ve bu ölçümlerin verilerin yorumlanmasını nasıl etkilediğinin kritiğini yapar | | X | | | |
10 | Hastalık tarama yöntemlerini yorumlama becerisi geliştirir | | | | | |
11 | Epidemiyoloji metodolojisine ilişkin olanlar da dahil olmak üzere araştırma önerilerinin yeterliliğini ve bilimsel değerini eleştirel bir şekilde değerlendirir. | | X | | | |
12 | İnsan hastalıklarının fizyolojisi ve patofizyolojisi hakkındaki bilgilerini epidemiyolojik çalışmalara uygular. | | | | | |
13 | Belirli sağlık durumlarının nedenlerini araştırır | | | | | |
14 | Hastalıkların gidişatını tahmin eder | | | | | |
15 | Araştırma bulgularını daha geniş bakış açısıyla, politika bağlamında yorumlar | | X | | | |
16 | Halk sağlığı ve klinik sorunlara yönelik geçerli ve etkili protokoller tasarlamak için bir temel geliştirir. | X | | | | |
17 | Bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıkların epidemiyolojisi hakkında temel bilgi geliştirir | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 10:12Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 10:43